Computex 2025 – Calle på soloäventyr

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Computex 2025 – Calle på soloäventyr

Årets höjdpunkt står för dörren och då tar jag min resväska och styr skutan mot Taiwan och huvudstaden Taipei! På tisdag den 20/5 öppnar Computex 2025 och schemat är fullspäckat. Faktiskt så fullspäckat att jag har en fullbokad dag redan den 19/5, dagen innan öppning. Det kommer bli fullt av balla och nya grejer i vanlig ordning och eftersom det är första gången jag inte längre har med mig @JonasT och hans trygga vägledning hoppas jag att jag inte överbokat mig.

Kanske blir det ett litet fabriksbesök denna gång och en hel del annat smått och gott.

Hur följer man SweClockers redaktion på Computex 2025?

Nyhetsflödet på framsidan kommer täcka de största avtäckanden som sker under veckan. Jag kommer i tråden här göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade med vad jag gör under dagarna och sånt som kanske inte publiceras på framsidan. Är det något särskilt ni önskar se mer eller mindre av är det bara att skriva här!

Permalänk
Discokungen

Ser fram emot detta, precis som varje år! Tufft att göra det själv men du är grym. Glöm inte att njuta lite också.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Kan nog vara lite jobbigt/överambitiöst att sköta det ensam, slipper åtminstone ta hänsyn till någon annans matval osv.

Har man varit tidigare med någon annan så är det ju lättare än om det varit absolut första gången och man behövt vara ensam.

Permalänk
Medlem

Vad roligt att du åkt dit. Jag vill se hårdvara och hårdvara och lite roliga bilder på udda saker.
Hoppas det går bra att vara ensam, försök slappna av lite emellanåt så du orkar.

Samla mycket bilder/små videos/m.m. och visa sakerna lite efter du kommit hem också, det gör ingenting om de inte är helt färska. En bra svensk förklaring och tanke om sakerna du har sett är alltid roligt.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Flamso:

Ser fram emot detta, precis som varje år! Tufft att göra det själv men du är grym. Glöm inte att njuta lite också.

Vi ska nog få det att gå ihop i år också. Kommer nog bli en kombination av "video med kamera på tripod" och "Calle mickar upp sig själv och går och pratar"

Skrivet av D.:

Kan nog vara lite jobbigt/överambitiöst att sköta det ensam, slipper åtminstone ta hänsyn till någon annans matval osv.

Har man varit tidigare med någon annan så är det ju lättare än om det varit absolut första gången och man behövt vara ensam.

Absolut är det en fördel att jag varit där två gånger nu med att hitta ungefär var de flesta saker ligger, hur man tar sig dit och generella grejer att tänka på.

Skrivet av Lagers:

Vad roligt att du åkt dit. Jag vill se hårdvara och hårdvara och lite roliga bilder på udda saker.
Hoppas det går bra att vara ensam, försök slappna av lite emellanåt så du orkar.

Samla mycket bilder/små videos/m.m. och visa sakerna lite efter du kommit hem också, det gör ingenting om de inte är helt färska. En bra svensk förklaring och tanke om sakerna du har sett är alltid roligt.

Åker imorgon! sen väntar lite drygt 22 timmar på resande fot. Ska försöka ta en heldag med att egenetligen bara försöka hitta udda grejer. Kommer definitvt vara på span efter roliga grejer och se vad man får med sig hem. Alltid är det något konstigt.

Tar med mig önskemålen!

Permalänk
Medlem

Hugg på vad som helst som fångar just ditt öga och oroa dig mindre för den tekniska inspelningskvaliten.
👍

Permalänk

Självkörande katter!

Permalänk
Medlem

Smuggla hem några 5090 a $1800🙂

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Vi ska nog få det att gå ihop i år också. Kommer nog bli en kombination av "video med kamera på tripod" och "Calle mickar upp sig själv och går och pratar"

Men… vi vill ha ”calle gör saker”, ”calles hotellrum” o.s.v. Alltid ”extrakanelen” grejjer som jag älskar mest.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

@CrispVanDahl Hitta konstiga läsksorter som ni gjorde tidigare. Typ som denna: Läsk från Staterna

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mindfighter:

Men… vi vill ha ”calle gör saker”, ”calles hotellrum” o.s.v. Alltid ”extrakanelen” grejjer som jag älskar mest.

Kan försöka göra en ”Calle looking at things”-kollektion.
En remake av Kim Jong-Il looking at things.

Skrivet av Mörksuggan:

@CrispVanDahl Hitta konstiga läsksorter som ni gjorde tidigare. Typ som denna: Läsk från Staterna

Ooh. Den ska jag faktiskt ge ett försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Ooh. Den ska jag faktiskt ge ett försök.

Varmhållen sojamjölk på burk är något som ofta kunde hittas på frukostrestauranger när jag var där för ett gäng år sedan. Bättre än förväntat. Kombineras med Dan Bing som är riktigt gott.

Annars ser man ju gärna en recension av något spännande från Mosburgers meny.

Eller bara något reportage om hårdvara funkar väl också i nödfall...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Aj, är den ekonomiska situationen så illa nu alltså? 😳

Permalänk
Medlem

Om du inte jobbar dig blodig så kan ett besök på lokala 7/11 en fredagskväll vara ganska komiskt, brukar finnas lokala gubbar som sitter där och pimplar pilsner

Visa signatur

räserdator+

Permalänk
Medlem

Förstår om du inte kommer hinna med att ge oss videos hela tiden.
Men ser gärna lite från mässgolvet och kanske en rund vandring, Room Tour, Udda mat & dryck.

Sedan ska du väl få njuta lite själv också när du ändå är iväg själv:)

Önskar dig lycka till med allt.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Thin and light med rtx 5050/5060 vore intressant att se lite varianter av 😃

Permalänk
Medlem

OLED skärmar, typ 4K "glossy" i ca 27" klass 😇

Visa signatur

Power > Ideology

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Viceroy:

Aj, är den ekonomiska situationen så illa nu alltså? 😳

Det är faktiskt inte relaterat till det utan snarare schemaläggning och vem som kan/vill och så vidare!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av biew:

Om du inte jobbar dig blodig så kan ett besök på lokala 7/11 en fredagskväll vara ganska komiskt, brukar finnas lokala gubbar som sitter där och pimplar pilsner

Hahah man ser liknande i Korea. En flaska Soju kostar 15-20kr så är perfekt innan man går ut på krogen!

Permalänk
Medlem

Vill se MSI 27" 1440p QD-OLED 500HZ skärmarna!

Tweaktown skrev att det är 4th gen QD-oled men andra källor skriver 3rd gen.. Så fram med specs!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Hoppas de visar nytt inom XR eller AR glasögon. Den mest spännande nya tekniken inom hårdvara. Kör själv Viture XR Pro och trots att de är en tidigt produkt är den väldigt användbar. Men hoppas att meta, google, samsung eller annan släpper en ordentlig uppgradering.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Flyg säkert och kör hårt! Önskar att jag kunde hänga med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Nyhetsflödet på framsidan kommer täcka de största avtäckanden som sker under veckan. Jag kommer i tråden här göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade med vad jag gör under dagarna och sånt som kanske inte publiceras på framsidan. Är det något särskilt ni önskar se mer eller mindre av är det bara att skriva här!

Härligt!

Nu kanske det inte är mest intressant för er på SweC om ni mest fokuserar på gaming, men jag skulle gärna se reportage om du på mässan stöter på nya produkter med nya konkurrenter till x86 som tex. ARM64 och RISC-V.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Du måste spana in der8auer/thermal grizzlys nya vattenblock. Jayztwocents har fått ett exemplar av ett 5090 astral block, men de skall tydligen visa upp fler block och annat för vattenkylning nu på computex. De har tagit in EKWB:s tidigare Lead Product Designer och det verkar väldigt lovande.

Permalänk
Medlem

definitivt något med ai

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Årets höjdpunkt står för dörren och då tar jag min resväska och styr skutan mot Taiwan och huvudstaden Taipei! På tisdag den 20/5 öppnar Computex 2025 och schemat är fullspäckat. Faktiskt så fullspäckat att jag har en fullbokad dag redan den 19/5, dagen innan öppning. Det kommer bli fullt av balla och nya grejer i vanlig ordning och eftersom det är första gången jag inte längre har med mig @JonasT och hans trygga vägledning hoppas jag att jag inte överbokat mig.

Kanske blir det ett litet fabriksbesök denna gång och en hel del annat smått och gott.
<Uppladdad bildlänk>

Lycka till och trevlig resa Calle!

Har alltid gillat dina reportage och recensioner!

Permalänk
Medlem

Hoppas du stöter på något oväntat kul och intressant!

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av CrispVanDahl:

<Uppladdad bildlänk>

Ooouf! Tungt att göra det själv, hoppas du ser mycket intressant och roligt och lite av detta går att få över som artiklar.
Om du känner dig trött så är det säkert brist på elektrolyter, det löser en Pocari Sweat!

Flyg hårt och jobba säkert, eller hur man nu säger.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna se nyheter på kylarfronten från Thermalright, gärna höra när Royal Pretor Ultra kommer till EU.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Skulle bli glad om du tar en titt på Lian Li och InWin, de brukar alltid ha något kul på gång.
Annars udda datorreleterade saker och utrustning företagen tagit fram, fantasiskapelser, saker de är ensamma eller stort sett ensamma om, alltid kul att se vad de får fram när fantasin får flöda fritt.