Roborocks dammsugare med robotarm släpps 27 juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

För mig som dammallergiker har robotdammsugning gjort stor skillnad eftersom den kan köra ett varv varje dag. Så mycket skulle jag aldrig orka dammsuga manuellt. Att det blir generellt mindre damm i hemmet märks på att det inte samlas lika mycket på hyllor och andra ytor längre. Gäller bara att tömma behållaren och rengöra filtret regelbundet.

samma här samt pollen. Men För mig funkar ej dessa med EPA11 filter. Måste ha nått med H13 iaf. Märker stor skillnad.

haft tidigare roborock med sämre filter men inte förrens jag bytte till en med bra filter så insåg jag att oj den förra var ej så bra som jag trodde. Bättre än inget såklart men stor skillnad. Störiga nu är bara att tillverkarna har slutat med bra filter för de vill skryta med en bättre sugförmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Mina föräldrar har en, och jag ser hur en sån arbetar. Visst, den kanske tar 90 % av golvytan, men den sparar kanske bara 30-40 % av tiden, för det mest tidskrävande klarar den inte av. Att svepa över ett helt rent golv med dammsugaren manuellt går ju hur snabbt som helst.

Med en arm så roboten klarar att nå i stort sett allt, så skulle 99+ % av städtiden sparas.

Vi som städar 4-5 ggr per dag pga djur/barn så är den kanon. Bara kör igång den i köket medan man hanterar dottern.

Kör igång den när vi går ut med moppning, tidsbesparande är mer än 30%. En en arm som når över allt skulle göra den enorm

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har Vacuum Wars testat Z70. Hamnade bra till men inte absoluta toppen, vilket kanske är lite svårt att svälja till prislappen om man inte är helt inne på att testa det senaste.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.