Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://blog.playstation.com/2025/04/21/playstation-5-pro-tea...

Permalänk
Medlem

Körde igenom Horizon Zero Dawn Remastered igen under påsken, men nu på New Game+ och Ultra Hard.
Var faktiskt inte så svårt som jag befarade. Tog väl ca 4-5 timmar. Nice med 100%. Nu blir det Suikoden Remastered.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Körde igenom Horizon Zero Dawn Remastered igen under påsken, men nu på New Game+ och Ultra Hard.
Var faktiskt inte så svårt som jag befarade. Tog väl ca 4-5 timmar. Nice med 100%. Nu blir det Suikoden Remastered.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Jag körde Ultra Hard eller va fan de heter på Forbidden West och slutade efter ett tag, tar typ 50 pilar att döda en vanlig mob och flera hundra för en boss, kan inte sänka svårighetsgraden heller eftersom jag startade på högsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Jag körde Ultra Hard eller va fan de heter på Forbidden West och slutade efter ett tag, tar typ 50 pilar att döda en vanlig mob och flera hundra för en boss, kan inte sänka svårighetsgraden heller eftersom jag startade på högsta.

Var det på första genomspelningen eller New Game+? I Zero Dawn får man behålla all sin gear och nästan alla skills, vilket gör stor skillnad. Men fienderna tål klart mycket mer och ser en på längre avstånd.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Var det på första genomspelningen eller New Game+? I Zero Dawn får man behålla all sin gear och nästan alla skills, vilket gör stor skillnad. Men fienderna tål klart mycket mer och ser en på längre avstånd.

Första, slutade spela när jag fick slut på material att crafta nya pilar. Vet inte om jag spelat fel eller vad men känns inte som det ska ta så lång tid att döda saker.

Har spelat i typ 35 timmar så orkar inte göra en ny sparfil heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Första, slutade spela när jag fick slut på material att crafta nya pilar. Vet inte om jag spelat fel eller vad men känns inte som det ska ta så lång tid att döda saker.

Att tillverka ammunition för alla pillar i ultra hard gjorde så jag backade och började om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Om du väljer en svårighetsgrad som heter "Ultra Hard" så är det väl ett självförvållat problem. Du fick precis vad du bad om, men du hade nog blivit gladare om du spelat på Normal eller Hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Att tillverka ammunition för alla pillar i ultra hard gjorde så jag backade och började om

Jag gillar inte alls det systemet i HZD och HFW. Tycker det är onödigt krångligt. Tycker väl att dessa spel är Sonys svagare exklusiva spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Om du väljer en svårighetsgrad som heter "Ultra Hard" så är det väl ett självförvållat problem. Du fick precis vad du bad om, men du hade nog blivit gladare om du spelat på Normal eller Hard.

En högre svårighetsnivå som bara ger monstren mer hp är ju meningslös. En bra högre inställning ska ändra hur man spelar spelet. Mönsterexempeley är the last of us tycker jag.

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered ute idag på PS5 inkluderat! Skönt att de inte kör exklusivitet på denna titel. PS5 Pro enhanced dessutom.

599 för standard och 718 för Deluxe. Så ingen billig titel tyvärr. Kör nog på game pass på Pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered ute idag på PS5 inkluderat! Skönt att de inte kör exklusivitet på denna titel. PS5 Pro enhanced dessutom.

https://youtu.be/kk5cymSWmqo?si=sZjQN9aPIWKZDPck

599 för standard och 718 för Deluxe. Så ingen billig titel tyvärr. Kör nog på game pass på Pc.

Är väl inte farligt med 599 kr?

Permalänk
Konsolgrävare

Observera detta angående Deluxe Edition:

”Purchase or upgrade to the Deluxe Edition for bonus quests”

Så inte bara cosmetics tydligen.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Är väl inte farligt med 599 kr?

Jo det är sant, det är ju ändå en rimlig prislapp jämfört med andra nya släpp, särskilt digitalt. I mitt huvud är det fortfarande 599 som ska gälla för nya storsläpp Men så är det ju inte idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

https://youtu.be/kk5cymSWmqo?si=sZjQN9aPIWKZDPck

Helt sjukt att denna Remaster har mer nytt innehåll, nya funktioner och Quality-of-Life-uppdateringar etc. än vad Sonys Remake på The Last of Us Part 1 hade, samtidigt som Oblivion kostar 300kr mindre. Bra gjort av Virtuos!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Har det sagts något om att Oblivion kommer släppas i fysisk utgåva på PS5?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Ni som har ps5 PRO skulle ni säga det är värt köpa nu, eller ska man avvakta tills GTA 6 kommit ut o se om det ger fördelar då?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Otroligt taggad på detta spel!! Förköpt idag och redo att spelas imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Ni som har ps5 PRO skulle ni säga det är värt köpa nu, eller ska man avvakta tills GTA 6 kommit ut o se om det ger fördelar då?

Främsta anledningen att köpa nu är ifall återförsäljarna höjer priset eller tillgången blir knapp.
Vad gäller prestanda är det svårt att sia om, men vad man kan se ger pro mindre fördelar ju mer RT-effekter ett spel har då det krävs extra frametime pga pssr. Vad Rockstar tänker använda för kantutjämning eller effekter vet ingen.
Troligtvis blir spelet i 30 fps på alla konsoler men det kan skilja i upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurtz1196:

Otroligt taggad på detta spel!! Förköpt idag och redo att spelas imorgon!

Samma här! Hoppas Webhallen skickar det så jag har det imorgon eller senast fredag.
92 på Metacritic än så länge. https://www.metacritic.com/game/clair-obscur-expedition-33/

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

Ghost of Yotei Release 2 Oktober 2025

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vacker förpackning, men nu får man inte ens steelbook.
De har reducerat CE till dyra förpackningar.

Permalänk
Skrivet av Mono:

Samma här! Hoppas Webhallen skickar det så jag har det imorgon eller senast fredag.
92 på Metacritic än så länge. https://www.metacritic.com/game/clair-obscur-expedition-33/

Håller alla tummar och tår för dig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt spännande! Köpte Ghost of Tsushima för ett tag sedan, har dock inte börjat spela ännu. Får passa på nu innan Yotei släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Den är väl inte värd att ha nu skulle jag säga men jag tror o andra sidan att priset är det lägsta som kommer va. Sony har sagt att den ska höjas och sett konsoler för 8500kr nu så bara passa på om du har pengarna och kommer köpa en oavsett

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb