Switch 2-leveranser redan igång

Permalänk
Melding Plague

Switch 2-leveranser redan igång

Nästan 400 000 enheter skeppades till Nordamerika i januari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog avvakta ett år eller två innan jag hoppar på Switch 2. Den lär säkert inte ha oled skärm vid start.

Permalänk
Medlem

Kanske de panikskeppar fler än tänkt pga varannandagshoten om ändrade tullar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Kanske de panikskeppar fler än tänkt pga varannandagshoten om ändrade tullar.

Och sen säljer de 20% dyrare i sommar och skyller på tullarna! Briljant!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Och sen säljer de 20% dyrare i sommar och skyller på tullarna! Briljant!

Tror det skulle bli mindre gnäll då än om Nintendo började köra "MSRP" priser på bara vissa leveranser. :'D

Permalänk
Medlem

Ungarna vill ha en Switch men inte köpt någon.. Är det så nära till switch 2 så känns de lika bra o vänta lite till..! Hoppas priset är oförändrat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Ungarna vill ha en Switch men inte köpt någon.. Är det så nära till switch 2 så känns de lika bra o vänta lite till..! Hoppas priset är oförändrat.

Jag skulle definitivt vänta i det här läget. Iaf om ni inte bryr er om OLED.

Köper man en Switch (1) idag så ska det vara på en rejäl rea isåfall imo.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna spela tex botw 1 med högre upplösning på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Äldre spel kommer rulla på bättre, men uppdatering som innehåller bland annat högre upplösning har inte bekräftats.
Det kommer säkert till vissa spel, kanske att man får betala lite extra för det.

Nintendo älskar att sälja spelen igen på senare hårdvara, men det kan nog bli svårare den här gången på grund av bland annat bakåtkompabilitet.
Skulle dock inte förvåna mig om man fick betala lite extra för att få spelet "remaster:at".
-----

Jag skulle inte dra så stora slutsatser av den här nyheten förutom att lanseringen är på gång och att enheter skeppas.
Det är ju ändå ganska lång tid kvar tills försäljnings start och Nintendo vill nog som sagt skeppa så mycket som möjligt till USA på grund av det ostabila ekonomiska läget.

Permalänk
Skrivet av Lonian:

Jag kommer nog avvakta ett år eller två innan jag hoppar på Switch 2. Den lär säkert inte ha oled skärm vid start.

Det bästa hade varit om de kunnat släppa en "Pro"-modell tillsammans med den vanliga Switch 2. Många av oss vill ha lite bättre kvalitet på saker och ting, och betalar gärna extra för det. En LCD-skärm 2025 känns sådär. Skaver lite som om en produkt skulle haft en micro-usb-kontakt.

Permalänk
Medlem

Vore oerhört tråkigt om den inte får en Oled-panel.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem

Sjukt fett om den levererades med både nintendo os och steam os. Jag vet jag vet, men man kan ju drömma. 🤣

Oled måste det vara, det är trots allt 2025.

tillägg
Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad priset landar på. Tror personligen att det blir åtminstone 5499 kr.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hatamoto:

Ska bli intressant att se vad priset landar på. Tror personligen att det blir åtminstone 5499 kr.

Får väl hoppas att kronförstärkningen var tillräcklig och tidig nog att påverka detta vid lansering. Kan nog som bäst hoppas på ~4995 kr om msrp blir 399$, men ditt låter troligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det ryktas om att Nintendo kommer släppa en eller flera remasters av tidigare Zelda-spel som utnyttjar den mycket kraftfullare Switch 2 konsolen. BotW , Wind Waker och Twilight Princess hoppas jag på!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Switch 2 är det enda i hårdvaruväg som är intressant i år.

Men behöver vara bra skärm helst OLED och Switch 1 spelen behöver vara bättre på något sätt som upplösning och eller FPS för att det ska vara värt att hoppa in på en gång.

Även utan patchar borde spel nå sin max FPS och sin max upplösning oftare eller alltid. Finns ju flera spel som inte når 30 eller som dippat ner mot 360p i många scener.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Får väl hoppas att kronförstärkningen var tillräcklig och tidig nog att påverka detta vid lansering. Kan nog som bäst hoppas på ~4995 kr om msrp blir 399$, men ditt låter troligare.

PS5 Pro hade $x15 och Nvidias 5000-serie hade $x14,1. Tror inte att datorkomponenter har ingår i kemikalieskatten och inte heller Bergsala/Nordisk film skatt, så det kan ju ha spelat in. AMDs gpu:er hade lite lägre dock 13,35 på 9070xt på MSRP($599=8000Kr).
Relevans här är alltså att det är nyligen lanserade produkter och inom gaming.

Men det lär inte bli lägre än 5000Kr, men förmodligen inte högre än 6500Kr. Får väl se hur det går med dollarn och när Switch 2 köps in i Europa framöver. Innan USAs handelskrig så skulle jag i alla fall gissat på 5500-6500. Nuvarande Switch kostar just nu 4000Kr hos bland annat Elgiganten, som jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Switch 2 är det enda i hårdvaruväg som är intressant i år.

Men behöver vara bra skärm helst OLED och Switch 1 spelen behöver vara bättre på något sätt som upplösning och eller FPS för att det ska vara värt att hoppa in på en gång.

Även utan patchar borde spel nå sin max FPS och sin max upplösning oftare eller alltid. Finns ju flera spel som inte når 30 eller som dippat ner mot 360p i många scener.

Vissa GPU:er och att Valve kanske släpper nytt är också intressant.

Eller du kanske bara menade subjektivt för egen del?

Jag tror att Switch 2 i alla fall kommer stabilisera Switch 1 spel. Har spelen dynamisk upplösning så kommer de säkert som du säger ligga på max mycket oftare eller hela tiden.

Permalänk

Underbart om den kommer före sommaren, sålde min Switch för något år sedan och vill redan spela några gamla Switch 1 spel.

Permalänk
Medlem

Blir att köpa ett och lägga på hyllan och hoppas på att något magiskt händer.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Köpa dag 1, invänta SW mod, good to go

Visa signatur

WS: R7 5800X, 128GB, Suprim 4080 Super, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Full produktion (också via Famiboards) började i höstas, september eller så. De laddar upp för många konsoler till start. Kommer troligtvis bli den bäst sålda konsolen vid start.

Jag är där day one.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Full produktion (också via Famiboards) började i höstas, september eller så. De laddar upp för många konsoler till start. Kommer troligtvis bli den bäst sålda konsolen vid start.

Jag är där day one.

Uhj. Jag är faktiskt imponerad av att det inte läcker info på löpande band.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Uhj. Jag är faktiskt imponerad av att det inte läcker info på löpande band.

Hela designen läckte i höstas. Det är väl bara priset/spelen som är kvar att läcka.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Spelar ingen roll för någon som mig som bara kommer spela på OLED TV
Blir köp vid release om man lyckas få tag på någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Jag är helt ointresserad av deras hårdvara, för mina bruk är den både undermålig och onödigt dyr. Men Nintendo vet hur man tvingar mig att köpa deras nya dyra hårdvara, man passar på att släppa ett spel som man bara måste ha. I detta fallet ser det tyvärr ut som att man tänker släppa konsolen med ett nytt Mario Kart (9?) och det är det enda spel som fastnat hos oss. Mario och Zelda-spelen är bra men det släpps på tok för få sådana. Troligen blir det runt 7000 kr man får punga ut med nu för att kunna spela version 9.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av cracko:

Man kan ju hoppas, men som en del säger kanske det kan kosta extra. Vilket i så fall är trist med tanke på hur bra en del Switch-spel ser ut emulerat och uppskalat även utan mods eller nya texturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Man kan ju hoppas, men som en del säger kanske det kan kosta extra. Vilket i så fall är trist med tanke på hur bra en del Switch-spel ser ut emulerat och uppskalat även utan mods eller nya texturer.

Nintendo vet hur man tar betalt, är det lite större skillnad så kan man tänka sig att det blir deluxifierade re-releaser, lite så som man gjorde med bland annat Mario Kart 8 från Wii U. Att få något gratis från Nintendo skulle vara visserligen välkommet, men mycket otroligt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag skulle definitivt vänta i det här läget. Iaf om ni inte bryr er om OLED.

Köper man en Switch (1) idag så ska det vara på en rejäl rea isåfall imo.

Nä vi bryr oss inte om OLED, kommer vara "fast" till tvn alltid om jag inte får för mig att ha med den vid pendling till jobb.. Lika bra o vänta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

ett nytt Mario Kart (9?) och det är det enda spel som fastnat hos oss. Mario och Zelda-spelen är bra men det släpps på tok för få sådana. Troligen blir det runt 7000 kr man får punga ut med nu för att kunna spela version 9.

7000kr bara för ett spel?

Själv äger jag 25st Nintendo Switch spel och ser nog fram mot att få spela dem även på Switch 2.