Herman Miller X Logitech G Embody Gaming Chair, recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koSmiQ:

Verkar som att flera av de gamla koderna för ytterligare 5 % numera inte fungerar. Jag testade G2ESPORTS5 som jag använde i december, och den fungerar numera inte. Hoppas du hittar något! Stolen (embody) är riktigt bra

Nä, också testat säkert 15 olika koder som funkat förut men ingen är aktuell längre. Inte ens den välkomstkod jag fick när jag reggade mig går att kombinera. Så lär slå till på 15k.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt blind nu, men vart finns ens fältet för att skriva i rabattkoder..? Och ni som ska köpa nu, köper ni den turkosa, svarta eller någon annan färg? 😊 Är lite inne på den turkosa men svart är alltid cleant också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Jag kanske är helt blind nu, men vart finns ens fältet för att skriva i rabattkoder..? Och ni som ska köpa nu, köper ni den turkosa, svarta eller någon annan färg? 😊 Är lite inne på den turkosa men svart är alltid cleant också.

Inne i Kassan trycker du på Ordersammanfattning där uppe så vecklas det fram ett fält för koder. Men tror inte det går att kombinera med koder idag när det är rea samtidigt. Förra gångerna gick det men kanske inte finns aktiva koder som är kända idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Möjligheten för rabattkod kommer i kassan mot slutet av stegen.

Själv valde jag svart för att inte hamna i att det bryter med färg om jag målar om nån gång eller så. Min sambo hade inputen om de andra färgerna att de är "alldeles för gameiga". Ångrar absolut inte mitt val av svart, även om de andra säkert är snygga på sitt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Blir Galaxy för mig. Snygg som attan och passar bäst in i mitt rum

Permalänk
Medlem

Angående rabattkoder på produkterna från Herman Miller Gaming: tidigare har rearabatterna varit 20 % och man kunde ibland lyckas få 5 % extra i slutet av reaperioden. Nu är det redan 25 % från första dagen på deras rea. En del blir visst aldrig nöjda …

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzeman:

Inne i Kassan trycker du på Ordersammanfattning där uppe så vecklas det fram ett fält för koder. Men tror inte det går att kombinera med koder idag när det är rea samtidigt. Förra gångerna gick det men kanske inte finns aktiva koder som är kända idag?

Okej tack, hittade Ordersammanfattningen där man kan skriva in rabattkoder, men kan vara som du säger att ingen kod är aktiv eller att det inte går att kombinera.

Skrivet av koSmiQ:

Möjligheten för rabattkod kommer i kassan mot slutet av stegen.

Själv valde jag svart för att inte hamna i att det bryter med färg om jag målar om nån gång eller så. Min sambo hade inputen om de andra färgerna att de är "alldeles för gameiga". Ångrar absolut inte mitt val av svart, även om de andra säkert är snygga på sitt sätt.

Aah jag förstår, har varit inne på den turkosa en del bara för att jag upplever den färgen som lite cool och att den sticker ut, på ett bra sätt. Men kanske ändå blir svart bara för att det funkar till allt då, lite som du säger.

Skrivet av Tozzeman:

Härligt att höra! En snygg färgkombo det också om man vill ha mer av det vita.

Skrivet av LANberg:

Angående rabattkoder på produkterna från Herman Miller Gaming: tidigare har rearabatterna varit 20 % och man kunde ibland lyckas få 5 % extra i slutet av reaperioden. Nu är det redan 25 % från första dagen på deras rea. En del blir visst aldrig nöjda …

Ahaaa okej, jag förstår! Hade uppfattat det som att det kunde bli ytterligare 5% på 25%, men så var inte fallet alltså. Nej man är väl lite naiv ibland Då blir det troligtvis att slå till nu om det ska bli ett köp!

Permalänk
Medlem

Är det slöseri skulle ni säga att köpa en Embody gaming om man inte jobbar hemifrån och använder den 8-10h dagligen? Kommer använda den främst till gaming och titta på streams och lite arbete också, kanske mer mot 10-20h i veckan. Har haft en dxracer och använder nu en köksstol, så bra sugen är man på ett lyft på den fronten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Är det slöseri skulle ni säga att köpa en Embody gaming om man inte jobbar hemifrån och använder den 8-10h dagligen? Kommer använda den främst till gaming och titta på streams och lite arbete också, kanske mer mot 10-20h i veckan. Har haft en dxracer och använder nu en köksstol, så bra sugen är man på ett lyft på den fronten...

Nej det tycker jag inte. Jag har vanliga embody inte gaming. Jag spelar ibland och kollar lite youtube nån timme ibland 😜 även jag har haft dxracer stolar och nobel chair, aldrig igen! Se det som en investering du får ju även 12 års garanti . Men se till och prova först det gjorde jag i butik . 👍

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Ahaaa okej, jag förstår! Hade uppfattat det som att det kunde bli ytterligare 5% på 25%, men så var inte fallet alltså. Nej man är väl lite naiv ibland Då blir det troligtvis att slå till nu om det ska bli ett köp!

Ingen utom HM själva vet hur de har bestämt sig för att göra. HM följde länge samma mall där 5-procentskoderna ibland dök upp under reans absoluta slutfas. I höstas dök det nog inte upp en kod via deras mejlutskick utan folk här i tråden hittade dessa koder någonstans. Men man kan ju självklart vänta även nu och se vad som händer …

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns något kod för att få ner frakten för en som bor i "övriga sverige"?
Eller kanske bara finns rabattkoder på huvudpriset?

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 32 GB 3600 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Medlem

Sökte för några dagar sedan på youtube efter en ny stol och nu jagar alla kakor mig, sen hamnade jag här.

Vart fan kan man provsitta Embody eller Aeron i dem västra delarna av landet?

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Sökte för några dagar sedan på youtube efter en ny stol och nu jagar alla kakor mig, sen hamnade jag här.

Vart fan kan man provsitta Embody eller Aeron i dem västra delarna av landet?

Nordiska Galleriet alldeles vid Mölndalsvägen (mittemot Krokslätts Torg) i Göteborg hade för bara ett drygt år sedan ett antal olika HM-modeller i butiken. Tänk bara på att de inte säljer gamingstolarna (det är nästan bara kosmetiska skillnader i färgsättning och någon liten ”gamingflärp” det handlar om) och att gamingvarianten av Aeron motsvarar den mest välutrustade varianten av ”vanliga” Aeron. Där snackar vi prisskillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Nordiska Galleriet alldeles vid Mölndalsvägen (mittemot Krokslätts Torg) i Göteborg hade för bara ett drygt år sedan ett antal olika HM-modeller i butiken. Tänk bara på att de inte säljer gamingstolarna (det är nästan bara kosmetiska skillnader i färgsättning och någon liten ”gamingflärp” det handlar om) och att gamingvarianten av Aeron motsvarar den mest välutrustade varianten av ”vanliga” Aeron. Där snackar vi prisskillnad!

Jag var där förra hösten och då sålde de ut sina Herman Millers för att de "var trötta på att göra affärer med Herman Miller", så de skulle då sluta sälja dessa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Vafan, jag var ju vid krokslätt idag, det kunde du ju ha sagt innan Ska spana in, tackar!

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Nej det tycker jag inte. Jag har vanliga embody inte gaming. Jag spelar ibland och kollar lite youtube nån timme ibland 😜 även jag har haft dxracer stolar och nobel chair, aldrig igen! Se det som en investering du får ju även 12 års garanti . Men se till och prova först det gjorde jag i butik . 👍

Hahaha jag förstår. 😆 Ja precis, ser man det som en investering blir tänkandet lite lättare ändå. Oklart om jag kommer att kunna prova i butik dock…

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Hahaha jag förstår. 😆 Ja precis, ser man det som en investering blir tänkandet lite lättare ändå. Oklart om jag kommer att kunna prova i butik dock…

Viktigt att prova innan en så stor investering. Många gillar ju aeron men den passade inte alls mig!
Plus att herman kommer helt färdigt monterad bara rulla ur kartongen😜

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplanet:

Jag var där förra hösten och då sålde de ut sina Herman Millers för att de "var trötta på att göra affärer med Herman Miller", så de skulle då sluta sälja dessa...

Skrivet av Dallen:

Vafan, jag var ju vid krokslätt idag, det kunde du ju ha sagt innan Ska spana in, tackar!

@Dallen, kolla även in kommentaren från @Flygplanet ovan. Jag har inte besökt Nordiska Galleriet sedan dess och vet därför inte vad som har hänt. I övrigt har du nog störst möjlighet att prova stolarna hos någon återförsäljare av kontorsinredning.
Även om man har öppet köp är det aldrig fel att kolla och prova ordentligt innan. Embody och Aeron som de flesta här gillar är ganska olika vad gäller både stil och stol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Hehe när en produkt kostar 15k och man kan få ner priset med en tusing till så försöker man 😂

Permalänk
Medlem

Sneglar på Embody och Aeron Gaming B och C. Var kan man provsitta i Stockholm?

Såg tips om DPJ men de verkar inte ha någon av ovannämnda. Samt så hittade jag aktivmiljö, men de verkar enbart ha Aeron.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Letar efter extra rabat koder här med
vill välldigt gärna ha en "vanlig" embody men den blir lite för dyr även med 25%

Permalänk
Skrivet av Tozzeman:

tittar på den själv med ifall det nu skulle bli en Gaming variant på stolen, lite mer unik oxå.
lite tröttsant att se cyan överallt även om den oxå är jäkligt snygg

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananböj:

tittar på den själv med ifall det nu skulle bli en Gaming variant på stolen, lite mer unik oxå.
lite tröttsant att se cyan överallt även om den oxå är jäkligt snygg

Brorsan har cyan. Den är snygg, men vill prova nåt annat och det gröna är snyggt som fasen

Permalänk
Medlem

Är det någon här som även har testat Aeron eller Thunder X Flex Pro? Har varit inne på Embody Gaming hela tiden men blir osäker när det är en sån stor investering. Det som Embody verkar ha som nackdel är armstöden om man nu bryr sig om dem, och visst finns det ingen forward tilt som på Aeron? Är dock sjukt sugen på att slå till ändå!

Permalänk
Medlem

Ni som beställt, tog det lång tid för er att få beställningsbekräftelsen på mail? Beställde för en timme sedan, pengarna är dragna men ingen bekräftelse.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Ni som beställt, tog det lång tid för er att få beställningsbekräftelsen på mail? Beställde för en timme sedan, pengarna är dragna men ingen bekräftelse.

Fick typ direkt efteråt. Kolla skräpposten

Permalänk
Medlem

Vet denna tagits upp massa gånger.

men köp denna med, det gör stolen perfekt

https://atlasheadrest.com/products/headrest-for-embody-gaming...

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Vet denna tagits upp massa gånger.

men köp denna med, det gör stolen perfekt

https://atlasheadrest.com/products/headrest-for-embody-gaming...

Kostar dock 2700kr med frakt och avgifter. Väldigt dyrt för bara ett huvudstöd från tredje part.

Permalänk
Medlem

Skickas stolarna från USA? Blir man föremål för någon tullavgift eller är priset på hemsidan det slutgiltiga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaymie95:

Skickas stolarna från USA? Blir man föremål för någon tullavgift eller är priset på hemsidan det slutgiltiga?

Inga extra avgifter!
(Vill minnas det stod i paketet att stolarna är tillverkade i staterna, men vågar inte mitt liv på det… men i vilket fall så är svenska priset inkl tullavgifter)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.