Elgiganten Build 425, 21000 kr. Är det en bra deal?

Permalänk

Elgiganten Build 425, 21000 kr. Är det en bra deal?

Hej, är ute efter en ny dator. Såg denna deal men jag har dålig koll på ifall dessa delar passar bra ihop eller om man kan få något lika bra billigare. Hittade ingen annan tråd om denna deal men om det finns tar jag gärna emot en länk.
Elgiganten build 425

Permalänk
Skrivet av Syltkungen:

Hej, är ute efter en ny dator. Såg denna deal men jag har dålig koll på ifall dessa delar passar bra ihop eller om man kan få något lika bra billigare. Hittade ingen annan tråd om denna deal men om det finns tar jag gärna emot en länk.
Elgiganten build 425

För 5 års garanti är den det.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Bara att slå till. Bra delar rakt igenom.

Permalänk
Medlem

Skrev detta i en annan tråd och upprepar det här också:

Håller med att det är ett bra erbjudande. Vill dock informera om att 5 års garantin bryts om du skulle byta ut en komponent vid ett senare tillfälle.

Har hört av mig till Elgiganten och bett dem se över den policyn då jag tycker det gör det svårare att rekommendera Elgiganten Build. Andra får gärna göra samma sak 🙂

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Swedishchef_90:

För 5 års garanti är den det.

Skrivet av Treant:

Skrev detta i en annan tråd och upprepar det här också:

Håller med att det är ett bra erbjudande. Vill dock informera om att 5 års garantin bryts om du skulle byta ut en komponent vid ett senare tillfälle.

Har hört av mig till Elgiganten och bett dem se över den policyn då jag tycker det gör det svårare att rekommendera Elgiganten Build. Andra får gärna göra samma sak 🙂

Svarade på detta i den andra tråden men nämner det här med!:

Det går absolut att byta ut eller lägga till komponenter utan att bryta 5 års garantin, garantin gäller fortfarande på de delar som ingick i den Elgiganten Build du köpte! 😊

Det som kan vara värt att tänka på är att det kan vara bra att spara alla orginaldelar om det skulle vara så att man måste skicka in hela bygget på ett garantiärende. Man kan skicka in enstaka komponenter istället för hela datorn på garanti vilket öppnar upp möjligheten för att t.ex sälja ditt gamla grafikkort om du skulle uppgradera men då måste man vara säker på att det är just den komponenten man skickar in som det är fel på.

Hoppas det gjorde allt lite tydligare, tveka inte på att höra av er annars!

/ Frida

Visa signatur