HAVN HS 420 VGPU – En briljant chassidebut

Permalänk
Medlem

Läste recensionen.
Blev sugen.

Sen såg jag priset.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Gamers Nexus har gjort en genomgång av luftflödet
https://youtu.be/v7aRWcM0AFE?si=0i7niA9JxmM03ejd

Skrivet av CrispVanDahl:

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Det är en ganska stor ficka med luft precis under intagsfläktarna. "fötterna" är anslutna med "bottenplattan" i de fyra hörnen. Runt dessa är det hål som sträcker sig nästan hela chassits bredd och längd så det är väl ungefär samma luftflöde som konventionella chassin som står på fyra fötter. Själva lufttrumman som är vinklad där fläktarna sitter monterade är ihålig för att ta till vara på luften som dras in via botten och styra den rakt mot grafikkortet. Jag mätte typ 3 grader skillnad med fläktarna vid 0 rpm kontra 800 RPM. Idén tas ju genom x antal prototyper och simuleringar innan den färdigställs så att kalla det en gimmick som försämrar luftflödet känns ju rätt taget ur luften (ursäkta ordvitsen).

Läste recensionen lite noggrannare nu och förstår poängen av vinklade fläktar och ser värdet i det. Men tänker ändå att del av poängen av vinklade fläktar på det sättet är att luften inte ska behöva dras genom en 90gradersvinkling utan kan slussas mer "mjukt" in i chassit än fläktar som drar luften rakt upp, förutsatt att det finns fläkthål där bak som drar in luften. Men får det resultat oavsett så finns det ju såklart en poäng.

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Ett chassi kan kosta 700 kr och inte vara prisvärt. På samma sätt kan ett chassi kosta 3500 kr och vara prisvärt.

Och vad som är prisvärt varierar från person till person. 3300sek sticker onekligen iväg från var SweClockers brukar anse är en rimlig peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Och vad som är prisvärt varierar från person till person. 3300sek sticker onekligen iväg från var SweClockers brukar anse är en rimlig peng.

Ve och fasa..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Vilka chasin med PCIe riser är billiga 🤔 speciellt PCIe 5 och ingår vertikal Mount. Oftast säljs dessa separat

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

HAVN börjar imponera mig mer och mer.

Visa signatur

MLG Lurker