Diablo IV – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Slog precis till på D4 bundle med expansionen.

Var i valet och kvalet mellan Diablo och det där andra spelet, Grim Dawn.

Nu skall jag bara vänta ett par timmar medan det laddas ned oxå. Ligger på 3MB/sec ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Hur får man igång sin dualshock ps5 kontroll på PC? Helt död i menyerna.

Det är skrämmande att ett AAA spel som kostade över 800 spänn behöver olika program för att kunna spela med kontroll på PC. Och då finns det på PS5. Det är så dåligt så jag saknar ord. Detta borde automatiskt ge spelet 1/5 i betygsskalan från alla spelsidor.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Det är skrämmande att ett AAA spel som kostade över 800 spänn behöver olika program för att kunna spela med kontroll på PC. Och då finns det på PS5. Det är så dåligt så jag saknar ord. Detta borde automatiskt ge spelet 1/5 i betygsskalan från alla spelsidor.

Vet att det går om man lägger till Battlenet i Steam, lite dryg omväg men inte mkt att göra om dom inte fixat så det funkar direkt än.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Varför skulle Blizzard NU drar ner på dropraten ?

Whatever. I Poe 2 är progress från lvl 85 typ noll . Dör du dras tom xp. Jag orkade tills lvl89 men sorry, att spenderar DAGAR och gå back. Nej. Det funkar inte ffa vuxna människor är mån om sin tid.

Men till Ont : vad är detta ? Startade S7 och undrar, vad har de gjort ? Jag är lvl 60 på nolltid , har inte dött en enda gång och bara rusar fram. Necro. Spiritborn på S6 var redan ett skämt . Lite motstånd får det allt vara dock inte samma grind som i poe2 . En blandning av D4, poe2 och last epoch crafting ...... Ojojoj .... Vilken dröm .....

Håller med dig gällande PoE2. Nu är jag bara level 40 men det går långsamt och är svårt. Att köra nån cool build kräver att man köper items för EX som man knappt har. Det gör mig sugen på att gå tillbaka till D4 efter en lång paus och kanske testa Spiritklassen.

Skrivet av Ninotramp:

Det har inget att göra med att du kör trådlöst? Märkt även på Steam att vissa spel kräver att handkontrollen är trådad vilket är lite segt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Vet att det går om man lägger till Battlenet i Steam, lite dryg omväg men inte mkt att göra om dom inte fixat så det funkar direkt än.

Funkade inte denna gången att lägga till på Steam men löste det med att göra om kontrollen till en Xbox kontroll i ds4windows. Segt, men utvecklarna bryr sig väl inte. Last Epoch och Path of Exile fungerade direkt vill ha minnas.

Skrivet av Mocka:

Håller med dig gällande PoE2. Nu är jag bara level 40 men det går långsamt och är svårt. Att köra nån cool build kräver att man köper items för EX som man knappt har. Det gör mig sugen på att gå tillbaka till D4 efter en lång paus och kanske testa Spiritklassen.

Det har inget att göra med att du kör trådlöst? Märkt även på Steam att vissa spel kräver att handkontrollen är trådad vilket är lite segt.

Trådad fungerar säkerligen. Problemet är att Blizzard skiter i att fixa plug n play.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Gillar D4 men något som är ett lyxproblem är att det finns för mycket olika saker att göra. Jag vore tacksam om nån kunde skriva en lista vad man ska fokusera på för att snabbt levla och öka chansen för bra gear.

Jag kollar ofta build guider men de säger inte 1 2 3 4 5 vad man ska göra.

Känns ibland som man fastnar på T1 och sakta uppdaterar glyphs och hoppas på bra drops.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Nästa säsong startar 29 april - Belial’s Return
https://news.blizzard.com/en-us/article/24189530/combat-decep...

Permalänk
Medlem

Patchnotes för säsong 8 (uppdatering 29 april)
https://news.blizzard.com/en-us/article/24196854/diablo-iv-pa...

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni kring säsong 8? Känner ni att det kommer vara värt att köpa Battle Pass?

Har just nu en token kvar för Premium Battle Pass och står mellan valet att lösa in den för säsong 7 eller någon kommande säsong.

Det lockar lite att få 700 platinum "gratis", men samtidigt så kändes inte förra säsongens cosmetics så lockande. Räckte fint att få kråkan som mest såg ut som en övergödd duva.

Hur är era tankar i övrigt kring säsong 8? Hänga på låset eller avvakta tills buggfixarna kommit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hur tänker ni kring säsong 8? Känner ni att det kommer vara värt att köpa Battle Pass?

Har just nu en token kvar för Premium Battle Pass och står mellan valet att lösa in den för säsong 7 eller någon kommande säsong.

Det lockar lite att få 700 platinum "gratis", men samtidigt så kändes inte förra säsongens cosmetics så lockande. Räckte fint att få kråkan som mest såg ut som en övergödd duva.

Hur är era tankar i övrigt kring säsong 8? Hänga på låset eller avvakta tills buggfixarna kommit?

Kommer nog börja på en gång. Säsong 7 startade jag precis i slutet. Körde en bone spear necro och såg nu att de rankat den högst i säsong 8 preliminärt. Tänker nog köra en ww barb denna gång eftersom det var länge sen. Build för de som gillar att koppla bort hjärnan typ. Tierlistan tyder också på att det är en balanserad säsong, där de flesta builds ligger på B och uppåt.

https://maxroll.gg/d4/tierlists/endgame-tier-list

Permalänk
Medlem

Hoppar nog också på direkt med Season 8. Kanske blir att köra Rogue.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

ww barb denna gång

samma. ska bli kul! kl19 ikväll vad jag kan se ?

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

samma. ska bli kul! kl19 ikväll vad jag kan se ?

Japp, det är vad jag fick fram från 10am PDT. De har en nedräkning på sidan också.

https://diablo4.blizzard.com/en-us/upcoming

Permalänk
Medlem

Svårt att bestämma mig.. WW barb eller Minion Necro? Eller SORC? Eller spiritborn? INTE DRUID...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Svårt att bestämma mig.. WW barb eller Minion Necro? Eller SORC? Eller spiritborn? INTE DRUID...

varför inte druid?
funderar själv på just en sån då jag inte spelat druid än i någon säsong.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Official music video for the single "Enter The Behelit" by BEAST IN BLACK, joining forces with Blizzard Entertainment’s Diablo® to mark Berserk crossover.
With many songs taking inspiration from Berserk story and characters, BEAST IN BLACK's music often reflects the undercurrents of struggle, fighting against overwhelming odds, and battling inner demons – themes that are prevalent in the games of the Diablo franchise.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Blir till att rensa ut allt gammalt bråte från mina lvl1 åsnor

Lite småsurt att bara ha 12 character slots med begränsad inventory.

Lär köra en WW Barb här, då jag avverkat Rouge, Sorc och Necro tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Blir till att rensa ut allt gammalt bråte från mina lvl1 åsnor

Lite småsurt att bara ha 12 character slots med begränsad inventory.

Lär köra en WW Barb här, då jag avverkat Rouge, Sorc och Necro tidigare.

Har själv inte orkat logga in med karaktärerna från föregående säsonger pga. allt orelevant bråte som du nämner.

Önskar också att det fanns en "rebirth" funktion för att slippa göra en ny gubbe varje säsong. Hoppas på att det kommer i framtiden.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

har ju fullt upp med Expedition 33 nu, så får ta en sen start på denna säsong.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Någon som hann spela något igår? Är glad att jag löste in min Battle Pass token för säsong 7 och fick 700 platinum på köpet.

Tog en stund att uppdatera Diablo igår, så habb bara in en kort sväng själv. Fick bli en HotA Barb för att levla upp.

Dock smått besviken på nya upplägget, då allt känns väldigt plottrigt. Reliquary Rewards känns halvtråkiga och lite fult (samt snålt) av Blizzard att ge bort 200 platinum. Dvs tidigare säsonger gav tillbaka 700 platinum vid köp av Battle Pass, men nu ska man istället lockas till merköp? Även väldigt få belöningar totalt jfm tidigare.

Sen verkar även säsongen kortare än normalt? Hade nedräkning på 62 dagar på allt igår, vilket känns minde genomtänk med tanke på sommar, Switch 2 och annat skoj.

Edit:
Som positivt kan jag nämna att denna säsongen laggar betydligt mindre än början av säsong 7 för mig.

Permalänk
Medlem

Haft riktigt kul levla ww barb, länge sen jag körde barb. Det är lite långsammare än förra säsongen då jag körde necro, men har varit kul att använda alla förmågor på ett bra sätt. WW kan jag köra kortare period eller längre när det är högre densitet.

Däremot verkar själva säsongen sämre. Den förra säsongen var kul gjord med alla event i gröna områdena, men lite op för levling och gear.

Permalänk
Medlem

Lvl 50 ww barb nu och säsongens upplägg är tråkig, du hetsar ju bara kors o tvärs över kartan hela tiden. Hoppas det tar inte för många timmar att fylla season board. Ww barb är kul ja, påminner dock skarpt om dancing knives rogue .
Just nu tycker jag nog lite bättre om last epoch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lvl 50 Rogue nu. Tycker spelet flyter mycket sämre, alla effekter (spells, pets och sånt) ser ut att gå i 15fps när det är flera spelare samtidigt. Det var inte så innan denna säsong. Spelar på PS5 Pro.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Official music video for the single "Enter The Behelit" by BEAST IN BLACK, joining forces with Blizzard Entertainment’s Diablo® to mark Berserk crossover.
With many songs taking inspiration from Berserk story and characters, BEAST IN BLACK's music often reflects the undercurrents of struggle, fighting against overwhelming odds, and battling inner demons – themes that are prevalent in the games of the Diablo franchise.
https://youtu.be/nxFW6ggUqu0?si=6GigVViC_5g_09Gn

Detta är för Diablo Immortal som dom gör detta samarbete.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att köra lite nu, har i princip inte rört spelet sen release. Tråkigt är nog det enda jag kan använda för att beskriva det. Efter att ha kört PoE2 så känns Diablo riktigt lamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Bestämde mig för att köra lite nu, har i princip inte rört spelet sen release. Tråkigt är nog det enda jag kan använda för att beskriva det. Efter att ha kört PoE2 så känns Diablo riktigt lamt.

Tror det är lite "vad man är van vid", jag känner precis likadant för PoE2 som du gör för D4 Har försökt flera gånger med PoE (både 1 och 2) men jag kommer bara inte in i det. Tror aldrig jag kommit förbi level 30 innan jag tröttnat...

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Jag tycker också poe2 är otroligt kul, min favorit egentligen men på nuvarande svårighetsgrad köra kampanjen seasonal känns inte lockande men FFA och det bara går inte, är att man i endgame får xp loss när du dör. Sen är själva endgame inte så himla kul heller.

Men det bästa är väl att för H&S är det bara o välja, Diablo, last epoch, Poe , sällan så mycket och så bra utbud på den fronten.

Visa signatur