Vinn nätagg från Seasonic

Razer lanserar stolshögtalare

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar stolshögtalare

För spelare som inte står ut med hörlurar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, om det faktisk fungerar så kan det bli en riktig succe!

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Medlem

Riktigt bra för oss med kroniskt öronsvett!

Permalänk
Medlem

Faktiskt ingen dum idé!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Dyrt, men skitbra tänkt. Är produkten verkligen bra och är av kvalitet så KAN det faktiskt vara värt pengarna.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bra val att de gjorde den sladdlös, går aäkert att ladda med en powerbank dessutom

Priset är tyvärr helt galet, men så är det med nyheter idag

Borde ju gå att göra liknande med en vanlig BT-högtalare? Oavsett en vettig idé

Permalänk
Medlem

Är det tänkt att man ska sitta bakåtlutad hela tiden för optimalt ljud?

Permalänk
Medlem

Kul med innovation!

Skrivet av medbor:

Bra val att de gjorde den sladdlös, går aäkert att ladda med en powerbank dessutom

Priset är tyvärr helt galet, men så är det med nyheter idag

Borde ju gå att göra liknande med en vanlig BT-högtalare? Oavsett en vettig idé

Absolut, tror inte många hade velat ha det med sladd, i så fall skulle många behöva/vilja ta av/på den varje gång och det blir genast mindre praktiskt.

Permalänk
Medlem

Inväntar tills de är testade nån månad på marknaden.
Priset: helt ok.
Kvaliten: bör va bra för att inte floppa, bör finnas 2.1 i lådan.
Designen såg helt ok ut.
Iden är bra.
Hur bra blir ljudet ju längre fram du sitter från högtalaren?
Kommer den vara riktad och inte spelar som en stereo, över allt samtidigt?

Spännande produkt, intressant ide, håller kvaliten och ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

En morot för att minska gamnacken!

Permalänk
Medlem

Åh, vill ha på detta. Har svårt med lurar ibland.

Permalänk
Medlem

Skulle vara riktigt intressant till racing sim riggen.

Permalänk
Medlem

Den här lösningen uppfann undertecknad ca 2006! Hade ett ganska kompakt Logitech 5.1-system och skruvade fast bakre högtalarna direkt på sidan av stolsryggen! De var dock såklart trådade och jag var 14 så lösningen var långt ifrån perfekt, och jag gick ganska snart tillbaka till hörlurar.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill men idén är klockren men hur implementering och mjukvara och självklart kvaliteten är.

Jag tycker dock batteritiden var kass men förhoppningsvis är det USB C laddning och power bank kan funka

Permalänk
Medlem

Som bakre högtalare plus ett frontsystem kan jag se det fungera ok om det är tillräckligt stor ljudbild och tryck.
Men känns som det skulle bli väldigt udda riktat om man kör allt ljud genom det, förmodligen ganska platt med utan subwoofer.
Men skulle gärna testa bara för skojs skull.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak, Dynavoice Challenger 15" CSB-V15 subwoofer. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att köpa en soundbar med sub + detta som bakre högtalare! Rimligt pris egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Kan tänka mig det kan va riktigt bra till när man använder kontroll och lutar sig tillbaka och spelar, då hade det nog varit Nice. Jag själv lutar mig framåt när jag kör med mus och tangentbord, så det hade nog inte alls funkat lika bra.

Permalänk
Livsnjutare 😎

De här tror jag faktiskt på !
Kommer vara optimalt placerade högtalare

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Får se. Sitter det bara en 5" tweeter på var sida "huvud" så måste man nog sitta väldigt still för att få det optimalt.

Avståndet från högtalare till öronen oroar mig, det kommer inte bli bra ljud eller väldigt pitchigt utan bas.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Alltså, om dom är bra på riktigt och passar min stol så är det faktiskt inte omöjligt att jag skaffar dessa. För oss med småbarn hemma kan många gånger headset vara en svaghet eftersom att det utesluter ljuden från hemmet. Med dessa så kan man höra spelet och hemmet utan att man delar med sig för mycket av ljudet lika traditionella högtalare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Har alla glömt bort att man kan ställa ett par bra billiga högtalare/monitorer på skrivbordet, som kommer klå dessa ljudmässigt alla dagar i veckan? Kör själv med Edifier R1700, som går på ~1400 kr idag, och är toknöjd med både klarheten och basen. Och så slipper du nackdelarna med trådlöst (ljudkvalitet och batteri).

2200 kr för ett par högtalare där hela systemet är 1cm tjockt och lär låta kasst så fort du lutar fram en halvmeter låter som en gimmick i mina öron 🤔

Är positionering i onlinespel viktigt så har jag svårt att tänka mig att dessa kommer kunna göra ett särskilt mycket bättre jobb än ett par nearfield monitorer (som de nämnda ovan) iaf.

Behöver man höra/inte störa omgivningen medan man spelar, eller har svettiga öron? Då kan du köpa ett par öppna lurar, så är de problemen lösta.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mot *trumvirvel* högtalare?

Egentligen endast att de är nära öronen så man kan ha lägre volym?
Att allt ljud kommer bakom/snett bakom en blir intressant hur de får till med tanke på vikten av var ljud kommer i från är viktigt i många spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Är positionering i onlinespel viktigt så har jag svårt att tänka mig att dessa kommer kunna göra ett särskilt mycket bättre jobb än ett par nearfield monitorer (som de nämnda ovan) iaf.

Om man läser på deras hemsida så är det intressantaste användningsområdet (enligt mig) att använda dem som bakre surroundhögtalare. Så du kan ha kvar dina Edifier. Sen skiter jag i onlinespel, mysigt med inlevelse bara.

Permalänk
Rekordmedlem

Intressanta om de funkar bra som bakkanaler till surround, det är ju ett rätt billigt system och kräver inte heller någon montering som påverkar rummet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.