HP satsar på kylare och nätaggregat för spelare

Permalänk
Melding Plague

HP satsar på kylare och nätaggregat för spelare

Det är oklart när RGB-fläktarna, kylarna och nätaggregatet lanseras.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Abonnemang på RGB:t?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Publicerad 1 dag för tidigt i vår tidszon

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Väntar tålmodigt när Apple gör det samma med minst 3-5 gånger priset mot Noctua eller liknande märken som ett 1.a April skämt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Gissar på fläktar med dimensionen 117.2x117.8 mm och proprietära kontakter samt abonnemang för allt under 1000 rpm.

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag går väl emot strömmen då och välkomnar fler aktörer till marknaden. Kan de göra något bra av detta så varför inte?

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag går väl emot strömmen då och välkomnar fler aktörer till marknaden. Kan de göra något bra av detta så varför inte?

Håller fullständigt med. Folk verkar ju också trötta på icue t.ex.

Själv har jag ännu inte hoppat på rgb tåget för inte haft råd sedan det blev populärt för ett antal år sedan.

Bilderna renderade ser väl helt okej ut tänker jag

Permalänk
Medlem

Räcker väl med brinnande grafikkort..

Permalänk
Medlem

Är det bara en vettig tillverkare av nätaggregatet så ser jag inget bekymmer
Kul med lite nya prylar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag vet inte om det egentligen är fler aktörer på marknaden. Det är nog istället mer branding, med samma OEM i grunden.

Permalänk
Medlem

Ännu mera mög och miljöförstöring

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Har inget emot fler aktörer om de gör bra produkter och bryr sig om sina kunder. HP har länge visat att de är konsumentfientliga och mästare av att skapa e-waste så de går bort för evigt.

Permalänk
Medlem

Har vi inte redan märken så det räcker på dom produkterna?

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om det nu varit sant "April, april..."...

Varför inte tagit med HP ZTurbo så hade det varit lättare att gå på det

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jomenvisst.
50:- för 1000 fläktsnurr. 75:- så får man RGB med.

Permalänk

Abonnemang på vätskan. När den väl ska fyllas på. Fel vätska detekteras av inbyggt chip. HP Fluid only. And regularly.

Abonnemang per watt. Men vänta nu… har jag inte sett det bland räkningarna nånstans? 🤔
Här får de det tufft att slå sig in på marknaden.

Abonnemang på… fläktar? Snurrigt värre att bli blåst på…

(Skämt åsido så har jag haft ett par HP-skärmar tidigare, som funkade galant i många år. Men det är väl en annan avdelning inom HP. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Håller fullständigt med. Folk verkar ju också trötta på icue t.ex.

Själv har jag ännu inte hoppat på rgb tåget för inte haft råd sedan det blev populärt för ett antal år sedan.

Bilderna renderade ser väl helt okej ut tänker jag

Rgb behöver inte dyrt 45kr st 120mm fläktar från aliexpress blev 8 sånna för mitt bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Rgb behöver inte dyrt 45kr st 120mm fläktar från aliexpress blev 8 sånna för mitt bygge

Ha begäret är inte tillräckligt stort för att ens lägga de pengarna.

Permalänk

Jag vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta.
Jag äger visserligen en HP Zbook (Laptop) och 2 HP Elitedesk som jag är nöjd med. Helt okej prestanda i litet format.
Men när det kommer till stationära datorer och tillbehör till stationära datorer så litar jag inte det minsta på dom.

Men underbara kommentarer.
RGB 45kr/månad

Skrivet av agitax:

Inte för att jag tänker köpa några av dom men kan du skicka en länk?
Har en kompis som skall uppgradera datorn. Och han skulle gärna vilja ha enklare RGB fläktar i med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz