Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Oculus Quest 2, hinna över bilden

Har spelat en hel del VR sen januari och har noterat en sak med bilden, har spelat Dungeons of Eternity vilket är ett spel som utspelar sig i mörkare omgivningar.
Har installerat Half Life Alyx och Walk About Minigolf och dessa utspelar sig i ljusare miljöer.
Bilden blir väldigt dålig då, jag ser som en hinna över hela bilden, som ungefär som en tunn hinn av vatten på ett fönster som rör sig. Som kondens, men har kikat med en ficklamp och ser ingen kondens i linserna.
De syns extra mycket när jag inte är nära ett objekt i spelet.

Någon som känner igen detta?

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Har spelat en hel del VR sen januari och har noterat en sak med bilden, har spelat Dungeons of Eternity vilket är ett spel som utspelar sig i mörkare omgivningar.
Har installerat Half Life Alyx och Walk About Minigolf och dessa utspelar sig i ljusare miljöer.
Bilden blir väldigt dålig då, jag ser som en hinna över hela bilden, som ungefär som en tunn hinn av vatten på ett fönster som rör sig. Som kondens, men har kikat med en ficklamp och ser ingen kondens i linserna.
De syns extra mycket när jag inte är nära ett objekt i spelet.

Någon som känner igen detta?

iom att du nämner Half life alyx så spelar du alltså med Quest 2 på PCVR
Kör du trådlöst med AirLink, Steam Link eller Virtual desktop?
Det så fall som att det är nått galet med uppkopplingen. Latency kan i vissa fall upplevas som vatten nästan rinner på linserna.
Sjunker bitraten blir det också suddigt.

Kör du med Kabel (Link) så kan det vara exakt samma orsaker men då beror det inte på ditt wifi det beror på utan nått som verkar kräva resurser på din dator.

Eller så råkar du bara ha ställt in väldigt låg upplösning? ger också suddighet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc