strul med appstore
Har ett problem med appstore som jag inte hittar nån lösning på, åtminstone inte på svenska sidor. Köpte en begagnad iMac med Os Monterey 12.7.6 och allt verkade funka på den. Flyttade över från min gamla iMac (OS 10.11.6), vilket gick bra. men när jag skulle starta Chrome kom det upp en ruta att den versionen jag hade var utgången och behövde uppdateras. Hamnade i en konstig loop av uppdateringsförsök som inte gick och försök till nedladdning av ny Chromeversion som inte heller funkade eftersom min gamla Google-version tydligen var aktiv. Höll på en hel kväll och blev sedan så less att jag kastade bort allt som hade med Google att göra och tänkte ladda ner nytt sen.
Men nu när jag går in på Appstore så ska jag först välja mellan det iCloudkonto som är aktivt eller välja annat (kanske normalt, vad vet jag). Oavsett vad jag väljer så snurrar det en stund och sen kommer en liten textremsa framför Appstore-fönstret där det står "window". Går sen inte att komma vidare, vare sig om jag klickar på Appstore-fönstret eller den lilla textremsan. Jag kan avsluta Appstore, men det behövs 2 separata tryck på Avsluta Appstore i menyn.
Vad har hänt och vad gör jag för att fixa det? Hittade en tråd här på forumet där lösningen handlade om nyckelhanteraren (Keychain), men problemet liknade inte det jag kämpar med just nu.
Tacksam om nån har en lösning på detta.