Nytt chassi, stöd för vertikal 3U GPU

Permalänk
Medlem

Nytt chassi, stöd för vertikal 3U GPU

Fick tag på ett 9070 XT och skulle precis montera i mitt gamla Fractal Design S, och upptäckte att GPU krockar med kontakterna på nederkanten av mitt moderkort (Gigabyte MC12-LE0). Började kika på GPU-riser innan jag insåg att mitt chassi inte har cutout för dito.

Jag tar gärna lite tips på vad jag kan göra, alternativt, vilket chassi som är vettigt?

Några parametrar:

• Kör NVMe i nedre PCIe-porten (pga m2-kontakten på moderkortet är bara PCIe3x1)

• 9070 XT är helt oseriöst stort

• RM750x PSU

• Budget...max 1500, absolut max 2000 kr

• Är noll intresserad av att kunna se in i chassit men kan leva med ruta om inga alternativ finns

Tack!

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Sätt m.2 ssdn i m.2 platsen är väl det lättaste. Generellt sett ingen större skillnad mer än siffrorna på pappret.

Ska till ganska extremt stora filförflyttningar för att du aka märka skillnaden alls.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Sätt m.2 ssdn i m.2 platsen är väl det lättaste. Generellt sett ingen större skillnad mer än siffrorna på pappret.

Ska till ganska extremt stora filförflyttningar för att du aka märka skillnaden alls.

När jag gjorde mitt första försök tog jag ur M2-adapter ur pcie-porten under gpu. Problemet är att gpu krockat med frontpanelsanslutningarna (specifikt USB-sladden) och jag vill inte bli av med dito om det går att undvika.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode