Här är senaste trailern för GTA VI

Permalänk
Medlem

runt 2028 för oss pc spelare då när ytterligare förseningar lagts på.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Även PC sätter ju krokben men ja, bedrövligt att de tvingas ha 10GB som begränsning.

De lär väl ha en texturesetting för low som vanligt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

De lär väl ha en texturesetting för low som vanligt.

Inte säkert det garanterar att det frigör 6 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Alltså du har ju rätt i sak, men jag håller inte med. Sen GTA5 släpptes så har de ju släppt Red Dead Redemption 2. Visst, inte samma spel, men samma spelstudio. Jag för en ser hellre att de håller det så Att Rockstar North håller i taktpinnen för båda dessa spelserier, än att de lejer bort en av dem till nån annan studio inom Take2 som sedan sjabblar bort det. Lite samma med CDProjekt Red och Witcher/Cyberpunk. Nu har de också två spelserier att förvalta. Tror inte heller att de kommer leja bort den ena till någon annan, så nästa del av Cyberpunk (för det är jag övertygad om kommer) lär ju inte påbörjas innan Witcher 4 och den spelcykeln med expansioner och buggfixar är klar. Sen kan man tycka det är kass, men jag har så kul när jag väl spelar (de fixade versionerna ska tilläggas), så allt är förlåtet. Väntar gärna när det är så bra som det varit. Visar sig spelet vara skit, ja då är det befogat att ifrågasätta varför det tog sån tid.

Du jämför med CD Projekt Red och försvarar Rockstar för att de har två spelserier men det är ett väldigt generöst sätt att se på nästan 13 år utan ett nytt GTA. Red Dead Redemption 2 var en lysande titel, absolut, men det släpptes 2018 alltså sju år före det nu planerade GTA VI släppet. Vad exakt har hänt sen dess? Trailer i slutet av 2023 och ett releasedatum som nu flyttas igen. Det är inte bara långsamhet, det är orimlig tystnad, noll transparens och en total nonchalans mot en av spelvärldens mest engagerade fanbaser.

Att de inte lejer ut det till andra studios är inget unikt, det är grundläggande kvalitetskontroll. Men den kontrollen borde inte kräva ett decennium plus för att få ut ett spel. Det handlar inte om att vilja ha snabbmat det handlar om att det finns en gräns där lång utvecklingstid slutar kännas som perfektionism och börjar lukta rörigt ledarskap, prioriteringsfel och hybris.

Du ursäktar allt med att du "har så kul när du spelar". Kul är inte ett argument mot legitim kritik. Om GTA VI släpps 2026 och är fantastiskt toppen. Men just nu är faktum detta, de har haft tid, resurser och världens mest väntande publik. Resultatet? Ett förseningmail. Fansen har rätt att vara förbannade.

Permalänk
Medlem

Trailern ser riktigt bra ut. GTA har ju alltid haft scriptade cutscenes snarare än pre-renders. Så om det här också är det så ser det riktigt lovande ut, även om slutprodukten säkert inte riktigt har samma höga inställningar.

Permalänk
Medlem

Förutom Trailern har Rockstar skickat ut mängder av screenshots till community:

https://x.com/SynthPotato/status/1919753299059736737

Typ 30-40 st? Ser helt galet bra ut. Hittar tyvärr ingen sida förutom på Twitter som visar alla men kan uppdatera isåfall

Skrivet av dlq84:

Trailern ser riktigt bra ut. GTA har ju alltid haft scriptade cutscenes snarare än pre-renders. Så om det här också är det så ser det riktigt lovande ut, även om slutprodukten säkert inte riktigt har samma höga inställningar.

Det står "Captured on PS5" så man kan ju tycka det bör se ungefär lika bra ut vid release. RDR2 såg ju bättre ut vid release än i trailers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

runt 2028 för oss pc spelare då när ytterligare förseningar lagts på.

De hinner nog med en prishöjning någonstans på vägen också 👍

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Jag är såld. Grafiken ser väldigt bra ut.

Permalänk
Medlem

Underbart

Permalänk
Viking

Ser extremt bra ut!

Men det suger att jag måste köpa en konsol. Blir ett dyrt spel.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Förutom Trailern har Rockstar skickat ut mängder av screenshots till community:

https://x.com/SynthPotato/status/1919753299059736737

Några favoriter:

Permalänk
Viking
Skrivet av Joppis:

Kolla rubriken på tråden.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Kolla rubriken på tråden.

Haha, tack för rättelse. Blev förvirrad av att kommentarerna var flera dagar äldre

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Rockstar har lagt upp alla screenshots, typ alla tagna utanför trailern. Sidan är lite långsam just nu av förståeliga skäl.

https://www.rockstargames.com/VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Rockstar har lagt upp alla screenshots, typ alla tagna utanför trailern. Sidan är lite långsam just nu av förståeliga skäl.

https://www.rockstargames.com/VI

https://www.videogameschronicle.com/news/gallery-over-70-new-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Kingdom Come Deliverence 2? Min åsikt är detta det bästa spel som hittills har kommit ut. Det äter Assassin Creed Shadows till frukost, lunch och middag plus alla mellanmål emellan. Håller för närvarande på med Hardmode med alla 11 negativa perks igång. Allt för att göra precis allt extra svårt. Som att eventuellt få ryggskott när du plockar blommor och örter, eller vandra i sömnen så du kan vakna upp precis vart som helst.

Och gillar man pusselspel är Blue Prince ett av de bästa jag någonsin sett. Inte lika bred audience men den vinner nog sina kategorier.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det ser fint ut, men finns en del att göra med animationerna. Läpparna framförallt såg ut som att alla var förlamade

Men jag tycker verkligen det är fantastiskt att de väljer att skjuta på det, hellre ett bra spel från början än att vänta på patchar sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det ser fint ut, men finns en del att göra med animationerna. Läpparna framförallt såg ut som att alla var förlamade

Men jag tycker verkligen det är fantastiskt att de väljer att skjuta på det, hellre ett bra spel från början än att vänta på patchar sen

Botox har den effekten på läpparna

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Får hoppas att kommande dator köpet Ryzen 7 7800x3d cpu och ett 5060ti 16 gb eller kanske 5070 12 gb klarar av nya gta i 1080p med stabil fps. hm. borde nog inte vara några problem hoppas jag.

Spelet ska släppa still Series S så din dator kommer inte ha några som helst problem med köra spelet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Vad är vitsen med en ny trailer när spelet nyss blev försenat 1 år ? Jag känner ingen hype alls nu direkt...

Permalänk
Medlem

Man får ju intrycket att detta spel blir mer vuxet än föregångarna.
Jason verkar ganska slätstruken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vad är vitsen med en ny trailer när spelet nyss blev försenat 1 år ? Jag känner ingen hype alls nu direkt...

Det är nog därför det kommer en trailer

Nä, men förmodligen ser det ut så att de har en plan när och hur trialers släpps, oavsett vad som händer med lansering. Anledningen till att nyheten om försening kom precis innan är för att man inte ska bli förvånad när man ser trailern

Permalänk
Medlem

kommer vi alltså kunna jaga i GTA6? samt vart kommer "grand canyon" få plats i spelet, trodde spelet skulle utspela sig i vice city med den typen av biome runtomkring miami~

Ser helt amazing ut hittills, hoppas dem levererar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

kommer vi alltså kunna jaga i GTA6? samt vart kommer "grand canyon" få plats i spelet, trodde spelet skulle utspela sig i vice city med den typen av biome runtomkring miami~

Ser helt amazing ut hittills, hoppas dem levererar

Det där är inte grand canyon. Däremot är det nog inte heller Florida, så kanske kommer man vara nån annanstans en liten stund precis som man var i Guarma i RDR2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det där är inte grand canyon. Däremot är det nog inte heller Florida, så kanske kommer man vara nån annanstans en liten stund precis som man var i Guarma i RDR2?

Ja, det har ryktats om det faktiskt för några år sedan minns jag. Återstår att se.

Permalänk
Medlem

Jag starta Grand Theft Auto V med en j***la login såg ryggen på spelaren = stängde av.
surgammalgubbe.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Clair Obscur: Expedition 33, 99% säker att det blir GOTY2025.

Det spelet har fått otroligt positiva omdömen. #13 på bästa omdömen genom tiderna, om man utgår från Metacritic som källa: 92/100 poäng från kritiker och 9.7/10 från användare – även Steam har spelet på 92% positiva omdömen. Enda som hade chans att slå detta i år var väl just GTA6.

Kingdom Come Deliverance 2 (KCD2) kommer säkerligen sätta emot lite när det kommer till olika omröstningar som sker på nätet. Men i slutändan är det spelet rätt nischat och kommer nog inte nå en lika bra spelarbas som CBE33 nu gör. AC:Shadows kommer nog också vara med på prispallen i slutet av året, åtminstone få några utmärkelser — dock inte riktigt GOTY-material.

Monster hunter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

därav "grand canyon" xD

kan det bli nått i stil med detta?

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.i...

det skulle vara crazy, folk skulle älska det

Permalänk
Medlem

Och bara för att en konsol som liknar en futuristisk PlayStation syns i trailern vid 2:10 så sprids ryktena på nätet som en löpeld om att det är PlayStation 6 som Rockstar "råkar" visa.

Hur som helst så är spelet GOTY innan det ens kommit ut. Kommer spendera tusentals timmar med det och jag kommer älska varje sekund, precis som jag gjort med alla tidigare spelen i serien.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zirgo:

Jag starta Grand Theft Auto V med en j***la login såg ryggen på spelaren = stängde av.
surgammalgubbe.

Menar du att du stängde av för att det var tredjeperson? För det går att köra förstaperson med en knapptryckning. Jag körde igenom hela GTA V i förstaperson med mus och tangentbord första gången.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS