Köpes: 4070 Super eller liknande

Permalänk

Köpes: 4070 Super eller liknande

Söker 4070 Super eller liknande. Budget är runt 4000kr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Ett Super kommer nog landa mellan 5000-6000 beroende på modell, bara som en fingervisning på annonser här senaste tiden.

Permalänk
Skrivet av Dunderil:

Ett Super kommer nog landa mellan 5000-6000 beroende på modell, bara som en fingervisning på annonser här senaste tiden.

Köpte ett 4070 Super för 4000kr. Ett nytt RTX 5070 12GB kostar 6490kr.

Permalänk
Skrivet av Dunderil:

Jag ber om ursäkt för ovan meddelande. Verkar som att jag och andra blivit blåst av användaren tuffodum. Polisanmälan är på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsquanch:

Jag ber om ursäkt för ovan meddelande. Verkar som att jag och andra blivit blåst av användaren tuffodum. Polisanmälan är på gång.

Tråkigt att höra, om priset låter för bra för att vara sant - då är det oftast lurendrejeri. Hoppas du/ni får pengarna åter.

Därav mitt första inlägg, brukar själv ha rätt hyfsad koll på begagnatpriser då jag köper säljer ofta.

Permalänk
Skrivet av Dunderil:

Tråkigt att höra, om priset låter för bra för att vara sant - då är det oftast lurendrejeri. Hoppas du/ni får pengarna åter.

Därav mitt första inlägg, brukar själv ha rätt hyfsad koll på begagnatpriser då jag köper säljer ofta.

Tyckte att det var ett riktigt bra pris, men inte overkligt bra. Borde lyssnat på dig, och borde vetat bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Fast det han säger är inte helt fel, 5070 kostar 6700:- nytt i butik och ligger snäppet över 4070 Super i prestanda.
Således är värdet på ett 4070 Super cirka 4000 upp till 5000 för bra exemplar. Bara att folk inte riktigt håller koll på priser och har missat att 5070 knuffade kull andrahandsmarknaden rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Fast det han säger är inte helt fel, 5070 kostar 6700:- nytt i butik och ligger snäppet över 4070 Super i prestanda.
Således är värdet på ett 4070 Super cirka 4000 upp till 5000 för bra exemplar. Bara att folk inte riktigt håller koll på priser och har missat att 5070 knuffade kull andrahandsmarknaden rejält.

Ingen som har påstått att det är "helt fel", bara konstaterar efter observationer vad 4070S-korten gått förr. Så vad du tycker värdet på ett begagnat 4070S "borde" vara, det struntar marknaden i.

Nu ska vi inte kladda mer i denna annons!

Permalänk

Har ett sapphire 7800xt om de är intressant