Snabbkoll: Köper du samlarutgåvor?

Permalänk
Medlem

Nej, men just den på bild har jag

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Även jag saknade ett mellanalternativ.

Jag har köpt betydligt fler samlarutgåvor tidigare men tycker inte det släpps så många såna längre.

Köpte flera WoW-expansioner i specialutgåva när jag spelade det som mest. Mass Effect 2 och 3 som steelbook har jag köpt och några andra jag inte minns just nu.
När "Lord of the rings" släpptes blev det samlarutgåvorna av dom. Samma sak med "Star Trek" (i form av Enterprise med discen i discen) och "Hulk". Bond-filmerna släpptes i nån årsutgåva där man fick dem i en portfölj.
Sen flera andra filmer som jag hittat i steelbook-version, om det nu räknas som specialutgåva.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

I tillägg: Däremot skulle det eventuellt vara kul att damma av något Nintendo eller GameCube och ha det som ett minne.

Men visst, då har man det för minnenas allé's skull, inte så mycket för att samla på saker.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Nej. Normalt är det bara meningslöst extra fluff.

Men som alltid finns det undantag; över många år har det faktiskt ändå blivit några sådana köp, när det varit något extra speciellt där "just take my money" har varit min inställning.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk

Endast om det är något utöver det vanliga för en film/spel som jag verkligen älskar. Vilket är extremt sällsynt.

Permalänk
Medlem

Ja men inte av spel allt som oftast. Jag har dock lag en förbeställning på Alisa som finns till Switch, ville ha en fysisk version av spelet och samlarutgåvan verkar va den enda utgåvan, finns dock två varianter där den ena va billigare och den andra dyrare var den senare innehöll lite mer grejer jag köpte den billigare varianten.

Förövrigt så är resterande samlarutgåvor figurer och plushies.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem

Valde första valet, men jag köper bara ibland.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F Gaming | AMD Ryzen™ 7 5800X | Kingston FURY Renegade 64 GB
Red Devil AMD Radeon™ RX 6950 XT 16GB | CREATIVE Sound BlasterX AE-9
Phanteks Enthoo Pro II Server Edition | Phanteks Glacier One 420D30
LG 32" UltraGear 180Hz 32GS85Q | BenQ 32" 60Hz PD3200Q
Glorious GMMK 3 100%| Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

När man väl börjar så blir det svårt att sluta
<Uppladdad bildlänk>

Köpte oxå alltid collectors. men nu senaste 2 exp så va det blizz själva som sålde till jävla scam pris så nu har jag tyvärr slutat med dom. =(

Nice RWF plack !

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Ni borde haft. Gjorde förr men inte längre.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Ibland, Köpt en del WoW expansioner och Starcraft samlarutgåvor, men det var ett tag sedan.
Troligen så köper jag samlarutgåva av Witcher 4 när väl det spelet släpps.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Frågan bör omformuleras till ”Har du någonsin köpt en samlarutgåva”

Men samtidigt tolkar jag frågan som så..

Har man köpt en samlarutgåva nån gång så svarar man ja. Annars nej. Ganska enkelt.

Mitt svar blir fortfarande nej.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Var är alternativet "ibland" ?

Saknar ofta främst det mest allmängiltiga applicerbara alternativet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vafan, kan varken svara Ja eller Nej på den där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Förr kunde jag köpa någon enstaka, men aldrig längre, bara skräp intresserar mig inte.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Njae. Delvis för att de ofta kostar mer än det smakar. Köpte dock en begagnad Wii U Zelda Windwaker HD edition för att den var i fint skick och lite roligare att spela Zelda Breath of the Wild på tänkte jag. (julklapp, Switch var i det läget inte lika prisvärd som Wii U)

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@loevet som svarat Ja med alla sina konton?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Inte ofta, men det har hänt då och då. Blev en del till PC under 00-talet med Morrowind Collector's Edition, andra Bethesda-spel, Bioshock osv. Senast har det varit till PS4an, bland annat Nier Automata Black Edition, Yakuza 6: After Hours Premium Edition och Monster Boy and the Cursed Kingdom Collector's Edition. Efter det så har det inte direkt varit något som har lockat.

Permalänk
Medlem

Det hände mer förut, men inte speciellt mycket då heller, och då främst när det gäller film. Spel tror jag bara att jag har en som jag kommer på så här på rak arm (AvP2, där man bl.a. fick med en face hugger). När det kommer till film (och serier) så har jag iallafall några speciella utgåvor. Men det blir inte mycket specialutgåvor längre.

Permalänk
Medlem

Coolaste steelbooken är PDZ! Har ett par stycken. Färgerna på artworken skimrar i ljuset på ett nice sett. Och spelet är underskattat. Haters gonna hate

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att det inte finns några lagom svarsalternativ.
Dessutom de få gångerna jag köper en specialutgåva så är det för att jag vill hylla spel som en konstform.

Hela frågan känns riggad för att ge nej svar.
Väldigt tråkigt för det känns som jag plötsligt hamnat på ett politiskt forum som driver en agenda.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Lite konstigt att det inte finns några lagom svarsalternativ.

Ja, vem tror på riktigt att man antingen alltid köper alla collectors edition ELLER aldrig gör det. "Snabbkollarna" senaste tiden tappar allt värde p.g.a. helt skeva svarsalternativ.

Permalänk
Medlem

Konstiga svarsalternativ.
Köper ibland och det beror på

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI -> AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB -> Thermalright Peerless Assassin 120 SE Svart -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> G.Skill 32GB (2x16GB)DDR5 6000MHz CL30 Trident Z Ne -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> 2 x WD BLACK SN850X SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Har köpt en del genom åren. Men förra sommaren åkte alla boxarna i återvinningen.
Får erkänna att det tog emot lite att kasta Diablo/Starcraft/Doom -boxar i skräpcontainer.

Mycket av boxarnas innehåll är kvar hemma än men även de grejerna åker nog ut snart.

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Köper inte samlarutgåvor med några få undantag. Jag köpte specialutgåvan av Elder Scrolls Online när spelet kom ut 2014, sparade aslänge för att ha råd med lådan

Permalänk
Medlem

Hade en period när jag köpte en del samlarutgåvor på tiden jag fortfarande köpte fysiska exemplar av spel, men då bara i de fallen det inte var hutlöst mycket dyrare än de normala utgåvorna och/eller det faktiskt kändes som att man fick något för de extra pengarna man lägger ut.

Nu när jag köper nästan allt digitalt så är det extremt ovanligt att jag köper något annat än bara standard-versionen. väldigt sällan det finns något i alla olika deluxe-versionerna som tilltalar mig.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Bussović:

@loevet som svarat Ja med alla sina konton?

Det är mitt sätt att pensionsspara (ett dåligt sätt eftersom jag inte ens som gubbe lär vilja skiljas från samlingen) 😅

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej jag köper inte sånt. Man vill ju inte ha mer onödig skit som ska sorteras på återvinningsstationen.

Tror du missade poängen med sånt här.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Tror du missade poängen med sånt här.

Nej poängen är att jag inte ser något värde i att samla på något bara för att samla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb