Har du köpt nån välfungerande datorprodukt från AliExpress?

Permalänk

Har du köpt nån välfungerande datorprodukt från AliExpress?

Finns det datorprodukter på AliExpress som faktiskt är bra och välfungerande? Vilka goda erfarenheter har du?

Nu menar jag inte grafikkort och dylikt, utan mindre tillbehör och kringutrustning.

Visa signatur

AI-BURKEN: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem

Länge sen nu, men jag köpte en USB3 hubb där. Den funkade ett tag

Sen nyligen har jag köpt en Anbernic RG35XXSP, men det är ju inte relaterat till datorer. Men det gick bra och den funkar bra iaf.

Permalänk
Medlem

Köpt Hdmi och nätverkskablar därifrån, Aliexpress har en funktion där man kan söka via bilder. Gör det enkelt att få samma vara som andra säljer(samma vara men kanske inte samma märke).
Tycker aliexpress fungerar bra till småsaker som bluetooth mottagare till PC eller Usb dongel till min Logitech g903 som jag dammsög bort

OBS Köp inte hårdiskar/SSD då dessa kan vara fejk

varnar för fejk
Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av favouredhawk:

Finns det datorprodukter på AliExpress som faktiskt är bra och välfungerande? Vilka goda erfarenheter har du?

Nu menar jag inte grafikkort och dylikt, utan mindre tillbehör och kringutrustning.

Jag har köpt ett gäng USB-C kablar därifrån för mycket bättre pris än på Amazon/svensk handel.
Även reservdelar till min robotdammsugare, men det är nog knappt datorgrejer utan typ, en plastbit med spröjs och gummiflärpar eller ett pappersfilter.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag köpte 10 st aluminiumpolymerkondensatorer till ett moderkort för 51 kr från AliExpress. Kom efter 3 veckor. Mätte med ESR-mätare och de fungerade även om uF var 10 % högre än nominellt. I Sverige kostade de 5 kr st, men exp.avgift 150 kr. Elektrokit säljer inte sådana kondensatorer tyvärr.

Permalänk
Medlem

Små utvecklingskort för esp32 är ett exempel.
Bling för datorn i form av addresserbara ledstrips, displayer för aida64 eller touchscreen skärmar i typ 1920x500 format.
Ju närmare man kommer en bra produkt så är dock risken att priset närmar sig vad en märkes produkt skulle kosta, t.ex nspanel eller en inkapslad esp32 typ sonoff

Permalänk
Medlem

Handlat en del dator relaterat skit från aliexpress.

Flydigi Vader 4 Pro
Väldigt bra kontroller och den jag spelar absolut mest med!

BEITONG Zeus 2 Optical Micro Switches
Väldigt bra kontroller men lite för dyr i förhållande till vader 4 pro.
Zeus 2 a,b,x,y knapparna är dock dom absolut bästa jag upplevt.

Minidator/pfsens router med en intel N100 cpu vilket är en billig cpu men som klarar av pfsense/etc väldigt bra.
Tex en som denna den jag har finns ej längre!
Har funkat välidgt bra för mig.

XikeStor switch med många SFP+ platser för optisk 10Gig.
Funkar bra för mig kört i ca 7mån nu utan att behöva starta om den förutom när jag flyttade den och drog om kablarna.

Och en del usb/hdmi/nätverkskablar.
Långtifrån använt alla men dom jag har använt har funkat bra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Visserligen Amazon, men vad tror ni om den här USB-hubben?

https://www.amazon.se/AXFEE-USB-portar-USB-splitter-f%C3%B6rl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Visserligen Amazon, men vad tror ni om den här USB-hubben?

https://www.amazon.se/AXFEE-USB-portar-USB-splitter-f%C3%B6rl...

skräp säkert.... finns bättre för lite mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

skräp säkert.... finns bättre för lite mera.

Jag köpte den ändå. Den är plastig, men fungerar som den ska.