Permalänk
Medlem

Fläktproblem

Jag har en Acer predator helios 300 PH315-53 och det verkar vara omöjligt att hitta en ny GPU fläkt!
Det står NS85C28 DC05V 1,00A -20H14 på den.
Frågade på komplett och fick en länk till en kylplatta!
Var inne på inet och fick till svar att dom kan inte ens beställa en ny fläkt.
Nån som har ett tips var jag kan hitta en?

Lagt till uppgifter
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700X , GPU: Radeon 6700XT hellhound , MB: Asrock B550 Taichi Razer Edition wifi , RAM: 16GB DDR4 , PSU: Zalman EBT 1200W 80+ Gold , Chassi: Phanteks XT Pro

Permalänk
Medlem

Dök upp en hel del fläcktar när man sökte på NS85C28, var inte allt för dyrt. Jag hade provat att klicka hem en och se om den funkar

Permalänk
Medlem

Är en delta fläkt och det är nog http://ebay.com som gäller, fick fram flera fläktar där av modellen i fråga.
Köpt original fläktar till mitt GTX970 och senare RX5700 på ebay.

Du kan handla som gäst på buy it now på ebay tex så inget konto om du bara ska göra ett köp, blir dock krångligt om varan ej dyker upp då men men.

Permalänk
Medlem

Hittat några när jag googlat själv men de flesta har haft 0,5A istället för 1,00A spelar det någon roll?
Är inte så haj på datorer som ni säkert räknat ut

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700X , GPU: Radeon 6700XT hellhound , MB: Asrock B550 Taichi Razer Edition wifi , RAM: 16GB DDR4 , PSU: Zalman EBT 1200W 80+ Gold , Chassi: Phanteks XT Pro

Permalänk
Medlem

Kolla så du får en med rätt spänning, din är på 5V

Citat:

Det står NS85C28 DC05V 1,00A -20H14 på den.

Din är 5V 1A så 5W total effekt.
Så du vill ha 5V och 1A igen så du får förväntat varvtal, effekten avgör ju hur mycket luft den faktiskt orkar flytta.
Se sedan till att kontakten ingår med så du inte får en utan kontakt, kolla bild, kolla text.
Bästa är om det står att den passar din laptop.

Dom med 0.5A lär gå på lägre varvtal misstänker jag men kanske fungerar hjälpligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Kolla så du får en med rätt spänning, din är på 5V
Din är 5V 1A så 5W total effekt.
Så du vill ha 5V och 1A igen så du får förväntat varvtal, effekten avgör ju hur mycket luft den faktiskt orkar flytta.
Se sedan till att kontakten ingår med så du inte får en utan kontakt, kolla bild, kolla text.
Bästa är om det står att den passar din laptop.

Dom med 0.5A lär gå på lägre varvtal misstänker jag men kanske fungerar hjälpligt.

Har beställt en fläkt på zandparts som är acerpartner av nåt slag men inget leveransbesked!

Måste nog köpa en stationär med så man har backup! 😉

Lagt till text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

Har kollat den men var inte samma tyvärr den fläkten fanns på flera ställen.

Visa signatur