Dator i delar på Elgiganten bra deal för 1440p gaming?

Permalänk
Medlem

Dator i delar på Elgiganten bra deal för 1440p gaming?

Hej,

Är halvinsatt i datorer och tänkte bygga en ny. I mina ögon ser detta ut att vara en ok deal.

Kommer användas på 1440p skärm för gaming (och programmering, men borde räcka och bli över för det jag gör där).

Undrar helt enkelt om detta är något som är en relativt okej deal, eller om jag borde kolla på något annat.

Tack på förhand!

Rubrik förtydligad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Medlem

Tycker att det ser helt OK ut. Du kan säkert optimera pris om du letar delar själv och framförallt om du är villig att köpa från flera olika butiker, men det är inga dåliga komponenter. De har till och med kört på CL30/6000 ram vilket annars sådana här paket brukar snåla med långsammare.

Enda nackdelen med paketet är väl att det innehåller ett 5070 som inte är superprisvärt. Ett paket med 9070 (gärna XT) till liknande pris hade varit trevligare.

Permalänk
Medlem

Deras andra månadens gaming paket är väldigt prisvärt. 4000kr mer så vet inte vilken max budget du kollat på men.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Samma komponenter på ex Inet är runt 7000kr dyrare.

Funderar faktiskt själv på detta paket.
5 års garanti på delarna är ju också väldigt ovanligt långt och generöst.

Permalänk
Medlem

@SweDragon och @Nivity tack för infon! Ska se om jag kan sträcka budgeten lite till, annars får det bli den lite mindre men fortfarande ok dealen för 4k mindre.