Permalänk
Medlem

Elgiganten build 415

Tjena, såg att denna var rabatterad och undrade om den var stabil. Tror ni det finns någon anledning till att den rabatteras (sämre komponenter som de måste bli av med eller liknande) https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Permalänk
Medlem

Kanonbygge för 21 490 kr. Kostar drygt 25 000 kr annars.

Permalänk
Medlem

Håller med att det är ett bra erbjudande. Vill dock informera om att 5 års garantin bryts om du skulle byta ut en komponent vid ett senare tillfälle.

Har hört av mig till Elgiganten och bett dem se över den policyn då jag tycker det gör det svårare att rekommendera Elgiganten Build. Andra får gärna göra samma sak 🙂

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att jag valde att posta 9070 XT Build 425 var att jag tyckte att det var lite bättre komponenter, val jag själv skulle gjort. Men 415 är definitivt en solid Build.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Treant:

Håller med att det är ett bra erbjudande. Vill dock informera om att 5 års garantin bryts om du skulle byta ut en komponent vid ett senare tillfälle.

Har hört av mig till Elgiganten och bett dem se över den policyn då jag tycker det gör det svårare att rekommendera Elgiganten Build. Andra får gärna göra samma sak 🙂

Det går absolut att byta ut eller lägga till komponenter utan att bryta 5 års garantin, garantin gäller fortfarande på de delar som ingick i den Elgiganten Build du köpte! 😊

Det som kan vara värt att tänka på är att det kan vara bra att spara alla orginaldelar om det skulle vara så att man måste skicka in hela bygget på ett garantiärende. Man kan skicka in enstaka komponenter istället för hela datorn på garanti vilket öppnar upp möjligheten för att t.ex sälja ditt gamla grafikkort om du skulle uppgradera men då måste man vara säker på att det är just den komponenten man skickar in som det är fel på.

Hoppas det gjorde allt lite tydligare, tveka inte på att höra av er annars!

/ Frida

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade jag kunnat bygga (nope, tänker inte ens försöka riskera något för 21k+) hade jag definitivt slagit till på detta och köpt till 2 nvme då jag har en fetisch för att vilja ha 3 hårddiskar Moderkortet stöjder 3, även om en pci-plats blir inaktiv, men jag kör inget extra i nån av dem ändå ^^

C: System/Program
D: Spel
E: Lagring

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

@Elgiganten kommer denna build komma tillbaka i lager igen innan kampanjpriset går ut?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Lucifr:

@Elgiganten kommer denna build komma tillbaka i lager igen innan kampanjpriset går ut?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/byg...

Inget vi kan se i nuläget dessvärre

/ Frida

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

/ Frida

Tjena, en fråga, jag beställde builden men har inte fått koden till DOOM än, kommer den när builden levererats eller hur funkar det? Fick som svar i discorden att det skulle stå på kvittot men har inget kvitto någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

/ Frida

Skrivet av Agroma:

Tjena, en fråga, jag beställde builden men har inte fått koden till DOOM än, kommer den när builden levererats eller hur funkar det? Fick som svar i discorden att det skulle stå på kvittot men har inget kvitto någonstans.

Såg nu att erbjudandet gäller tom den 21 Maj men jag får inte builden förrän den 28 Maj, kommer koden ändå vara giltig om jag får den efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agroma:

Skrivet av Agroma:

Såg nu att erbjudandet gäller tom den 21 Maj men jag får inte builden förrän den 28 Maj, kommer koden ändå vara giltig om jag får den efter?

Har inget med Elgiganten att göra, men om jag får killgissa lite så kommer kvittot skickas ut i samma veva som beställningen skickas. Koden lär du få så länge själva beställningen är gjord före den 21:a maj. Inlösen av koden kan man göra fram t o m den 20 juni står det här. @Elgiganten kanske kan beskräfta eller dementera detta

Har själv beställt paketet. Blir en fin uppgradering från nuvarande i7 6700 & GTX 1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphond:

Har inget med Elgiganten att göra, men om jag får killgissa lite så kommer kvittot skickas ut i samma veva som beställningen skickas. Koden lär du få så länge själva beställningen är gjord före den 21:a maj. Inlösen av koden kan man göra fram t o m den 20 juni står det här. @Elgiganten kanske kan beskräfta eller dementera detta

Har själv beställt paketet. Blir en fin uppgradering från nuvarande i7 6700 & GTX 1080.

Tack för informationen!! Aa blir skönt med upgrade asså

Permalänk
Medlem

Hur ser leveranstid ut för er andra? 30e maj är den förväntad för mig.
Finns det någon risk att den avbokas om inte tillräckligt kommer in i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richfs:

Tjena, min är beräknad den 28 Maj men först stod det 21 Maj (Build 415). Hoppas verkligen inte den avbokas då jag redan köpt en till SSD som jag ska ha i den

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Agroma:

Skrivet av Morphond:

Stämmer det Morphond skriver, sista dagen att lösa in koden är den 20 juni och då borde datorn ha kommit 😊
Kul med en uppgradering, lycka till med bygget!

/ Frida

Visa signatur
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Richfs:

Skrivet av Agroma:

Tjena, min är beräknad den 28 Maj men först stod det 21 Maj (Build 415). Hoppas verkligen inte den avbokas då jag redan köpt en till SSD som jag ska ha i den

Hej!
Tyvärr har det blivit lite försenat som ni märkt men det beräknas inte bli några avbokningar i alla fall! 🙏

/ Frida

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Elgiganten:

Hej!
Tyvärr har det blivit lite försenat som ni märkt men det beräknas inte bli några avbokningar i alla fall! 🙏

/ Frida

Nu är det försenad igen väntat i 2 månader :/

Permalänk

Nu känner jag bara låt oss välja en annan 5070ti som kompensation för all försening..

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Ochocinco:

Nu känner jag bara låt oss välja en annan 5070ti som kompensation för all försening..

Förstår verkligen frustrationen över den långa väntetiden, det är absolut inte den upplevelse vi vill ge. Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda en annan modell som kompensation i det här fallet. Håll ut lite till så hoppas vi att datorn kommer snart!

/Frida

Visa signatur
Permalänk

Kommer erbjudandet gå att handla när ni fyller på lagret eller när går erbjudandet ut? Behöver den datorn till mitt nya ”kontor” för arbetsrelaterat syfte.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av william.appel:

Kommer erbjudandet gå att handla när ni fyller på lagret eller när går erbjudandet ut? Behöver den datorn till mitt nya ”kontor” för arbetsrelaterat syfte.

Just nu verkar det inte som att just den elgiganten build kommer att komma tillbaka men det kan alltid komma liknande build 😊

/ Frida

Visa signatur
Permalänk

Så äntligen är den skickad🔥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochocinco:

Så äntligen är den skickad🔥

Kul för dig! Min blev precis försenad ännu en gång till 10 juni. @Elgiganten vad händer?

Permalänk
Medlem

Fick sms att min blir försenad till 12/6..

Permalänk

Min är också försenad till den 13e eftersom jag tog snålfrakt. @Elgiganten det börjar brinna i knutarna för att hinna lösa in spelerbjudandet, eftersom man måste göra det från datorn med grafikkortet från kampanjen i.

Permalänk
Skrivet av Richfs:

Fick sms att min blir försenad till 12/6..

Jag fick samma först men efter 1 timme fick jag mail från Bring att den är på väg 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ochocinco:

Jag fick samma först men efter 1 timme fick jag mail från Bring att den är på väg 😂

Nu fick jag också det! Härligt 😊

Permalänk

Har efter en del små hinder fått ihop min, rullar igång och lyser fint(?) men får ingen bild, testat att koppla in skärm både till gpu och iGpu utan resultat, precis uppdaterat till senaste bios och fortfarande ingen bild. Någon annan som byggt sin och har samma problem och lyckats lösa det?

Uppdatering: Tog ut ena ram-stickan och bytte slot och kom tillslut in i bios, uppdaterar igen när allt verkar rulla.

Uppdatering 2: Satt i andra stickan och installerat win 11 pro och håller på att installera alla drivrutiner etc, verkar nu funka som det ska!

Permalänk
Medlem

Jag fick min dator idag och har knåpat ihop den under ett par timmar. Inga större friktioner för min del men ändock stöter man alltid på något frustrerande som gör man måste ta ett steg tillbaka och dra om en kabel eller så.

Datorn startade på första försöket och har sen gått i ett utan problem. Har inte haft något problem som är som föregående skribents.

Uppdaterat alla drivrutiner. Kört benchmarks på CPU och GPU och får ganska exakt de värden som är förväntade av både CPU och GPU. Löste in doomkoden utan problem.

Permalänk
Medlem

Har fastnat en hel del, mitt första bygge.
Spelar det någon roll om jag använder 12vhpwr kabeln med 3 kablar in i psun, den som kom med psun eller om jag kör pcie kablar in i adaptern som kom med GPUn? Verkar finnas blandade meningar..