Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Uppgraderade nyss, 28 euro tillbaka för förra .

Ni som uppgraderade innan första omgången, varför, man väntande ju bara på rabatten...

Ska bli nice med 4k på oled

Därför att allt pekade på att det inte skulle bli någon rabatt i år. Den brukar alltid komma i samband med pre-season testing. I min värld känns det koko att de lanserar premium för att en vecka senare komma med erbjudandet om rabatt. Hade det inte varit bättre att komma med rabatten samtidigt?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Därför att allt pekade på att det inte skulle bli någon rabatt i år. Den brukar alltid komma i samband med pre-season testing. I min värld känns det koko att de lanserar premium för att en vecka senare komma med erbjudandet om rabatt. Hade det inte varit bättre att komma med rabatten samtidigt?

Man kan ändå ha is i magen och vänta tills första helgen...

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Man kan ändå ha is i magen och vänta tills första helgen...

Haha, kan man kanske, problemet var att min prenumeration hade gått ut och jag ville kolla lite på pre-season

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

På vilka sätt är F1TV bättre än Viaplay? Jag gillar de svenska kommentatorerna på Viaplay. F1TV blir ju mycket billigare också.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Jag som är lite för taggad. Skapade en fantasyliga för sweclockers.
https://fantasy.formula1.com/en/leagues/join/C63CGQZWO10

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

På vilka sätt är F1TV bättre än Viaplay? Jag gillar de svenska kommentatorerna på Viaplay. F1TV blir ju mycket billigare också.

F1Tv har högre bildkvalitet samt att det kostar under 200 i månaden jämfört med Viaplays 699.

Att man även slipper Janne "Red-Bull" Blomqvist är en ren bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

F1tv har också försnack, eftersnack. F2 och F3 samt en massa annat innehåll som ingår. Man kan även se alla tidigare race

Permalänk
Medlem

Fanns inte 4K förra året på F1TV? Hos oss är det frugan som står för abonnemanget och jag har för mig att de rullade på i 4K, såg åtminstone bra ut. Hon valde att inte uppgradera till Premium.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Fanns inte 4K förra året på F1TV? Hos oss är det frugan som står för abonnemanget och jag har för mig att de rullade på i 4K, såg åtminstone bra ut. Hon valde att inte uppgradera till Premium.

Nej F1TV har alltid varit begränsat till 1080p tills nu.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag uppgraderade igår

Vi får se hur villiga de är att tillämpa rabatten i efterhand. Jag skrev till dem alldeles nyss.

Jag fick svar från supporten:

Citat:

I understand that your enquiry is about the voucher code for upgrading in F1 TV Premium. I will be happy to help you sort this out.

To avail the voucher code, you can purchase the F1 TV Pro then we will cancel your F1 TV Premium subscription for you to avail it again with the voucher code this time. Don't worry, we will also process a full refund to you.

If your query is urgent, you can contact us on our Live Chat service which operates between 11:00-19:00 (GMT) Monday to Sunday. Race weekend hours vary.

Edit: För att ta del av rabattkoden, om man uppgraderade innan den fanns, måste man starta ett nytt Pro-abonnemang och uppgradera detta. Kruxet är att man inte kan starta ett nytt abonnemang om man redan har ett, såvida man inte använder andra kontaktuppgifter.

Supporten erbjuder sig därför att manuellt ta bort ens konto så att man kan skapa ett nytt och starta ett Pro-abonnemang som sedan kan uppgraderas med hjälp av rabattkoden. Därefter får man en återbetalning för det borttagna abonnemanget.

Sammanfattningsvis är det inte värt besväret för att spara de där hundralapparna, i alla fall inte för mig.

Permalänk
Medlem

Dino med motorproblem och antistall 2 gånger under kvalet ändå lyckats han köra in den 7 snabbaste tiden så han kommer starta 5a båda racen eftersom Crawford and Dunne har 10 platser nedflyttning för båda racen.

Sprint race 04:15 lördag
Feature race 01:30 söndag

Kort sammanfattning med Dino efter kvalet.

https://www.instagram.com/reel/DHK_vUZp1ED/?igsh=Y2w3dm5rZG92cXQ3

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Dino med motorproblem och antistall 2 gånger under kvalet ändå lyckats han köra in den 7 snabbaste tiden så han kommer starta 5a båda racen eftersom Crawford and Dunne har 10 platser nedflyttning för båda racen.

Sprint race 04:15 lördag
Feature race 01:30 söndag

Kort sammanfattning med Dino efter kvalet.
https://www.instagram.com/reel/DHK_vUZp1ED/?igsh=Y2w3dm5rZG92...

<Uppladdad bildlänk>

Tack för den...

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Hallå, alla teknologi intresserade och Formel 1-nördar.

Ännu en säsong är igång! Inne på tjugonde säsongen för min del, och så glad jag blev över att F1TV har introducerat 4K. Snappade på mig en prenumeration nästan direkt.

Har dock problem... F1TVs webplayer verkar inte fungera så bra för mig. Dels verkar den inte köra 4K och dels så har jag en hel del problem med stutter/okonsekvent framerate. Stänger jag av "multiview player" i F1TVs inställningar och återgår till föregående års spelare så lirar det på utan problem (men på max 1080p).

Jag provade dels att köra den endast på min laptop (MSI Prestige A16 AI+), funkar inte så väl.
Provade även att köra med HDMI-kabel (cert. för 4K 120hz) till min 4K HDR TV, och medan laptopen (som stöder HDR) lägger sig rätt mot min TV (kör alltså 3840x2160, HDR genom laptop) så är det fortfarande sjukt segt att använda F1TVs "nya" spelare, och det ser inte heller ut att vara 4K.

Får nöja mig så länge med att köra F1TVs gamla webplayer så får TVn skala upp till 4K (HDR är ju najs ändå).

Kan tillägga att olika webbläsare har varit med i prov, bl. a. Chrome, Edge och Brave.

Någon som vet vad fix kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Ännu en säsong är igång! Inne på tjugonde säsongen för min del, och så glad jag blev över att F1TV har introducerat 4K. Snappade på mig en prenumeration nästan direkt.

Har dock problem... F1TVs webplayer verkar inte fungera så bra för mig. Dels verkar den inte köra 4K och dels så har jag en hel del problem med stutter/okonsekvent framerate. Stänger jag av "multiview player" i F1TVs inställningar och återgår till föregående års spelare så lirar det på utan problem (men på max 1080p).

Jag provade dels att köra den endast på min laptop (MSI Prestige A16 AI+), funkar inte så väl.
Provade även att köra med HDMI-kabel (cert. för 4K 120hz) till min 4K HDR TV, och medan laptopen (som stöder HDR) lägger sig rätt mot min TV (kör alltså 3840x2160, HDR genom laptop) så är det fortfarande sjukt segt att använda F1TVs "nya" spelare, och det ser inte heller ut att vara 4K.

Får nöja mig så länge med att köra F1TVs gamla webplayer så får TVn skala upp till 4K (HDR är ju najs ändå).

Kan tillägga att olika webbläsare har varit med i prov, bl. a. Chrome, Edge och Brave.

Har alltid använt Multiviewer, vet inte om de implementerat stöd för 4k än dock.

https://multiviewer.app/

Permalänk
Medlem

Hur var det nu?
Kan jag köra F1TV PRO 4k på min Philips med android?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Har alltid använt Multiviewer, vet inte om de implementerat stöd för 4k än dock.

https://multiviewer.app/

Hej,

Tack. Ska försöka med Multiviewer och se om det förbättrar upplevelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

De har inte lagt till stöd för 4K-upplösning i webbläsaren ännu. Roku eller Apple TV är det som gäller om du vill kunna se 4K nu i början av säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

De har inte lagt till stöd för 4K-upplösning i webbläsaren ännu. Roku eller Apple TV är det som gäller om du vill kunna se 4K nu i början av säsongen.

Ah, OK. Har de gjort något officiellt uttalande om detta någonstans? Kunde inte hitta till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Ah, OK. Har de gjort något officiellt uttalande om detta någonstans? Kunde inte hitta till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

<Uppladdad bildlänk>

Tack. Vet du om det är officiellt sagt av F1TV att det skall komma till Web? Känns onödigt annars att pröjsa för det.

"At the moment, 4K UHD HDR is available for F1 TV Premium users on web browsers like Chrome, but not on iOS. We will update users if there are any changes regarding 4K support on iOS." - Detta skall vara citat från en supportarbetare hos F1TV, för övrigt.

Trögt att införskaffa Apple TV bara för detta.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte 4k va någon större skillnad, vad är bitraten på sändningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hur var det nu?
Kan jag köra F1TV PRO 4k på min Philips med android?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Hittade denna info "The stream is 4K at 50 frames per second with around 14 Mbps video bitrate without HDR and 17 Mbps video bitrate with HDR, i.e an expanded range of color and luminance."

Permalänk
Medlem

Fan, varför kan dom inte ge oss med android (Nvidia Shield som mediaspelare i mitt fall) sändningen i 4K.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Vad tittar du på för plattform?

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vad tittar du på för plattform?

AppleTv 4k och en LG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

AppleTv 4k och en LG Oled

Japp, som vanligt så priroiteras AppleTv, suger. Jag vill använda min LG Oled fullt ut också hahaha

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Tack. Vet du om det är officiellt sagt av F1TV att det skall komma till Web? Känns onödigt annars att pröjsa för det.

"At the moment, 4K UHD HDR is available for F1 TV Premium users on web browsers like Chrome, but not on iOS. We will update users if there are any changes regarding 4K support on iOS." - Detta skall vara citat från en supportarbetare hos F1TV, för övrigt.

Trögt att införskaffa Apple TV bara för detta.

Verkar inte som 4k är tillgängligt via chrome iallafall inte för mig någon annan som har upplever det samma?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Samtidigt så förstår jag inte deras matris vad som stödjer och inte stödjer. Jag som är på Android ska inte få HD enligt den listan men jag har def HD iallfall

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem

Då får vi se hur det går för unge Lawson imorgon....

Visa signatur

Gammal men bra.