Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Krönika: Snälla Rockstar, låt väntan på GTA VI vara värd det!

Permalänk
Melding Plague

Krönika: Snälla Rockstar, låt väntan på GTA VI vara värd det!

Förseningen av GTA VI ger Edin flashbacks till andra spel som tagit lång tid att släppas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det här är för att man ska undvika en Sweet Baby Inc katastrof. Hade knäckt Rockstar helt.

Permalänk
Medlem

Hehe, många fanbois som kommer bli besvikna när det släpps. Spelet ser ju sådär på de videor jag sett och att det blir försenat bekräftar bara det som är rätt uppenbart.

Kom ihåg mina ord: Mixed på Steam. 4,5 på metacritic user score. Och ett spel som är på ungefär samma nivå som GTA V, bitvis sämre.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Spelet ser ju sådär på de videor jag sett

Ehh, de har ju bara släppt en trailer. Ingen gameplay.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Jag har svårt att tro att det blir annat än succé just pga hur det varit med Rockstars tidigare spel.
Garanterat att det kommer bli strul av olika slag men i slutändan kommer vi nog få ett visuellt vackert spel med en story som vi kommer att njuta av. Om det är något Rockstar kan så är det att ge oss grymma storys.

Det jag mest hoppas på i det långa loppet är att de gjort något vettigt av sitt köp av CFX så att vi som inte vill spela onlineläget som det varit i GTA V kan njuta av privata servers med bl.a rollspel. Förhoppningsvis med betydligt bättre och stabilare grund än vad FiveM har varit. Det är trots allt FiveM som gjort att GTA V fortfarande är populärt efter alla dessa år.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Jag är mer besviken på att de släpper spelet/spel senare på PC.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

1000kr för ett spel? Aldrig i livet.
Det skulle vara Cyberpunk i fantastisk VR med smarta NPC och något att göra i alla byggnader. Som att verkligen vara i en levande stad. Då hade jag funderat på det.
Vad spel kan erbjuda idag? Nope.

Det finns ett undantag när jag tänker efter.. om detta spelet är helt fantastiskt online och allt ingår för en engångssumma.
Inga DLC som behöver betalas för, inte betala var månad och inga micro-transactions osv.
Ge mig detta så okej. Då kan det vara värt det för då slår jag ut summan på hur lång tid jag spelar det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ja, det lär ge mer klirr i kassan.

Hur många medlemmar på Sweclockers har inte GTA V på flera plattformar?

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

True. Men spelet är mer polerat för oss när det väl kommer. 👍
(Borträknat buggarna som följer av portning)

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NaaR:

Hehe, många fanbois som kommer bli besvikna när det släpps. Spelet ser ju sådär på de videor jag sett och att det blir försenat bekräftar bara det som är rätt uppenbart.

Kom ihåg mina ord: Mixed på Steam. 4,5 på metacritic user score. Och ett spel som är på ungefär samma nivå som GTA V, bitvis sämre.

Vilka videor har du sett? Det har ju officiellt bara släppts en trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Som alltid, först minst 1 år exklusivt på konsol sen kommer det till pc när dom tjänat några miljarder....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Ja, det lär ge mer klirr i kassan.

Hur många medlemmar på Sweclockers har inte GTA V på flera plattformar?

Jag har GTA V på både PC (Steam) och PS3.
Men till PS3 köpte jag det begagnat. Så de har bara tjänat pengar på mig när jag köpte det på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Finns ju inga videos. Möjligtvis någon läcka från typ 2023. Sen brukar faktiskt Rockstar leverera. Det är bara titta på deras track record. Sen finns det såklart alltid gnällspikar och diverse stollar som röstar 1/10 för att något antingen är för politiskt korrekt eller kanske tvärt om för politiskt korrekt etc. Den typen av "röstspam" är bara ignorera.

Permalänk
Medlem

De lär ju ha lärt sig från GTA V, så minimal singleplayer med mycket innehåll som är bortplockat och exklusivt till GTA VI Online.

Permalänk
Medlem

Ja, läckorna. Var ju någon torrent med mycket material. Såg ju tveksamt ut. Förutsätter att det är ungefär den nivån på produkten utifrån tidigare erfarenheter. Det där är ju rent sakliga poänger liksom.

Subjektivt tycker jag att det är super meh. Jag gillade inte RD2, tycker GTAV var sådär. Höjdpunkten för serien var GTA IV. Gillade inte trailern något vidare heller och 30 fps...

Spelet ska ju vara en blandning av kriminalromantik kombinerat med lite halvdann samhällskritik liksom, trailern var ju mest en degen-fest. Förväntar mig något som Cyberpunk 2077 vid release. 100 % vänta och se.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Medlem

Luktar lite cd project red Cyberpunk2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Hoppas det här är för att man ska undvika en Sweet Baby Inc katastrof. Hade knäckt Rockstar helt.

Nu vet jag inte vad Sweet Baby Inc gjorde men tror knappast rockstar är i någon fara även om GTA 6 inte blir en succe, De har närmast oändligt med pengar efter GTA 5. Jag tror inte folk fattar hur mycket cash de drar in på sina shark cards etc. Förutom valve så är min ganska ovilda gissning att rockstar är den spelutvecklare med mest pengar

Permalänk
Medlem

Kom ihåg, Inget förköp bara.
Iofs lätt för mig att säga som antagligen kan vänta ett par år på en riktig rea. 😋

Permalänk

Det är så många spel som kommer ut som knappt är spelbara. Kolla på Battlefield 4 och Battlefield 2042. Katastrof när dom släpptes.
Bara för att EA kräver att dom skall släppas just ett datum. Låt spelen släppas när dom är färdiga och låt folk vara Beta testare.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Risken är att om man vill vänta på den bästa versionen (PC-versionen) så kommer man få vänta ett bra tag. Ryktet säger att det kommer en ny generation konsoler 2027 och det är då läge för Rockstar att släppa till den generationen också innan det kan bli tal om en PC-version. PC-version tidigast 2028 om jag får gissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Glöm det. Rockstar har för starkt varumärke och för för bra spel för att falla för en sådan sak. Se the last of us part 2. Är det woke? Ja? Och? Spelet är för bra för att falla på det. Somliga har möjligheten att strunta i sådana saker.

Permalänk
Medlem

kanske köper det nån gång på rea om en 10 år eller så, vägrar fullpris när de (förmodligen igen) dubbeldippar med att släppa mycket senare på PC, då får det vara för mig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Kan också vara tvärtom tyvärr, att det är för många viljor som vill göra sin stämpel i spelet och det blir en sörja av propaganda.
Samma som hände med Dragon Age.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

De har utmaningar, folk vill ha bättre grafik, fler möjligheter till det ena och andra. Detta betyder nödvändigtvis inte att det blir roligare att spela.

Jag tänker lite på Starwars Battlefront som jag tyckte var ett mästerverk, förutom detaljen att jag inte tyckte det var roligt att spela. Jag vet inte varför jag ej tyckte det var roligt, men spelet var riktigt snyggt och bra ljudeffekter osv.

Permalänk
Medlem

De skulle börjat med att laga GTA V Faceplant Simulator 2013.
Helt sjukt vilken regression det är från San Andreas.

Att GTA IV var regression kan jag förstå för motorn var ny,

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem

Inga fler Rockstarspel för mig, försökte logga in i GTA V och upptäckte att jag plötsligt behövde 2-faktor auktorisering som jag inte beställt. Gammalt e-postkonto till Comhem som inte finns längre då uppköpt av Tele2. Skickar in alla möjliga uppgifter till Rockstar för att styrka att jag köpt och äger spelet via Steam men får blankt nej. Trevlig men obefintlig support, Inget mer spel fråm dem som sagt.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

1000kr för ett spel? Aldrig i livet.
Det skulle vara Cyberpunk i fantastisk VR med smarta NPC och något att göra i alla byggnader. Som att verkligen vara i en levande stad. Då hade jag funderat på det.
Vad spel kan erbjuda idag? Nope.

Det finns ett undantag när jag tänker efter.. om detta spelet är helt fantastiskt online och allt ingår för en engångssumma.
Inga DLC som behöver betalas för, inte betala var månad och inga micro-transactions osv.
Ge mig detta så okej. Då kan det vara värt det för då slår jag ut summan på hur lång tid jag spelar det.

Beror ju helt på hur mycket man kommer spela det som sagt.

Så för att nyansera lite. Om vi skiftar blicken...Många skulle inte säga att Ori and the Blind Forest för 100kr är dyrt. Efter en sökning tar det det ca 12h att klara om man vill göra ALLT. Så ca 8kr per timme.

GTA6 vet vi ju inte hur lång tid det medel skulle ta att göra allt. Men GTA5 verkar efter en sökning ta ca 93h. Gissningsvis kommer GTA6 ta minst lika lång tid, sannolikt klart längre. 120-150h någonstans är nog inte orimligt. 93h ger ca 11kr/h. 120h ca 8kr/h och allt över det så ligger vi på ett timpris under Ori t.om

Så allt är ju relativt när man börjar bryta ned det lite istället för att kolla på en enda datapunkt (priset). Helt klart värt att ha i åtanke innan man högljutt protesterar över att priser på spel verkar vara på gång att ta ett skutt uppåt. Favorit indie titeln kan ju rentav vara dyrare per timme än spelet man fnyser över är för dyrt om man inte ser upp.

För att inte tala om vi börjar jämföra hur mycket spel kostade förr i förhållande till tiden det tog att spela igenom många av dem.

Sen så... Nu innehåller ju spel så mycket annat för att få oss att spendera mer. Mikrotransaktioner, DLC av olika slag osv. Men allt det där är frivilligt att köpa. Så jag tar inte hänsyn till det nu. Men det är ju annars så de kompenserat för att inte riktigt våga höja priserna på grundspelet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

I call bullshit.

Dom behöver alltså ”polera” för att ge det en ultimat upplevelse, men dom vet redan nu att denna poleringen kommer ta exakt 13 månader. Men dom kunde inte ens träffa hela 2025 som release window som dom sagt tidigare?

Utöver det så har jag extremt svårt att se att man/nån lägger 13 månader på polering. Är skit ”klart” ska det ut genom dörren och börja generera in stålar.

Min gissning är att spelet för tillfället är i ett så risigt skick att dom inte har nått annat val än att förlänga med 13 månader.

Och enda skälet till att dom öht gick ut med ett datum, det är för att lugna allt från spelare till investerare. Marknaden hade inte accepterat ”2026” som releasedatum.

Mao skulle jag säga att datumet dom nu ”spikat” mycket väl kan vara lika vanskligt som när dom sa ”2025” förra gången….

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

I call bullshit.

Dom behöver alltså ”polera” för att ge det en ultimat upplevelse, men dom vet redan nu att denna poleringen kommer ta exakt 13 månader. Men dom kunde inte ens träffa hela 2025 som release window som dom sagt tidigare?

Utöver det så har jag extremt svårt att se att man/nån lägger 13 månader på polering. Är skit ”klart” ska det ut genom dörren och börja generera in stålar.

Min gissning är att spelet för tillfället är i ett så risigt skick att dom inte har nått annat val än att förlänga med 13 månader.

Och enda skälet till att dom öht gick ut med ett datum, det är för att lugna allt från spelare till investerare. Marknaden hade inte accepterat ”2026” som releasedatum.

Mao skulle jag säga att datumet dom nu ”spikat” mycket väl kan vara lika vanskligt som när dom sa ”2025” förra gången….

Tror du har rätt i att det är lite bs men snarare åt andra hållet. Spelet är förmodligen i väldigt bra skick redan. Lite småputs och finlir som de gärna tar mer tid än vad som egentligen krävs för att få klart. Gta 5 tuffar fortfarande på stabilt, om de kan dra ut det hela ett år till är det bara toppen... för dem. Deras ställning är egentligen oslagbar. Som att se någon retas lite innan dom sparkar in ytterligare en boll i krysset. Förstår inte riktigt vart tron om att Rockstar skulle vara i någon sorts kris och att stället brinner av stress inför ett spel som garanterat kommer sälja satan i ytterligare +10 år. Allt går som planerat. Vakna. De leker bara med oss

Permalänk
Medlem

Det finns ju inga andra utvecklare som vill släppa spel runt detta datum så det är bra dom går ut med det i tid tänker jag :>

Visa signatur

Baaahh