SigmAMD Radeon RX 6800 XT: Gigachad går med i chatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Jag kanske är tråkig men det där var inte ens ett roligt Aprilskämt. Eller troligt...

Uppenbarligen boomer och inte en del av den yngre avsedda målgruppen.

Permalänk
Medlem

Först blev jag nästan förbannad när jag läste artikeln tills jag helt plötsligt insåg vad det var för datum! Bra jobbat!

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Skibidiklockers!

Permalänk
Medlem

Skribofont! Det namnet har man inte hört på länge.

Permalänk
Medlem

Kopplade inte först haha

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Uppenbarligen boomer och inte en del av den yngre avsedda målgruppen.

Gen X här. Kanske är anledningen ja 😁

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem

”De vill ha ultra emotional damage!”

Ska skicka videon till min 11-åring så får vi se vad han säger.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

Jag villhöver verkligen "Perkele On" - men kan f*n inte byta grafikkort varje vecka

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem

Min dotter tyckte denna var jävla rolig.

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av MatsDahlgren:

Jag villhöver verkligen "Perkele On" - men kan f*n inte byta grafikkort varje vecka

Visst kan man leva utan perkele on, max apor eller asfalt på, men frågan är hur kul det är med beta-fps. Kräng det på marknaden och sigma till dig.

Skibidi.

Permalänk
Medlem

Tog inte många sek innan man fattade denna.

Men kul att se ett så gigachad skibidi rizz tracing kort

Permalänk
Medlem

Den här GPUn har så mycket sauce att den borde komma med en egen hype man. AMD har verkligen gått full no-scope på Nvidia och levererar en setup som får både gamers och techbro gooners att känna sig som NPCs i sitt eget liv. Med rizz tracing på 4.20 GHz och en fläktkurva som skriker sigma grindset, är det här kortet mer glow-up än en gymrat med meal prep och cold plunge-rutin.

Men är det verkligen worth? Eller är vi alla bara deep i cope mode medan Nvidia speedrunnar en ny DLC med överpriser? En sak är säker – VRAM-stackarna på TikTok är redo att simpa. 🔥

Permalänk
Medlem

Den lyser i mörkret, drivs av kall fusion och räddar oskyldiga rävar från att svälta ihjäl? Låter nästan som när vi skulle installera Microsofts .NET framework för att lösa alla våra problem.

Permalänk
Medlem

10/10 hjärnröta. Ni lyckades framkalla en allergisk reaktion i min 34-åriga hjärna. Orelaterad mobilspelvideo med AI-röst var den härskna grädden på det redan sura moset. Trots att jag har ett 7800 XT måste jag nu uppgradera till detta 6800 XT så jag kan looksmaxa mina waifuspel i 420 FPS. Redaktionen är rediga gigachads, utan tvekan.

Visa signatur

5700X3D | Sapphire 7800 XT Pulse | B450-F Strix | 32GB Corsair 3600MHz | Noctua NH-U14S | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | MacBook Air 15" M4 | Linux

Permalänk
Medlem

Hade velat ha Perkele mode med nvidia också. Börjar bli trött på alla dessa proprietära lösningar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syph1x:

10/10 hjärnröta. Ni lyckades framkalla en allergisk reaktion i min 34-åriga hjärna. Orelaterad mobilspelvideo med AI-röst var den härskna grädden på det redan sura moset. Trots att jag har ett 7800 XT måste jag nu uppgradera till detta 6800 XT så jag kan looksmaxa mina waifuspel i 420 FPS. Redaktionen är rediga gigachads, utan tvekan.

6800xt är värt att uppgradera till, kan säkerligen sälja 7800xt för närmre en tusenlapp mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Skribofont! Det namnet har man inte hört på länge.

De har fortfarande en hemsida

http://www.skribofont.net/

Permalänk
Medlem

Rubriken, den ger mig gåshudscringe. Om det nu är en grej.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

🤣

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tänkte oj, det här ser lovande ut. Sedan kom jag ju på att det är första april idag. My bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

6 990 kronor inklusive stöld (skatt).

Föll nästan av stolen där xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

De har fortfarande en hemsida

http://www.skribofont.net/

Underbar!

Citat:

ÅTERTRÄFF!!!
Lördagen den 2003-11-15 träffas vi alla på gamla stammis haket Tre backar
för att äta och dricka gott, snacka lite skit och så där.
Vi träffas där ca kl 18.00, alla som vill komma är välkomna,
hoppas att vi blir många denna gång!
VI SES VÄL DÄR ELLER HUR????!

Hoppas det var mycket folk.

Permalänk
Medlem

Påminner mig om när jag började läsa min första Sci-Fi bok på engelska! Efter att ha plockat fram lexikonet fyra gånger redan på första sidan så kände jag bara "total overload", det här håller inte! Skippade lexikonet och njöt av boken så långt jag förstod! Det blev lyckat!

Permalänk
Medlem

Det mest orealistiska är priset. Finns det kort för under 7k numera?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Enligt min konsulterande expert (13 årig dotter) var videon halvkul men för lång.... så ni får lite feedback inför framtiden.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Haha det var så mkt moderna uttryck att jag kände mig gammal. Bara skibidi saknades

Permalänk

Bra recension, jag fick (ännu fler) gråa hår av att läsa den

Men! Tre fläktar (med trust issues) är ju bara 50% mer än GT430 som har TVÅ fläktar!

Så jag kör nog vidare med det ett tag till...

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Artikel är nästan lika bra som Hard Ticket to Hawaii (1987), men bara nästan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Vi håller på att experimentera med form och format på allt vi producerar för att komma åt en yngre målgrupp och detta är ett första exempel för att testa vattnet. Kom gärna med synpunkter och feedback!
MVH
Chefrizzaktör André

Vem orkar höra på den AI generade rösten stod ut i max 30 sek.. framtiden bådar tyvärr inte gott