får inte ta bort filer på C även om jag är administratör

Permalänk

får inte ta bort filer på C även om jag är administratör

som ni ser är det en stor video fil som geforce har spelat in, detta är en video där jag enbart står afk i minecraft som av någon dum anledning har spelat in...
Men när jag ska ta bort den så får jag meddelandet på bilden... jag har googlat och blivit "ägare" av filen, och mitt konto är det enda som finns på datorn och är administratör... jag blir inte riktigt klok på det hela...

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Om inget annat fungerar, då hade jag nog provat att använda Hiren’s BootCD PE som man kan starta ifrån CD eller USB sticka.

• Alltså starta ifrån Hiren’s BootCD PE

• Navigera till filen

• Ta bort

---

Där finns en uppsjö med mjukvara som kan fixa det mesta, men samtidigt så kan man förstöra än mer om man inte vet vad man gör.
Det jag mest tänker på då är programmen som hanterar portioner och liknande på lagringsmedia där man även kan gå in och editera enskilda bitar som exempel. Även om där finns fler...

Så, vid användande av program, läs på! Så det inte går helt fel!

Vill inte skrämma dig, bara uppmärksamma!

Samtidigt, skall man (nästan) alltid våga att sticka ut hakan liten aning

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Ligger filen i en vanlig mapp som Mina videos i din egen profil?
Vad händer när du trycker på Fortsätt?
Vem är ägaren till filen enligt dess Egenskaper?

Permalänk
Medlem

@john00133:
Brukar använda detta för att radera tjuriga filer och kataloger:
https://www.wisecleaner.com/wise-force-deleter.html

Permalänk
Medlem

Troligen shadowplay/nvidia som låser filen av nån anledning.
Kan gå att öppna taskmanager och stoppa/stänga av alla nvidia/shadowplay prg som körs o se om det gå ratt ta bort filen efteråt.

Finns en del olika force delete prg som ofta funkar ok.
Ett annat sätt kan vara att starta om i felsäkert läge.
https://www.pcforalla.se/article/1721789/4-vagar-till-felsake...

Sen går det även att använda CMD ok ändra behörigheter till filen/mapp men då bör man VERKLIGEN läsa på innan så man inte lyckas borka upp windows helt o hållet.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av walkir:

@john00133:
Brukar använda detta för att radera tjuriga filer och kataloger:
https://www.wisecleaner.com/wise-force-deleter.html

Detta är något Windows verkligen behöver utöka stöd för. Om jag väljer att radera en fil som används av en process, ge mig då alternativet att döda processen utan att behöva leta reda på den i aktivitetshanteraren..

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Jag måste.

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Troligen shadowplay/nvidia som låser filen av nån anledning.
Kan gå att öppna taskmanager och stoppa/stänga av alla nvidia/shadowplay prg som körs o se om det gå ratt ta bort filen efteråt.

Finns en del olika force delete prg som ofta funkar ok.
Ett annat sätt kan vara att starta om i felsäkert läge.
https://www.pcforalla.se/article/1721789/4-vagar-till-felsake...

Sen går det även att använda CMD ok ändra behörigheter till filen/mapp men då bör man VERKLIGEN läsa på innan så man inte lyckas borka upp windows helt o hållet.

Japp, starta om i felsäkert läge löste problemet till slut... Nu ska jag bara jaga rätt i Nvidia och få det att inte spela in timmvis med afk material....

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

Japp, starta om i felsäkert läge löste problemet till slut... Nu ska jag bara jaga rätt i Nvidia och få det att inte spela in timmvis med afk material....

Härligt att det löste sig för dig!

Att det fungerade att ta bort i felsäkert läge, tyder på att någon process höll filen öppen, varvid OS inte är tillåtet att röra filen.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Om du (eller nån annan som läser detta) inte använder shadowplay så rek jag att installera nvidia drivrutiner med https://www.techpowerup.com/download/techpowerup-nvcleanstall...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av john00133:

<Uppladdad bildlänk>

som ni ser är det en stor video fil som geforce har spelat in, detta är en video där jag enbart står afk i minecraft som av någon dum anledning har spelat in...
Men när jag ska ta bort den så får jag meddelandet på bilden... jag har googlat och blivit "ägare" av filen, och mitt konto är det enda som finns på datorn och är administratör... jag blir inte riktigt klok på det hela...

Jag använder Unlocker. Riktigt bra program.