Elgiganten Build 130 - några ändringar?

Permalänk

Elgiganten Build 130 - några ändringar?

Hej,

Efter mycket om och men (och flera köprådstrådar här på Sweclockers) skickades igår en order på en Elgiganten Build 130 till grabben. Grymt pris nu kände jag (8990), så vi slog till. https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Den kommer ju komma i kartong med allt vilket passar oss bra då vi bor utomlands, hämtar upp den hemma i sommar och bygger på plats på Gran Canaria. Så behöver jag inte vara rädd för att något ska gå sönder.

Däremot undrar jag om det är något ni tycker man ska byta ut redan på direkten när man ändå är hemma i Sverige över sommaren? Utöka RAM till 32 känns rimligt. Ska man då bara köpa två likadana pinnar (CL36 5600) eller skulle ni sälja nuvarande två och istället köpa nytt 32 GB och istället köra på CL30/6000. Är det någon märkbar skillnad tro?

Grafikkortet kommer på sikt uppgraderas. Kanske redan i sommar. Eller om vi kränger 4060 för att köpa B580 istället.

Tack på förhand igen!

//Martin

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

32GB RAM är väl en trrevlig uppgradering om man spelar tyngre/större spel, du vill ha 2x16GB stickor och de bör vara med på moderkortets kompatibilitetslista.
Grafikkortet lever snålt på VRAM också.