Spara flikar i webläsaren

Permalänk
Medlem

Spara flikar i webläsaren

Hej!
Jag har jobbat med Windows i typ 30 år... som systemutvecklare/arkitekt.. men när jävelen blir gammal blir han religiös. Så jag beslutade mig för att testa Mac köpte en MAc mini M4.. Japp gillar det helt ok MEN en sak irritera mig mycket jag vill kunna spara mina flikar i webläsaren .. alltså att dom öppnas på nytt när jag loggar på igen.. Hur gör man.. säkert varit uppe innan jag vet att det har varit det jag kan söka men command q kan man ju glömma inget annat sätt? Testat med Chrome.

Permalänk
Medlem

När jag endå är på gång.. köpte en Magic Mouse oxå.. kan inte ladda o använda samtidigt... alltså snacka om idioti! Annars trivs jag

Permalänk
Medlem

Det är väl per program, i Chrome/liknande bör du kunna hitta en inställning om "öppna senast visade flikar" eller "fortsätt där du slutade", kanske inte exakt så skrivet men någon liknande formulering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Det är väl per program, i Chrome/liknande bör du kunna hitta en inställning om "öppna senast visade flikar" eller "fortsätt där du slutade", kanske inte exakt så skrivet men någon liknande formulering.

Japp helt klart men det hjälper inte på Mac OS.. Läste du hela mitt inlägg.. jag vet .. jag vill veta omn det finns en weblässare so på Mac OS sparar mina flikar med automagiska krafter utan att jag behöver avsluta men t.ex command q

Permalänk
Medlem

Funkar inte heller med cmd+shift+t?

Permalänk
Medlem

Ok jag vill alltså att mina filkar skall sparas atomagi.. när jag stänger ner.. du behöver inte svara mer... vill jag inte det använder jag TOR o VPN

Permalänk
Medlem

I Chome finns det under settings->On startup kan du välja mellanalternativet "Continue where I left off" (eller vad det nu heter på svenska). Detta är inget mac-specifikt utan Chrome-specifikt och borde vara samma oavsett plattform.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem

Yes men det fungerar ju inte ... lite det som är problemet1

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat det här var riktigt dåligt! Kanske borde stannat med Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringer:

Yes men det fungerar ju inte ... lite det som är problemet1

Jag uppfattade det som att du inte hittade inställningen för det ens. Hur stänger du Chome? Commanod-Q eller med det röda krysset uppe till vänster i fönstret? Det senare stänger ner fönstret (och alla flikar), det avslutar alltså inte Chrome. Stänger du fönstret av misstag kan du ångra det under History-menyn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringer:

När jag endå är på gång.. köpte en Magic Mouse oxå.. kan inte ladda o använda samtidigt... alltså snacka om idioti! Annars trivs jag

Form före funktion.

Permalänk
Medlem

Det du vill ha fungerar utmärkt i Firefox på mac. Se bara till att du klickat i inställningen för det:
General
-Startup
- -Open previous windows and tabs

Permalänk
Medlem
Skrivet av clnr:

Det du vill ha fungerar utmärkt i Firefox på mac. Se bara till att du klickat i inställningen för det:
General
-Startup
- -Open previous windows and tabs

Misstänker dock att Firefox fungerar på samma sätt när man stänger fönstret (antingen med kortkommando eller med krysset uppe till vänster), vilket jag tror är det TS gör. Avslutar man applikationen med Commando-Q eller menyalternativet så fungerar det lika bra i Chrome, Safari, Edge och annan valfri webbläsare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Jag uppfattade det som att du inte hittade inställningen för det ens. Hur stänger du Chome? Commanod-Q eller med det röda krysset uppe till vänster i fönstret? Det senare stänger ner fönstret (och alla flikar), det avslutar alltså inte Chrome. Stänger du fönstret av misstag kan du ångra det under History-menyn.

Japp är helt ny med Mac.... men är du helt dum jag vill bara... stänga ner utan Command q o alla flikar sparas som i Windows. JAG hittar inställningar. Jag brukar ha typ 20 flikar uppe som jag villl återkomma till. JAG vet att History finns VAD är du inte fattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringer:

men är du helt dum jag vill bara...
vet att History finns VAD är du inte fattar.

Folk försöker att hjälpa dig, men med en sådan här attityd så tvivlar jag på att någon vill försöka hjälpa till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringer:

Japp är helt ny med Mac.... men är du helt dum jag vill bara... stänga ner utan Command q o alla flikar sparas som i Windows. JAG hittar inställningar. Jag brukar ha typ 20 flikar uppe som jag villl återkomma till. JAG vet att History finns VAD är du inte fattar.

Vilken härlig attityd...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom TS uppenbarligen inte alls vill ha hjälp låser vi istället tråden, så ingen riskerar slösa bort tid i onödan.

- MOD

Visa signatur