Amazon höjer priset på Prime

Permalänk
Medlem

Detta är alltså en ökning trots att det infördes reklam i strömningstjänsten utan prisminskning

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Apple höjde till 99kr/månaden för ett tag sen.

Ofan, fick 3månader gratis med nya tv:n har för mig det skulle kosta 59kr efter det, har inte sett någe om höjning, aja har missat det iaf 🙈🤷🏻‍♂️

Permalänk

Enda streamingtjänsten med vettigt pris och som man får ut mer av att ha. Eg. gratis sub på valfri twitch-kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Dyrt värre... men antar att någon måste kompensera Bezos fallos-raket med 6x2 implantaten som avfyrades igår.

Biljetterna gick tydligen på 170 miljoner stycket.

Men det var nog ändå med lite rabatt på tiominutersnöjet det. De blev visst snuvade på en minut dessutom.

Skrivet av Enviro:

Detta är verkligen den mest frustrerande grejen med Prime Video. Det är lite känslomässig bergochdalbana när man ser någon titel man vill se och blir pepp, sen inser man att den egentligen är på typ Sky Showtime eller är hyrfilm.

Det mesta är dessutom helt omöjligt att nå utan sökning. Men det är visserligen lite av fallet på de flesta streamingplattfirmar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Vi använder Amazon Prime Video och planerar att behålla det, men det finns ett par negativa saker som sticker ut:

• Aggressiv marknadsföring av filmer och serier från andra streamingtjänster som vi inte har.

• Betydligt mer hyr- och köp-innehåll utöver själva prenumerationen.

• Ibland visas reklam innan filmen startar.

Nu är det ett tag sen jag sa upp Prime, men för att slippa all reklam om att hyra film eller nån streamingtjänst så kan man klicka på "Prime" så ser man bara det man betalar för. Om de inte tagit bort det?

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Jag har Prime, tänker fortsätta, tyvärr har de ju en del hyss för sig, typ, "Serie X går på Prime! (om du köper tilläggspaket Y)".

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av tonii:

Det var en ganska modest och överkomlig ökning jämfört med andra streamingtjänster.

Den viktigare frågan är vad du får för dina pengar.

Permalänk
Medlem

Det får väl vara ok, Prime är vansinnigt prisvärt.
Bra film/serie tjänst, gratis sub en gång i månaden på en streamer på twitch.
Gratis spel via twitch, ofta via GOG eller Epic Games.
Gratis frakt via amazon, så där handlas mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Streamingtjänsten och alla spel som man får behålla även om medlemskapet avslutas gör Amazon Prime extremt prisvärt. Att man får gratis frakt samt Twitch-sub bryr jag mig inte om alls eftersom jag varken handlar på Amazon eller använder den tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Detta är alltså en ökning trots att det infördes reklam i strömningstjänsten utan prisminskning

jag har ingen reklam i min prime

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Den viktigare frågan är vad du får för dina pengar.

Väldigt mycket bra serier(är ju nya HBO)
Grattis spel
Snabb,Fri frakt på Amazon
Helg leveranser
Special deals på Amazon etc
Många nya filmer som du kan streama gratis som kostar på alla andra tjänster

Det är de fördelar jag kommer på rakt av, så definitivt prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Skönt att vi kan få ett nytt tillfälle att fylla Bezos fickor. Trist att han bara har en jakt i 5 miljarderstrakten.

Glöm inte att den skutan dessutom har en "supportjakt" för 75 miljoner dollar med personal, helikopterplatta och sånt. Blir så ståkigt på primärjakten annars. Tänkte bara så inte bitterheten börjar lätta i förtid.

Abeona the support yacht

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

jag har ingen reklam i min prime

Det har tydligen inte rullats ut i Sverige ännu:

https://www.primevideo.com/help?nodeId=TMwh2aig8aCv0WgwDL

Permalänk
Medlem

En av de minst uppseendeväckande prishöjningarna inom underhållningsbranschen på flera år. 70 kr i månaden för fri frakt på många varor, för ett arkiv med hyfsade tv-serier och filmer, för möjligheten att claima gratisspel via Prime Gaming, osv. Slår man ut det sedan introduktionen 2021 så 59 till 69 kronor/månaden motsvarande en prishöjning på cirka fyra procent årligen. Finns betydligt värre exempel än det här.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Jag har det bara för fri frakt. Fortfarande billigt.

Permalänk
Fyndjägare

Tecknade 1 år förra veckan för 549kr så
"Den 8 april 2026 kommer din prenumeration att ändras till: Årlig 649,00 kr

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Generationfloppy:

Väldigt mycket bra serier(är ju nya HBO)
Grattis spel
Snabb,Fri frakt på Amazon
Helg leveranser
Special deals på Amazon etc
Många nya filmer som du kan streama gratis som kostar på alla andra tjänster

Det är de fördelar jag kommer på rakt av, så definitivt prisvärt.

Smaken är som baken.
"Snabb fri frakt" de få gånger jag försökte köpa ngt när jag hade prime fick jag aldrig fri frakt.

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att, trots prishöjning, är en av dem mest värda streaming-tjänsterna.
Utöver att streama video så får man ju också (som för mig tillför bättre värde):

• lite bättre frakt om man handlar på amazon

• gratis spel via prime gaming

• gratis standardutbud via Luna för att streama spel

Det sistnämnda är jag faktiskt väldigt imponerad över. Som småbarnsförälder så jag har sålt speldatorn och har bara sunkiga laptops för kontorsarbete kvar. Det fungerar förvånansvärt bra att streama spel (har aldrig testat innan), och jag kan spela vissa spel jag redan har via GOG eller Ubisoft vilket är en riktigt bra bonus.

Visa signatur

I mörkret hittar du en kanelbulle

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken.
"Snabb fri frakt" de få gånger jag försökte köpa ngt när jag hade prime fick jag aldrig fri frakt.

Då har du inte valt produkter med gula "prime" loggan, och frakt kan då tillkomma.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag betalar enkom för snabb och fri frakt.
Streaming och spel är bara bonus.

Trist med prishöjning men med tanke på att frakten numera ligger runt 50-90:- hos många andra så är 649:- fortfarande en riktigt bra deal.

Jag har lagt 17 ordrar hittills i år, så det ger ju cirkus 60-70 ordrar per år vilket kan stämma bra, så blir ju typ en tia styck i frakt. Oklart hur det ens går ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tecknade 1 år förra veckan för 549kr så
"Den 8 april 2026 kommer din prenumeration att ändras till: Årlig 649,00 kr

Bra tajmat! Mitt årsbelopp höjs i augusti 2025, så det där med årsprenumerarion känns rätt ok just nu.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

Då har du inte valt produkter med gula "prime" loggan, och frakt kan då tillkomma.

Förstår jag rätt att Prime bara ger gratis frakt om du köper vissa produkter?

Permalänk
Moderator
Medlem

Förstår jag rätt att Prime bara ger gratis frakt om du köper vissa produkter?

Det ger inte gratis frakt om du köper något som inte skeppas av Amazon.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Fortfarande prisvärt speciellt om man beställer från amazon.se och får gratis leverans.

Plus, nått som många inte verkar veta om, är att dom släpper spel titt som tätt som ingår som aktiveras i andra spelbutiker: https://gaming.amazon.com/home

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Synd bara att dom satsar mer på HDR10+ än Dolby Vision.