Permalänk

Värdering: PC & grafikkort

Hej, värderingshjälp sökes inför försäljning.

1) Nästan komplett PC, saknar lagring.
Misstänker fel på moderkortet, får felmeddelande vid uppstart: se foto.

Delar:
Chassi: SilverStone Temjin TJ08-E
Nätaggregat: Corsair RM650X 650W
Processor: Intel i5 3570k
Processor-fläkt: Be quiet! Shadow Rock Slim Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC
Moderkort: Asus P8Z77-M Pro
RAM-minne: 16GB Corsair Vengaence LP (4x4GB 1600 Mhz)

Originalkylare till processor + kartonger med tillbehör finns.

2) Löst grafikkort. Asus GTX 570 DirectCU II, 742 MHz, 1280 MB GDRR5.

Komplett i kartong med tillbehör.

Tack!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Om du vill felsöka:

Koppla ur alla USB kontakter
Öppna chassit och se om fläkten snurrar när du startar datorn

Rapportera hur det fungerar efter det.

Kan ju vara vettigt att felsöka om du ska sälja, lär få mer betalt om det fungerar

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Om du vill felsöka:

Koppla ur alla USB kontakter
Öppna chassit och se om fläkten snurrar när du startar datorn

Rapportera hur det fungerar efter det.

Kan ju vara vettigt att felsöka om du ska sälja, lär få mer betalt om det fungerar

Tack för tips och absolut, det är jag med på.
Dock redan felsökt en del, inkl. Ovan.
(Fläkten snurrar, så tycks inte vara den.
Felmeddelandet om fläkten kommer dessutom inte alltid.
Däremot det andra felmeddelandet har bestått och kom sporadiskt då och då en tid innan datorn havererade helt)

Datorn havererade strax innan jag fick barn - och har inte varken tid eller ork att lägga ned mer tid på burken

Vill mest bli av med datorprylarna som inte kommer till användning, men har inte koll på aktuellt värde.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av appoc2013:

Tack för tips och absolut, det är jag med på.
Dock redan felsökt en del, inkl. Ovan.
(Fläkten snurrar, så tycks inte vara den.
Felmeddelandet om fläkten kommer dessutom inte alltid.
Däremot det andra felmeddelandet har bestått och kom sporadiskt då och då en tid innan datorn havererade helt)

Datorn havererade strax innan jag fick barn - och har inte varken tid eller ork att lägga ned mer tid på burken

Vill mest bli av med datorprylarna som inte kommer till användning, men har inte koll på aktuellt värde.

Om du inte orkar felsöka ytterligare så hade jag lagt upp den på tradera som "defekt dator" och utgångspris 500kr. och så tar du med bilderna på felmeddelandet så kanske priset kan dra iväg till vad GPU'n är värd i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det var väldigt många USB enheter anslutna. Får du samma om du inte har någon USB enhet ansluten?
Gällande fläkten så har jag likadant på en gammal dator. För mig är det för att fläkten är gammal och har problem att komma igång i början och man ser den vicka några gånger innan den blastar igång på 100% och sedan sjunker till normal hastighet. Jag behöver starta om datorn och då har fläkten hunnit värma upp och startar som den ska.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX