Permalänk
Medlem

Med minus på effekten, är det power limit nu minskar eller vad är det man ändrar? Har ej fått mitt Pulse än och förbereder mig tills det ska komma.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

…Har ni kids aldrig behövt köra vinkelslip i chassit för att få plats med kort? 😂

Nu är jag halvvägs till gubbe, men på samma tema: jag tänkte inte på att kolla hur stor processorkylaren var innan jag beställde, den fick ett eget hål i sidan för att kunna stänga burken! Blev lite hot rod känsla av det hela

OnT: mitt nätagg gillade inte att flyttas, knäppte till och började lukta direkt när jag slog på ”huvudströmbrytaren”… Hoppas resten av datorn klarat sig (fick mitt 9070 xt idag!)
Håller tummarna att det nya kommer innan helgen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Mina egna fynd vid lättare labb-lek: #20798810

Finns även en hel del folk längre bak i tråden som delat sina resultat av både undervoltning och strypt effektbudget, likväl som minnesöverklockning

Magiskt vackert dokumenterat! 12/10 toast.

Tack!

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Hade inte ditt exemplar ett stycke skumgummi där bak innuti som du var tvungen att ta loss? Min är rak och fin.

Jodå efter ta bort den så hamnar kylaren såhär av sig själv

Visa signatur

Lian Li O11 Vision Compact | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASRock B650E Taichi Lite | Ryzen 7 9800x3d | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | ASUS GeForce RTX 5080 TUF Gaming OC | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har samma kort själv och satt -70 mV och -15% effektbuget. Provade -100mV men kom inte förbi första bildrutan i 3Dmark Steel Nomad, klarar ditt kort det?

Jag kör inte syntetiska tester eftersom syntetiska resultat inte intresserar mig, så jag kan inte svara på den frågan. Använder Andrenalin för inställningar och stresstest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatamoto:

Jag kör inte syntetiska tester eftersom syntetiska resultat inte intresserar mig, så jag kan inte svara på den frågan. Använder Andrenalin för inställningar och stresstest.

Lite samma här. Resultatet är inte så intressant, som stabiliteten.
Jag körde inbyggda stresstestet i adrenaline när jag började ställa in kortet och allt gick fint. Men jag läste någonstans att ett 3dMark test är så tungdrivet som det kan bli? Undantaget några av dom tyngsta spelen.
Så klarar man sig igenom 3dMark så är inställningarna ok för 99% av alla spel.
Därav min undran ifall du klarade testet. Tog verkligen tvärstopp.

Man vill ju inte ha random crashes när man spelar. D4 crashade för mig igår. Men det var inte under en spelsekvens utan när jag skulle stänga av RT i inställningarna. När jag klickade på confirm så låste sig datorn helt.

Permalänk
Inaktiv

Efter mycket funderingar åkte äntligen mitt PURE XT in på Terra igår kväll, riktigt tight (knappt 2 mm kvar)!
Fy, allt tvekande är nu helt borta och vad skönt med ett grafikkort!

Nu hänger jag också på tråden för att skaffa mig lite lärdom ifrån ni experter, allt ifrån undervolt och OC etc. som jag har aldrig hållit på med..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av napahlm:

Men jag läste någonstans att ett 3dMark test är så tungdrivet som det kan bli? Undantaget några av dom tyngsta spelen.

Skönt att höra den meningen, det stilla till ens förundring/nyfikenhet.
Satte i mitt XT igår natt, hann inte göra någonting alls utan bara köra snabbt 3DMark innan läggdags. Fattade ingenting, men jag såg "gröna" bocka och ordet "OK" så jag antog det är stabilt.
Ska nog googla/YT för att ställa in mer när man är hemma sen..

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur man får Adrenalin att sluta återställa sig efter omstart? Börjar bli lite trött på att behöva ställa in mina inställningar på nytt varje gång jag startar datorn. Har installerat om programmet 2 gånger, men ingen lycka hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Är det nån som vet hur man får Adrenalin att sluta återställa sig efter omstart? Börjar bli lite trött på att behöva ställa in mina inställningar på nytt varje gång jag startar datorn. Har installerat om programmet 2 gånger, men ingen lycka hittills.

Man får en notis uppe i hörnet som berättar varför det återställdes, oftast handlar det om att datorn kraschat. Om det inte står någon notis så kanske det värt att dra en DDU om du inte gjort det tidigare.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Man får en notis uppe i hörnet som berättar varför det återställdes, oftast handlar det om att datorn kraschat. Om det inte står någon notis så kanske det värt att dra en DDU om du inte gjort det tidigare.

I detta fallet pratar jag faktiskt bara om en vanlig, hederlig om- eller uppstart av datorn. T.ex, stängde av datorn igår kväll som vanligt, startar upp den idag, inställningarna i Adrenalin är inte sparade. Inga kraschar. Men, kanske kan vara värt att testa DDU

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Hatamoto:

Skrivet av napahlm:

Jag körde inbyggda stresstestet i adrenaline när jag började ställa in kortet och allt gick fint. Men jag läste någonstans att ett 3dMark test är så tungdrivet som det kan bli? Undantaget några av dom tyngsta spelen.

Man vill ju inte ha random crashes när man spelar. D4 crashade för mig igår. Men det var inte under en spelsekvens utan när jag skulle stänga av RT i inställningarna. När jag klickade på confirm så låste sig datorn helt.

Det finns många goda skäl att använda syntetiska tester, inte minst för att säkerställa att hårdvaran fungerar som den ska. Säg att jag med min dator (R5 5600 + RX 9070 XT) får 1 000 poäng i test X, men när jag jämför online ser jag att andra med samma hårdvara ligger närmare 1 500 poäng. Då kan jag misstänka att något är fel på min sida. Är det drivrutinerna? Strömmatningen? Överhettning?

I grunden handlar det om att sätta en referensram. Silikonlotteriet är en verklighet – det kan skilja flera procent i prestanda mellan i övrigt identiska komponenter beroende på dynamiska klockfrekvenser. Detta är särskilt tydligt på processorsidan av datorhobbyn. Därför är det viktigt att etablera en egen baslinje om man överklockar, undervoltar eller justerar inställningarna för sitt grafikkort eller sin processor. Dina resultat kommer alltid att skilja sig från andras, även vid standardinställningar, om än i varierande grad.

En stor fördel med syntetiska tester är att de är repeterbara. Du kan räkna med att en given testsekvens beter sig exakt likadant varje gång, vilket inte alltid är fallet med inbyggda spelslingor. Dessa kan innehålla mindre variationer som inte uppstår i hårdkodade syntetiska testprogram. Resultatet blir mer jämförbar data. Dessutom är de flesta syntetiska tester utformade för att pressa hårdvaran till dess smärtgräns – till skillnad från spel, där belastningen varierar beroende på titel och scen.

Det bör dock påpekas att syntetiska tester, såsom Unigine Superposition och 3DMark-sviten, inte är en heltäckande lösning. Olika tester använder olika instruktionsuppsättningar, 3D-motorer och andra variabler som kan påverka resultaten. Därför bör man, särskilt vid stabilitetstestning efter hårdvaruändringar, även testa genom att spela de spel man faktiskt är intresserad av. Syntetiska tester är en bra utgångspunkt, men det gäller att använda dem rätt – inte stirra sig blind på poängen utan förstå vad de faktiskt visar.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

Såg att en fysisk affär fick in några hellhound xt så köpte, dock när jag kollade på mitt sapphire 6900xt som var 320mm långt att hellhound inte skulle få plats med sina 328mm så öppnade inte ens kartongen, såg morgonen efter att butiken fick in reaper xt som inte var ens 30cm så bytte ut mot det. Shiaaaat vad litet, nästan att man blev besviken på att man fick så lite för pengarna när det gäller storlek/kr

men i wz och cs2 med min 12700k verkar jag inte få nån uppsving i prestanda alls, och så fick jag det typiska meddelandet när jag skulle uppdatera till senaste drivvisar, dock så visade det sig att kortet inte blev igenkänt när med pci-rizern på 5x(3x rizer):D

inga buggar eller dylikt än iaf, sjukt impad att 4k shaders nästan är som 6k shaders för 7900xtx.

iaf tänkte att min cpu flaskade graffet så började tweaka för prestanda igen, 250w med 8p kärnor i wz... wtf... nu förstår jag varför folk gnäller, kommer nog upp en liten skrivning på 250w shocken idag, om jag orkar.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

I detta fallet pratar jag faktiskt bara om en vanlig, hederlig om- eller uppstart av datorn. T.ex, stängde av datorn igår kväll som vanligt, startar upp den idag, inställningarna i Adrenalin är inte sparade. Inga kraschar. Men, kanske kan vara värt att testa DDU

Jag själv har tyvärr haft det bökigt med att settings resetar, dock med notis att det kraschat. Varit så i fyra år snart…

Edit: Sparar du dina settings som en egen fil som programmet läser in? Om inte, testa det!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 5800X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Jag själv har tyvärr haft det bökigt med att settings resetar, dock med notis att det kraschat. Varit så i fyra år snart…

Edit: Sparar du dina settings som en egen fil som programmet läser in? Om inte, testa det!

Shit haha Jo men jag har sett lite här och där att folk har problem med detta ibland. Sen kanske jag skulle förtydligat: I mitt fall sparas settings för t.ex spel dvs Anti-lag, FSR4 och sånt, men inte dem förändringar jag gör i Tuning. Så fläktkurvan jag ställt in går tillbaka varje gång jag startar upp datorn. Programmet kommer ihåg att jag ställt in på Custom settings och att Fan Tuning är "Enabled", men värdena är återställda. Bra tips med att spara som fil! Har sparat som profil och testar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Jag trodde det var tvärtom, att ju högre syntetiska poäng man eftersträvar, desto ostabilare blir kortet vid spelande. Det ser bra ut på topplistor, men är ostabilt där det verkligen gäller. Jag tycker nämligen att jag ofta läser om att folk fått justera inställningar för att det kraschar när man spelar, trots att man fått höga poäng i dessa tester och att kortet då varit stabilt.

Skrivet av Yatagarasu:

Det finns många goda skäl att använda syntetiska tester, inte minst för att säkerställa att hårdvaran fungerar som den ska. Säg att jag med min dator (R5 5600 + RX 9070 XT) får 1 000 poäng i test X, men när jag jämför online ser jag att andra med samma hårdvara ligger närmare 1 500 poäng. Då kan jag misstänka att något är fel på min sida. Är det drivrutinerna? Strömmatningen? Överhettning?

I grunden handlar det om att sätta en referensram. Silikonlotteriet är en verklighet – det kan skilja flera procent i prestanda mellan i övrigt identiska komponenter beroende på dynamiska klockfrekvenser. Detta är särskilt tydligt på processorsidan av datorhobbyn. Därför är det viktigt att etablera en egen baslinje om man överklockar, undervoltar eller justerar inställningarna för sitt grafikkort eller sin processor. Dina resultat kommer alltid att skilja sig från andras, även vid standardinställningar, om än i varierande grad.

En stor fördel med syntetiska tester är att de är repeterbara. Du kan räkna med att en given testsekvens beter sig exakt likadant varje gång, vilket inte alltid är fallet med inbyggda spelslingor. Dessa kan innehålla mindre variationer som inte uppstår i hårdkodade syntetiska testprogram. Resultatet blir mer jämförbar data. Dessutom är de flesta syntetiska tester utformade för att pressa hårdvaran till dess smärtgräns – till skillnad från spel, där belastningen varierar beroende på titel och scen.

Det bör dock påpekas att syntetiska tester, såsom Unigine Superposition och 3DMark-sviten, inte är en heltäckande lösning. Olika tester använder olika instruktionsuppsättningar, 3D-motorer och andra variabler som kan påverka resultaten. Därför bör man, särskilt vid stabilitetstestning efter hårdvaruändringar, även testa genom att spela de spel man faktiskt är intresserad av. Syntetiska tester är en bra utgångspunkt, men det gäller att använda dem rätt – inte stirra sig blind på poängen utan förstå vad de faktiskt visar.

Förutom anledningen jag redan har angett så gillar jag inte heller att ha en massa onödiga program installerade, så därför använder jag bara Adrenalin då jag med ett enda program kan justera inställningarna samt utföra stresstest. För att säkerställa att komponenterna jag har ligger i linje med vad som utlovats av tillverkaren jämför jag recensioner från välrenommerade recensenter, vilket enligt mig är mycket bättre än att gå efter vad syntetiska tester visar. Men alla är vi saliga i vår tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syNden:

Med minus på effekten, är det power limit nu minskar eller vad är det man ändrar? Har ej fått mitt Pulse än och förbereder mig tills det ska komma.

Du sänker power limit och drar ned voltage för att förhoppningsvis bibehålla samma klockfrekvens med lägre strömförbrukning.

Undervolting kan man se som att sänka mängden ström som dras för en viss klockhastighet, medan en sänkning av power limit sänker hur mycket ström som får dras. Undervoltar du kommer kortet fortfarande försöka dra hela strömbudgeten, men om den är stabil med lägre volt så kan den klocka högre utan att överskrida strömbudgeten.

Personligen tycker jag inte att det är värt att sänka power limit, särskilt på icke-XT. Har du icke-XT borde du dra upp den till +10% och undervolta lite grann. Korten går sinnessjukt svalt och undervolt + OC lägger lätt till 10% prestanda över stock. Jag tycker det är trist hur gimpad power limitern är med tanke på hur överbyggda kylarna är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatamoto:

Jag trodde det var tvärtom, att ju högre syntetiska poäng man eftersträvar, desto ostabilare blir kortet vid spelande. Det ser bra ut på topplistor, men är ostabilt där det verkligen gäller. Jag tycker nämligen att jag ofta läser om att folk fått justera inställningar för att det kraschar när man spelar, trots att man fått höga poäng i dessa tester och att kortet då varit stabilt.

Förutom anledningen jag redan har angett så gillar jag inte heller att ha en massa onödiga program installerade, så därför använder jag bara Adrenalin då jag med ett enda program kan justera inställningarna samt utföra stresstest. För att säkerställa att komponenterna jag har ligger i linje med vad som utlovats av tillverkaren jämför jag recensioner från välrenommerade recensenter, vilket enligt mig är mycket bättre än att gå efter vad syntetiska tester visar. Men alla är vi saliga i vår tro.

Det är nog sant som du säger, ifall man efterfrågar så höga poäng som möjligt i testerna. För att slå rekord behöver man nog skräddarsy varje parameter till just det testet. Sen är nog datorn obrukbar till mycket annat. Men det är inte det vi är ute efter här.
Bara att stressa grafikkortet så pass att vi ser att den håller ihop. Själv prioriterar jag tystnad och en sval dator eftersom den står uppe på skrivbordet inom en armlängds avstånd.

Hade jag haft ett ljuddämpat chassi på golvet under bordet hade jag haft andra förutsättningar dels att köpa större kort, kanske har jag gott om kylning till processor och många fläktar. Då blir det oftast svalare per automatik.
Men i ett Ghost S1 chassi med CPUns ensamma 92mm fläkt, förutom grafikkortet, så får man prioritera lite annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Som 'kocken' ovan där nämner så reklamera, även om säljaren mest troligen kommer be dig göra en retur för pengarna tillbaka. Stå på dig och säg att nej du vill göra en reklamation, för du vill ha produkten i fråga, fast i fungerande och icke-skadat skick. Många återförsäljare försöker fulspela sig, särskilt om en produkt sålts under kampanj eller rabatterade förhållanden – i värsta fall väntar du ut returperioden och sedan gör en reklamation (med tydlig dokumentation, samt att du inte använder produkten fram till dess).

Var påväg till NoN men vände utanför och körde tillbaka till firman och lyckades enkelt själv lossna på fläktarna och sen dra nätt i kylaren för den skulle bli rak igen utetill 🙂 ska prova den hemma sen se så alla temps ligger bra på pulse kortet.

Visa signatur

Lian Li O11 Vision Compact | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASRock B650E Taichi Lite | Ryzen 7 9800x3d | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | ASUS GeForce RTX 5080 TUF Gaming OC | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Annars måste jag också nämna det bättre flytet. Installerade kortet igår och bara kört det i stock settings. Har endast spelat PUBG men tyckte mig känna av det bättre flytet direkt. Hade dock läst om det innan så för att säkerställa att det inte var placebo körde jag lite prestandaloggning.

Lyckligtvis hade jag svarat i en annan tråd här på forumet där jag körde 1 min test med mitt 4070 Super i PUBG. Detta var resultatet med det:
Average framerate : 371.0 FPS
1% low framerate : 232.9 FPS
0.1% low framerate : 145.6 FPS

Resultat med 9070 XT vid samma inställningar:
Average framerate : 343.8 FPS
1% low framerate : 223.9 FPS
0.1% low framerate : 221.8 FPS

Average och 1% lika men det var verkligen inga dipp under de där 1%, dvs. 0.1% var stora skillnaden. Kanske bara bekräftelse av placebon men på min 240 Hz skärm vill jag säga att den skillnaden kändes.

N.B.: Loggningen med 9070 XT var 2,5 min lång gentemot en minut på 4070 Super, därav inte helt lika. Kan väl påverka hur många 0.1% dippar som hinner hända (borde väl egentligen vara värre för det längre testet då?).
N.B.2: Båda test utfördes på träningsläget i PUBG, så inga stora strider med smokes och liknande.
N.B.3: Tror Radeon kort ska vara bättre med DX12. Dessa utfördes med DX11E då det var vad jag körde med 4070 Super. Så vet inte hur 9070 XT presterar med vad som kanske är mer optimerade inställningar för det kortet.

Intressant! Gick också från ett 4070 Super och upplever ett påtagligt bättre flyt. Kör också på 240hz skärm.

Permalänk
Medlem

Kan dessa benchmarks verkligen stämma? Trodde nog 4080 och 5070 Ti skulle ligga bättre till med DLSS?

5070 ti DLSS vs. 9070 XT FSR 3 (ev. 3.1/4?)
https://www.youtube.com/watch?v=1Z59FX75fmw

4080 (rast. perf)
https://www.youtube.com/watch?v=7dJbJ_Q6A6w&t=252s

Tester jag sett innan har gett 4080 mycket bättre FPS än detta vs 9070 XT? Glad för resultaten, men man blir ju fundersam

Permalänk

Får ställa in mig i skaran av ägare av Powercolor 9070XT Reaper nu! Byter ifrån 3080 då jag kör oled 4k 240hz skärm så lär det vara riktigt nice upgrade ändå för den summan jag betala för 9070XT då jag ändå också fick 3500kr för mitt 3080

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Alienware AW3225QF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajdarn80:

Har precis satt i mitt Asus 9070xt, testat lira lite med FSR3 men tycker det är klart mycket sämre än dlss. Kör mest Cyberpunk och Starfield. Kör 4k.

Vad tror ni om stödet för FSR4? Kommer utvecklarna lägga mer krut på det om nu AMD för mer marknadsandelar?

Har beställt ett 5080 men det blir 9k dyrare än mitt 9070xt. Mer än dubbelt upp.

Hur tänker ni? RDNA4 framtidssäkert?

Har provat en del FSR4 via Andrenalin, bland annat i Wilds. Ser sjukt bra ut. FSR 3.1 däremot suger.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonZes:

Beställde precis ett PowerColor RX 9070 xt Reaper från Inet. Men funderade kring de två 8 pin strömanslutningarna. Som jag försått det så är dom speccade till 150w max var. Och vad jag sätt i test så kan 9070 xt dra över 300 w. Är detta ett potentiellt problem?

Jag har samma kort. Boost ca 3100mhz med - 75 mv. Två separata 8 pins, ingen daisy chain. Funkar fint. Drar aldrig 300+W för mig och dessutom får den den ju lite kraft från PCIe-slotten med, ca 75w.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Köpte nyss kortet, väntar på att inet ska skicka det nu. Det var flera år sen jag hade ett AMD kort. Men nu ville jag prova. Är jag inte nöjd så skickar jag tillbaka det xD

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av PsyLO:

Köpte nyss kortet, väntar på att inet ska skicka det nu. Det var flera år sen jag hade ett AMD kort. Men nu ville jag prova. Är jag inte nöjd så skickar jag tillbaka det xD

Tror inte du kommer bli besviken

Eller ja, man ska aldrig säga aldrig... Beror såklart på förväntningar och vart man kommer ifrån. En annan gjorde klivet från RTX 2060 6 GB till ett RX 9070 XT 16 GB. Fanns inte mycket att beklaga sig över

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tror inte du kommer bli besviken

Eller ja, man ska aldrig säga aldrig... Beror såklart på förväntningar och vart man kommer ifrån. En annan gjorde klivet från RTX 2060 6 GB till ett RX 9070 XT 16 GB. Fanns inte mycket att beklaga sig över

Blev ett RX 9070 XT här med. Tog Reaper varianten. Det var många år sen sist nu som sagt Vi får se vad vi tycker sen då

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Skrivet av Nimin:

Jag har samma kort. Boost ca 3100mhz med - 75 mv. Två separata 8 pins, ingen daisy chain. Funkar fint. Drar aldrig 300+W för mig och dessutom får den den ju lite kraft från PCIe-slotten med, ca 75w.

Jag kör med daisy chain på mitt 9070 xt Hellhound. Borde jag inte göra det? Kommer köpa ny burk snart men bra att veta om det är värt att dra två separata 8-pins till kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Jag kör med daisy chain på mitt 9070 xt Hellhound. Borde jag inte göra det? Kommer köpa ny burk snart men bra att veta om det är värt att dra två separata 8-pins till kortet.

Du skall aldrig köra daisy chain på 225W+ kort

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Gav upp på min Reaper och lämnade tillbaka.
Första kortet var det fel på lager på alla tre fläktar, gick till butiken fick en ny. Nya låter på ena bara. Men jag ger upp. Missar MSRP priset då jag tar någon annan model istället.