Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Köper du också Blu-ray-filmer? Då är jag inte ensam, dom flesta streamar ju nu för tiden. Jag har en Blu-ray-brännare till laptopen som jag har kopplat till TV:n så jag kan se DVD och Blu-ray-filmer. Jag har väl ett hundratal filmer. Jag köpte precis dom åtta första Bond-filmerna på cdon.se som jag tänkte se framöver.

Jag behöver snart köpa en till Billy-bokhylla på IKEA så jag får plats med alla filmer. Jag har den här som är 40 cm bred:<Uppladdad bildlänk>

Jag ska köpa den som är 80 cm bred också.

Det ser ut som du kan fylla på med massa extra hyllor och få plats med mycket mer filmer. Det finns extra hyllplan till Billy bokhylla.
https://www.ikea.com/se/sv/p/billy-extra-hyllplan-vit-1026529... 50:- styck
Går också säkert att hitta en billig billy bokhylla beg (facebook/loppis) och bara ta hyllorna därifrån.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Får man lägga upp nått så trivialt som en tvättmaskin? 50% rea, så kände att de var bara att slå till på en.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Får man lägga upp nått så trivialt som en tvättmaskin? 50% rea, så kände att de var bara att slå till på en.
<Uppladdad bildlänk>

NICE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nice, jo 40cm är lite smalt kanske. Vet inte men finns det ”dvd” hyllor som inte ör så djupa?
Jag menar de enda hyllor ser är så djupa att man ställa en till rad bakom …
Så störigt med det man har nu när man råkar knuffa in några för långt in😅
Iofs så står väl en djup hylla stadigare och välter inte lika lätt kanske🤣🤣🤣

Jag måste också börja fundera på nya hyllor snart, mina är nästan fulla
Sådana där hyllor videobutikerna hade kanske är bästa men de är dock inte lika snygga som ”vanliga” hyllor🙈

Det finns säkert hyllor anpassade för DVD/Blu-ray-filmer, får kolla på Google. Videobutikernas hyllor var ju praktiska. Det kanske finns att köpa begagnat nu när alla videobutiker har bommat igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det ser ut som du kan fylla på med massa extra hyllor och få plats med mycket mer filmer. Det finns extra hyllplan till Billy bokhylla.
https://www.ikea.com/se/sv/p/billy-extra-hyllplan-vit-1026529... 50:- styck
Går också säkert att hitta en billig billy bokhylla beg (facebook/loppis) och bara ta hyllorna därifrån.

Tack för tipset. Det tänkte jag inte på. Det får nog bli extra hyllplan. Vad heter dom där plopparna som håller hyllorna på plats?

Jag ska mäta när jag kommer hem och se hur många till hyllplan jag kan få plats med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Tack för tipset. Det tänkte jag inte på. Det får nog bli extra hyllplan. Vad heter dom där plopparna som håller hyllorna på plats?

Jag ska mäta när jag kommer hem och se hur många till hyllplan jag kan få plats med.

Det står att "Hyllbärare medföljer." så är behövs inte köpa extra.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

<Uppladdad bildlänk>

Glöm inte transportsäkringarna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Glöm inte transportsäkringarna.

Nej då, förutom plast å den lilla papp som var runt maskinen var de första jag tog bort. Men tack för tipset ändå.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Fick bli två plattor till

Permalänk
Medlem

Jag köpte två lampor på amazon.se som jag har i mina köksfönster:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Fick bli två plattor till

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Nån med musiksmak ser jag.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

En till salutkanon

Min kanon kände sig ensam så han fick en kompis.
Så j#vla kul att skjuta lite svartkrut. 😁

Permalänk
Medlem

Lite lego pyssel, cpu uppgradering 9800X3D sen fick Taichi 9070xt komma med på ett hörn också men det har varit med några veckor redan

Permalänk
Medlem

En fönsterlampa jag köpte för lite över 600 kr på Tradera:

Permalänk
Medlem

Spel i min backlogg som ska köras under semestern. Får hoppas det blir lite blandat väder 😅

Orto Parisi Bergamask
Äntligen har jag funnit en vår/sommar-doft jag gillar. Verkligen grym. Sitter som berget i 12-16 tim. Citrustoner brukar ju sällan va särskilt långlivade. Detta va ett undantag.

Replica Inside Out Sneakers (försöka hålla dem rena så länge det går, eller bara köra på och gilla läget?🤔)

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem

Ett tillskott till maskinparken.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Två live-album med Jean-Michel Jarre.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

gammal solidfärg utan klarlack blir dassig på ett par veckor så vi får se om den här fina och dyra lackförseglingen gör skillnad.

Polerad, nu måste jag bara frigöra en dag att få på förseglingen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

gammal solidfärg utan klarlack blir dassig på ett par veckor så vi får se om den här fina och dyra lackförseglingen gör skillnad.

<Uppladdad bildlänk>

Polerad, nu måste jag bara frigöra en dag att få på förseglingen.
<Uppladdad bildlänk>

Hej!

Det ser ju riktigt bra ut!
Glöm inte att torka bilen med rinnande vatten efter att du har tvättat bilen! 😅

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Min kanon kände sig ensam så han fick en kompis.
Så j#vla kul att skjuta lite svartkrut. 😁
<Uppladdad bildlänk>

Har en likadan som den med hjul. Bra djävla tryck i dessa. Har en bekant som har en egen ö i Stockholms skärgård. Där skjuter de ofta salut för flaggan när det är lite fest med antingen en "riktig" kanon eller typ samma som den lilla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trum-Petaren:

Hej!

Det ser ju riktigt bra ut!
Glöm inte att torka bilen med rinnande vatten efter att du har tvättat bilen! 😅

Det ska jag göra👍

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Det ska jag göra👍

👍👍

Visa signatur

Chassi: ASUS ROG Strix Hyperion GR701 RGB, svart, Moderkort: ASUS ROG Maximus Z890 Hero, CPU: Intel Core Ultra 9 285K, RAM: Corsair 96GB (2x48GB) DDR5 6600MHz CL32 Dominator Titanium RGB, CPU-kylare: ASUS Ryujin III 360 A-RGB Extreme, M.2-disk för OS & program: Corsair Force MP700 Pro SE Gen 5 2TB med värmespridare, M.2-disk för dokument mm: Samsung 990 PRO 2TB med värmespridare, M.2-disk för foto & video: Corsair MP600 Pro XT 8TB med värmespridare, GPU: ASUS GeForce RTX 5080 16GB ROG Astral OC, PSU: Okänt i skrivande stund! Bildskärm: Eizo ColorEdge CG2700X

Permalänk
Medlem

Skovårdsprodukter från Saphir och Skolyx för att ta hand om favoritskorna.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Innis & Gunn Laphroaig samt några lokala öl från hemstaden när man hälsar på familjen!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

En Blu-ray-brännare till min laptop (Den som lyser blått). Min gamla Blu-ray-spelare till TV:n klarade inte av brända filmer, så den har jag gett bort till en kompis. Hörlurarna är av märket AKG och är också nya.

Permalänk
Skäggig legend

Det blev en 5700X3D, gick från en 3600. Nästa steg blir ett nytt grafikkort

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Nu blir det att spela lite!

Permalänk
Medlem

Håller på att flytta till ett hus, jag kläckte idén om att köpa större tv, frugan sade absolut om hon får vår gamla oled till sovrummet, så japp när det blev en bra deal på g4 77" klippte jag till, riktigt bra väggfäste alltså, ska bli najs att plöja igenom några filmer som man älskar för det vissuella, nu ska bara allt annat flyttas in med, högtalare och rubbet

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Fick för första gången användning av min dashcam förra veckan. Lite tråkigt nog har den ingen inbyggd gps. Har tänkt köpa till en länge. Så inget ont som inte bär något gott med sig. Ska installera den under kvällen.

Kör med en BlackVue DR590-1CH. Lite enklare modell men med riktig bra bild. Speciellt på natten.
GPS: https://www.dustinhome.se/product/5011217020/extern-gps-till-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Fick för första gången användning av min dashcam förra veckan. Lite tråkigt nog har den ingen inbyggd gps. Har tänkt köpa till en länge. Så inget ont som inte bär något gott med sig. Ska installera den under kvällen.

<Uppladdad bildlänk>

Kör med en BlackVue DR590-1CH. Lite enklare modell men med riktig bra bild. Speciellt på natten.
GPS: https://www.dustinhome.se/product/5011217020/extern-gps-till-...

Har haft min BlackVue Dashcam DR650S 2CH i min bil sedan Maj 2017 och kameran och original minneskortet fungerar än! Så bra grejer! Att minneskortet på bara 16gb fungerar efter så många skrivningar är otroligt!

Visa signatur