Köpråd Samsung Galaxy modell till frugan som skall ersätta hennes S20FE.

Permalänk
Medlem

Köpråd Samsung Galaxy modell till frugan som skall ersätta hennes S20FE.

Hej alla.

Behöver tips på ny mobiltelefon till frugan.
Hon sitter just nu på en gammal Samsung S20FE och söker nytt.
Det både jag och hon stör sig på är att de nya modellerna inte har möjlighet att sätta i ett SD-kort..
Så minst 512gb modell söker vi.
Storlek, helst ungefär lika stor som hennes nuvarande, så alla Ultra-modeller går bort.
Budget? Ah, vet inte.. Ju billigare desto bättre men hon vill ha S-serien, så inga A-modeller.

Och ja, måste vara Samsung.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om det måste vara Samsung och S-serien + ingen Ultra och minst 512GB så blir det nån av S24/25 Plus enbart, skärmstorleken på dessa är 6.7" mot 6.5" på S20FE.

Värt att notera är att S24 (iaf Ultra) kan förstöra dina byxor iom "vassa kanter"

Permalänk
Medlem

Hade nog hållt mig till S25an då hela serien har Snapdragon, om jag minns rätt så har S24 och S24+ Exynos och det brukar vara en del problem med Exynos

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Hade nog hållt mig till S25an då hela serien har Snapdragon, om jag minns rätt så har S24 och S24+ Exynos och det brukar vara en del problem med Exynos

Jag har en 24+ och har inte haft några problem med Exynos. Den är såvitt jag förstår fortfarande långsammare än snapdragon men betydligt bättre än tidigare generationer exynos.
I alla fall inget jag märker vid normal användning vilket även inkluderar spel ibland.
Så jag tror inte man behöver vara orolig för exynos på s24-modellerna heller.

Permalänk
Medlem

Hade kört på en S25+ 512GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 32GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM