Gamingskjul, tips och råd
Hej,
För snart två år sedan köpte jag och min sambo ett hus där det bl.a. står ett skjul/förråd på tomten. Sambon har en son som då var 14 år, och förra året tömde jag ena halvan av skjulet och slängde in hans skrivbord, datorsetup, en TV, två konsoler, etc.
Anledningarna var flera - dels för att vara en cool "bonusvuxen" 😉, dels för att ge honom ett "eget" utrymme, och dels (den mest själviska anledningen) för att ge honom och hans kompisar någonstans att vara där dom kan vara uppe sent och föra oväsen utan att hålla oss vuxna vakna.
Det var en stor hit, men då skjulet inte är isolerat var vi tvungna att plocka in allting i huset igen när det blev för kallt ute.
Men snart är det dags igen, och vi har pratat lite om hur vi ska kunna göra det mysigare och bättre där ute.
Som ni kan se på bilden blev det ganska ad-hoc förra året! Till mitt försvar så visste vi inte då ifall det var en bra idé. 😄
Jag har dragit in ethernet, så det finns en wifi-puck där ute tillsammans med en switch och tre nätverkskablar till datorn, konsoler, etc.
Förutom skrivbord och TV har jag också satt ut en minikyl. Vi har ett digitalt lås på dörren så att vi inte behöver dela ut nycklar till kompisarna. Det sitter också några övervakningskameror monterade så att vi har koll på vilka som kommer och går.
Vi har pratat om att måla om, sätta in bättre belysning, grabben vill ha in en soffa. Jag tror att ett större skrivbord skulle vara att föredra.
Utrymmet är ca. 2,3x2m. I den andra halvan av skjulet står tråkiga grejer som gräsklippare och cyklar som tyvärr behöver stå där.
Har ni några förslag på hur det här skulle kunna bli DET ULTIMATA GAMINGSKJULET?