Microsoft utvecklar verktyg för att flytta till ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej? Precis tvärtom om du läst nyheten. Står ju att samma Wi-Fi nät behöver användas.
Vad jag förstått så måste den gamla enheten vara inloggad med ett Apple konto för att den ska kunna känna av en ny enhet. Nu var detta visserligen 2018, men då fick jag upp "Ställ in en ny iPad" och "Använd Apple-ID:t "min mailadress" när du ställer in din nya iPad". På Android sidan går det också att flytta över det mesta om man kopplar ihop båda enheterna med en kabel

Det står ju att de flyttar över allt på OneDrive och sedan till den nya enheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Det står ju att de flyttar över allt på OneDrive och sedan till den nya enheten.

Mja, det är inte vad som står, så som jag tolkar det. Det står så här "Flyttprogrammet har i sitt nuvarande tillstånd två huvudfunktioner: Att göra en fullständig backup till Onedrive av alla filer och att flytta alla filer till en ny dator. Den senare funktionen kräver att båda datorerna befinner sig nära varandra, anslutna till samma Wifi-nätverk." Notera att det är två olika funktioner där en är med OneDrive och den andra inte.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Låter lite som att flytta till ny lägenhet/hus och låta flyttgubbarna/gummorna packa ned all skit man har i kartonger så när man flyttat gar man inte rensat alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mja, det är inte vad som står, så som jag tolkar det. Det står så här "Flyttprogrammet har i sitt nuvarande tillstånd två huvudfunktioner: Att göra en fullständig backup till Onedrive av alla filer och att flytta alla filer till en ny dator. Den senare funktionen kräver att båda datorerna befinner sig nära varandra, anslutna till samma Wifi-nätverk." Notera att det är två olika funktioner där en är med OneDrive och den andra inte.

De flesta har inte plats för alla sina filer på Onedrive så det skulle inte gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

De flesta har inte plats för alla sina filer på Onedrive så det skulle inte gå.

Fast jag tror inte att OneDrive kommer användas överhuvudtaget när man ska flytta till en annan enhet i o med att det krävs att man är på samma Wi-Fi med båda enheterna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Fast jag tror inte att OneDrive kommer användas överhuvudtaget när man ska flytta till en annan enhet i o med att det krävs att man är på samma Wi-Fi med båda enheterna

Exakt. Det sker inte via onedrive.
Sen kan de ju ändå harvesta AI-data om de vill.
Beror på vad man tror om MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

Exakt. Det sker inte via onedrive.
Sen kan de ju ändå harvesta AI-data om de vill.
Beror på vad man tror om MS.

Tolkade ditt inlägg helt fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Perfekt för att få 100% insyn i allas filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Men denna funktion kommer kräva att båda är på samma Wi-Fi, så tror inte att cloudlösning är med i detta.

Skrev något, läste och insåg att jag borde läst artikeln tydligare - just överföringen är inte via OneDrive som du skriver. Dagens pudel...
* v
\ _ ('_.
( )( )
(\ ))