Permalänk

Komplett i130 tankar?

Är detta paket rimligt för gaming fortnite, siege, gta 5, valorant etc?

Komplett-PC Advanced Gaming i130
Windows 11 Home, GeForce RTX 4060, Core i5-14400F, 16GB DDR4, 1TB SSD

12 999:-
Ord. pris 16 499:-

https://www.komplett.se/product/1303090/gaming/gamingdator/ga...

Permalänk
Medlem

4060 är ganska klent. Jag hade försökt få med 7800 XT.

Permalänk

Tack... Hittar inte det grafikkortet som valbart på komplett i någon prisklass i närheten av ditt tyvärr.
Tänker inte bygga själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantichore:

Tack... Hittar inte det grafikkortet som valbart på komplett i någon prisklass i närheten av ditt tyvärr.
Tänker inte bygga själv.

Inet bygger den till dig för 800kr

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantichore:

Tänker inte bygga själv.

Okej, missade att den på Komplett var färdigbyggd.

Permalänk
Skrivet av AkUs:

Inet bygger den till dig för 800kr

Må så vara men plockar jag ihop det paketet hos inet blir det mycket dyrare tyvärr.

Nu var mest frågan om kompletts färdiga paket duger. Det är bara 4060 gpu och DDR4 vilket får mig att fundera ett varv till.

Permalänk

Plockade ihop samma paket inkl montering hos inet som hos Komplett och det blev 1100kr dyrare.
Antar att prisläget är korrekt iaf. 14100 kr inkl montering hos Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mantichore:

Må så vara men plockar jag ihop det paketet hos inet blir det mycket dyrare tyvärr.

Nu var mest frågan om kompletts färdiga paket duger. Det är bara 4060 gpu och DDR4 vilket får mig att fundera ett varv till.

Exakt just de specifika komponenterna kanske var dyrare hos inet, lär finnas likvärdiga till bättre pris om man kollar runt lite bland alternativen.

Sen ska också nämnas att du lär få en bättre byggd dator och framförallt bättre service på inet än Komplett. Inget jättefel på Komplett, men inet är några snäpp över i hänsyn och omtanke kring både produkt och kund i min erfarenhet.

Varesig de duger beror på vad du har för krav på upplösning, fps och grafikinställningar i varje enskilt spel.

Visa signatur

Tidigare nickad "Samwell"

Permalänk
Medlem

13900kr fick jag det till med de komponenterna på Inet + montering då.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs