Här är senaste trailern för GTA VI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

And so it begins >)

Nej jag är glad att utvecklarna börjar lära sig.
Skräp ? dont release that shit

Problemet är att det förmodligen kommer vara skräp ändå, och successivt bli bättre. Eller en shitshow, med fuskare och allt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Ser verkligen framemot spelet men bryr mig verkligen inte om såna här förseningar. Jag har redan väntat 12-13 år, gör inte så mycket att lägga på några månader eller t.om. år på det!

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk

Detta är bara positivt. Jag föredrar hellre att spelet är välpolerat vid lansering, eller åtminstone mindre buggigt än att det släpps i ett extremt buggigt och ofärdigt skick som kräver flera patchar innan det fungerar som det ska.

Hoppas industrin lär sig.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 5800X3D | AMD Radeon RX 7900 XT | Corsair Vengeance 32GB 3200MHz | BeQuiet Straight Power 11 1200W Platinum

Permalänk
Medlem

Bra nu kan spelbranschen andas ut och släppa sina spel då.

Permalänk

Får hoppas att kommande dator köpet Ryzen 7 7800x3d cpu och ett 5060ti 16 gb eller kanske 5070 12 gb klarar av nya gta i 1080p med stabil fps. hm. borde nog inte vara några problem hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Det här har jag känt på mig rätt länge och väntat på att de ska säga det nån gång.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Dagens konsoler har en arkitektur snarlik på PC, till skillnad från äldre konsoler. Dessutom har optimering på PC ersatts av DLSS/FSR på senare tid.
Av de anledningarna kan man hoppas att GTA släpps på PC snabbare den här gången!

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
Apollo Twin X-MacBook Pro M1
Aune X1S-GT- Ryzen 7 9800X3D- RTX4080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Trist det blir senare släpp, men det är egentligen skit samma om det blir en bättre lansering, d v s färre buggar och mer optimerat.

Tvivlar på det. GTAV borde ju heta "Faceplant Simulator 2013" för det är det den gör bäst. Även IV var bättre, men San Andreas hade bäst interaktioner med spelvärlden.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jefff:

Eh va? Vet att det finns många åsikter om Oscars galan, men en stor kritik mot den har ju varit tvärtom, att man har tagit för lite hänsyn till mainstreampopularitet. Och var ju till och med därför man skulle införa "Academy Award for Outstanding Achievement in Popular Film" som kategori. Något som skrotades, men vi har iof sedan dess sett fler "kassasuccer" nomineras, t ex Barbie osv, men det är fortfarande väldigt sällan dom mest populära filmerna som vinner. Anora som vann nu senast dyker inte ens upp på top50 i bioomsättning, och på top5 så var det bara en som var nominerad (om vi ser på bästafilm som kategori).

Är väl lite skitsamma om AC: Shadows nomineras eller inte, det kommer inte vinna ändå. Hur många nominerar brukar det vara, sex? Så handlar väl mer om hur många andra hyllade spel som kommer i år i hurvida AC kommer med eller inte.

Skön du verkar vara då Man blir så nyfiken på dig som person liksom.

Aja hur som helst, Expedition 33 GOTY för mig om inte The Alters eller Mafia Old Country briljerar rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Är nog en av favoriterna. Clair Obscur: Expedition 33 har dock högre i både metascore och user score. Så den är nog också en av favoriterna. Beror nog på vilka juryn består av.

Annars kan också Schedule 1 komma högt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Annars kan också Schedule 1 komma högt.

Kan Early Access-spel vara med och tävla om GOTY? Schedule I är väl planerat för 2026/7 "release"

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kan Early Access-spel vara med och tävla om GOTY? Schedule I är väl planerat för 2026/7 "release"

Vet ej.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

13 år, en trailer och fortfarande inte klara? Skärp er, Rockstar. Rockstar meddelar att GTA VI försenas till 26 maj 2026. Det är alltså 13 år efter GTA V. Tretton. Ett barn har hunnit födas, börja högstadiet och få pubeshår medan ni fortfarande sitter och "överträffar våra förväntningar". Det är ett hån mot fansen. Ni släppte en trailer i december 2023 efter tio års tystnad och nu drar ni ut på det ytterligare ett och ett halvt år. Ursäkten? "Kvalitet", "förväntningar", bla bla bla. Det där snacket kanske funkade 2018. Nu luktar det bara inkompetens, hybris eller ren likgiltighet.

Ni har haft tid, pengar och världens mest trogna fanbas. Och vad har ni levererat? Ett djävla klipp på 90 sekunder, ett överhypat releasedatum som ni inte håller, och ett företag som hellre mjölkar GTA Online än visar respekt för alla som väntat i över ett decennium. "Vi hoppas ni förstår" skriver ni. Nej. Det gör jag inte. Jag förstår bara att ni blivit ett dinosaurieföretag som tappat kontakt med verkligheten. Det här är inte utvecklingstid. Det här är feghet, lathet och ett gigantiskt finger till spelvärlden.

Alltså du har ju rätt i sak, men jag håller inte med. Sen GTA5 släpptes så har de ju släppt Red Dead Redemption 2. Visst, inte samma spel, men samma spelstudio. Jag för en ser hellre att de håller det så Att Rockstar North håller i taktpinnen för båda dessa spelserier, än att de lejer bort en av dem till nån annan studio inom Take2 som sedan sjabblar bort det. Lite samma med CDProjekt Red och Witcher/Cyberpunk. Nu har de också två spelserier att förvalta. Tror inte heller att de kommer leja bort den ena till någon annan, så nästa del av Cyberpunk (för det är jag övertygad om kommer) lär ju inte påbörjas innan Witcher 4 och den spelcykeln med expansioner och buggfixar är klar. Sen kan man tycka det är kass, men jag har så kul när jag väl spelar (de fixade versionerna ska tilläggas), så allt är förlåtet. Väntar gärna när det är så bra som det varit. Visar sig spelet vara skit, ja då är det befogat att ifrågasätta varför det tog sån tid.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Rockstar fortsätter att trippeldippa, och jag förstår varför. Man ändrar inte på ett vinnande concept. Jag kommer köpa det till XSX, PC samt eventuella Enhanced Editions. GTA tillhör spelvärldens absolut bästa spelserier, så jag kommer fortsätta kasta mina pengar efter dem.

Permalänk
Medlem

60fps på PS5 PRO annars väntar jag tills PS6 release samt patch.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

En vild gissning (och förhoppning) är att man jobbar på att implementera LMM på ett eller annat vis för att ge mer liv åt världen. Utgivningen av nya GTA-spel sker sällan, men när de väl lanseras tenderar de att höja ribban och omdefiniera standarden för hela spelbranschen. Här tror jag att LMM kan vara en viktig del, men det är trots allt en ganska ny teknik. Det är fullt möjligt att man inte tänkt ta med LMM från början, och att man i ett senare skede inser att man måste ha med det, och därför behöver flytta fram releasen. Det är såklart högst spekulativt, men absolut inte omöjligt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Och då kommer alla miljoner kommentarer med "Detta är bra! Det betyder att dom vill att produkten ska bli perfekt!"

Permalänk
Medlem

Jag är 45år och har lirat GTA sen det första kom ut, nu sitter man här och funderar på om jag hinner få uppleva GTA VII

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Jag är 45år och har lirat GTA sen det första kom ut, nu sitter man här och funderar på om jag hinner få uppleva GTA VII

Har du inte spelat CyperPunk 2077 och dess DLC än så finns det som alternativ då det liknar GTA2 en hel del sett till när det utspelar sig.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Och då kommer alla miljoner kommentarer med "Detta är bra! Det betyder att dom vill att produkten ska bli perfekt!"

Snarare, "det betyder att dom vill att produkten inte ska vara fullständigt ofärdig"...

Permalänk
Medlem

Då är jag 66 år. Tror jag hoppar och väntar på GTA VII😏

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

I en riktig Rockstar anda kommer dom förlänga spelets release igen till 2027.
Har inget emot det men tycker det är lite segt av dom att inte släppa en till trailer.

Permalänk
Medlem

Det positiva med förseningen är att Nvidias Super-versioner av GF5000-serien hinner att komma ut. Respektive AMD's high-end serie baserad på UDNA. Däremot lär scifi spelet Exodus(skapat av James Ohlen, fd Bioware wnställd) få skjutas upp till 2027 för att inte krocka med GTAVI.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win11 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Sjukt och tråkigt.
När man börja spela GTA V gick man på gymnasiet, ca 18 bast.

När 6:an kommer har man hunnit fylla 30 och inga att spela med, då alla vänner dragit.

Haha fy fan vad deppigt! 100% igenkänning

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätokraten:

Det positiva med förseningen är att Nvidias Super-versioner av GF5000-serien hinner att komma ut. Respektive AMD's high-end serie baserad på UDNA. Däremot lär scifi spelet Exodus(skapat av James Ohlen, fd Bioware wnställd) få skjutas upp till 2027 för att inte krocka med GTAVI.

Du tror på 100% allvar att samma folk som lirar ett sci-fi spel är intresserade av GTA och tvärtom?

GTA är tillverkat för att det ska hålla 10+ år med mestadels online spelande i åtanke

är nog därför de skjuter upp GTA med, de måste vara först med det senaste och sätta standarden för liknande spel 10 år framåt.

Exodus verkar vara ett episkt single-player spel, det ser jag fram emot.

Sen kan du glömma det på PC förrän de portar spelet till nästa generations konsoler, brukar ta minst 2 år nuförtiden innan vi får se en PC release.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Dagens konsoler har en arkitektur snarlik på PC, till skillnad från äldre konsoler. Dessutom har optimering på PC ersatts av DLSS/FSR på senare tid.
Av de anledningarna kan man hoppas att GTA släpps på PC snabbare den här gången!

PlayStation 4, Xbox One
October 26, 2018

Windows
November 5, 2019

Är det därför de tog dem sådär 1 år att lansera RDR2 på PC?

konsolerna har varit PC's i över 10 år nu, det handlar enbart om att det går att sälja fler exemplar till samma köpare om man lanserar det långsamt.

Jag köpte t.ex. GTA 5 digitalt på PS3, Köpte ett PS4 bundle med GTA 5 och nu senast GTA 5 till PC, med andra ord lyckades dem sälja GTA 5 till mig tre gånger...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Kunde lika gärna utvecklats för nästa generations konsoler, nu har man säkert Xbox Series S som sätter krokben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Sjukt och tråkigt.
När man börja spela GTA V gick man på gymnasiet, ca 18 bast.

När 6:an kommer har man hunnit fylla 30 och inga att spela med, då alla vänner dragit.

Haha. Ja det är rätt tankvärt faktiskt. Och med den allt långsammare frekvensen GTA-spel släpps, så kan vi gissa att du får uppleva GTA7 i samband med din pension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Kunde lika gärna utvecklats för nästa generations konsoler, nu har man säkert Xbox Series S som sätter krokben.

Även PC sätter ju krokben men ja, bedrövligt att de tvingas ha 10GB som begränsning.