Som alltid går det att vända och vrida på datorbyggen 1000 gånger med argument för allting men i slutändan kokar det ner till "det beror på" och vad du använder din dator till.
Jag tycker du redan fått ett par bra svar och jag håller med ovanstående. Först och främst, vad är fattigt här? Bara för att du inte väljer att spendera allt du äger och har och kan göra häftigaste inlägget på instagram med vattenkylning och 3 stycken 5090 så är du inte sämst. Lätt att jämföra sig med andra men tycker det är mer prestige att hålla sig på sin egna, rimliga nivå!
Med det sagt finns det absolut inget fel med bygget du satt ihop, allting kommer fungera bra men justeringar kan givetvis alltid göras utifrån behov och tycke och smak.
Personligen hade jag nog valt att gå ner lite i pris på moderkort, finns det något speciellt som gjort att du valt ASRock kortet? Spontant hade jag gått ner till t.ex. ett Gigabyte B650 UD AX och sparat lite pengar.
Går även att argumentera för att uppgradera till 32 GB ram ifall behovet finns, samtidigt är det enkelt att uppgradera senare. Vad kör du för upplösning på din skärm? Har du högre än 1920x1080 behöver du antagligen ett kraftfullare grafikkort. Kör du applikationer som använder mycket CPU? Kanske lägg lite extra krut på den. Allting beror på.
Jag skulle dock vilja slå ett slag för att välja ett chassi du faktiskt tycker om och inte bara det som är billigt. Ifall du valt den du tycker är snyggast så behöver du inte läsa längre men tänkt på att du kommer se ditt chassi varje dag i flera år framöver. Dessutom brukar lite dyrare chassin även ha bättre och tystare fläktar, genomtänkt kabeldragningen och allmän bättre "fit and finish".
Lycka till!