Hur stabilt är det? Låter som en rejäl undervolt med 3097 @ 975mv. Tycker annars 2850 mhz de facto med 975 mv låter som en sweetspot. Typ stockprestanda för astral men med mket mindre energiförbrukning. ska absolut testa själv. mitt 5090 fe körde jag tidigare i 2800mhz @ 900mV med mket fina resultat.
Är också frågande till så kraftiga undervolts med så hög clock.
Jag har bara en sample size på 1, mitt astral, som verkar prestera i det övre skiktet. Undervoltar jag det till de nivåerna, så kan jag som tidigare nämnt få det 100% stabilt, men med stutter i spel, och sänkt prestanda när alla kretsar skall gå max, tex cp2077 pt+dlss+mfg. Problemet att jämföra sådant är att våra hjärnor är olika och vissa ser/stör sig inte på stutter etc så det är nästan omöjligt att jämföra utan detaljerad frametime graph eller att man ser båda datorerna i verkligheten.
Men jag har testat hyfsat noga och iaf för mig, så går jag under ca 1030mV vid stock speeds eller lite högre, så startar stutter eller tappad prestanda i "fullstack" med vissa curves som motsvarar +2-300 och kurvan du citerar låter som 300+.
På 950mV, som var sweetspot för mig om man ignorerar stutter etc, så kunde jag ha aningen högre resultat än stock i ren rasterbenchmark dvs steel nomad, men samtidigt ungefär lika mycket sämre fps i cp2077 benchmark maxat med dlss quality +mfg.
med uv 950 i cp2077: avg 217.62 min 200.43 max 236.55 (denna slog den andra varianten i steel nomad, ej sparat resultat).
med -15% powerbudget och +200ish clock offset: avg 226.56 min 209.22 max 246.77.
(tyvärr noterade jag inte exakta clocks för dessa, men principen var att den ena var maxad men helt stabil clock på UV, den andra maxad men helt stabil clock på powerlimit+offset).
Som tidigare nämnt så kan ju en hypotes vara att undervolt ser väldigt bra ut om man testar utan rt+dlss+fg, helt enkelt för att det finns "kräm nog" ändå att rendera utan dessa kretsar, men sedan räcker det inte riktigt till i rt+dlss+fg.
Summerat: testa undervolten i dlss+RT+framegen för prestanda, stabilitet och stutter annars kanske du lurar dig själv.