Permalänk
Medlem

Nya bra nyheter för framför allt 9000-serien och path-tracing med hjälp av neural caching och ray regeneration.

https://videocardz.com/newz/amd-announces-fsr-redstone-for-rd...

Även goda nyheter för 9000-serien och Ai genom native ROCm stöd i windows och linux stöd.

https://videocardz.com/newz/amd-pledges-rocm-support-for-wind...

Permalänk

Deshroudade asus tuf

Efter att jag tyckt mig hört missljud både en och två gånger ( skickade in kortet första gången, fick ett nytt, samma missljud) så bestämde jag mig för att, istället för och va utan kortet en månad till, deshrouda mitt asus tuf.

Fick en kollega att 3d printa 120mm fläktfästen

Testade montera två st Noctua nf a12

Köpte 120mm fläktfilter från Kjelle

Så här såg den ut utan kylaren

Provmontering, tyckte de såg konstigt ut med 240mm fläkt kontra ett 330mm kort

Steel nomad test (är främst ute efter att sänka hotspot vilket gick sådär)

Bestämde mig för att lägga till en fläkt

Fläktskruvarna tog slut tyvärr

Fortsättning i nästa inlägg

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk

Deshrouding continued

Alla fläktfilter på

Allt hålls uppe utav två chassi skruvar baktill samt två gpu stands från asus som kom med kort(en)

Hotspot gick ner avsevärt med tredje fläkten på, kan tilläggas när jag körde första testet hade jag bara ett insug och ett utsug för att jag fick trixa med 4st 4pins på moderkortet (asus tuf gaming wifi+ 650b)
Nu har jag en fläkthub och har satt alla 3 gpufläktar i den. Samt Y-splittat arctic fläktarna i toppen och Y-splittat Noctua fläktarna i fronten.

Har beställt adapter så att jag kan köra fläktarna direkt från gpu men det tar tid att få saker från England tydligen.

Bonusbild på ormboet

Kortet gick aldrig över 60c under något av testerna, varken med 2 eller 3 fläktar, då kör jag lite undervolt:
-70 mV
2700 vram
-10 ström

Noteringar tagna under resans gång:
1: 3d printer, fan va bra grejer.
2: Ha alltid 5* mer buntband än vad du tror du behöver, fick köra med vita i slutet som kanske syns.
3: se till så du har dubbelt så många fläktskruv än du brukar om du kör samma fästen som jag.
4: 120mm fläkt ritning
5: våga, de va kul

Added info
Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

Alla fläktfilter på <Uppladdad bildlänk>

Allt hålls uppe utav två chassi skruvar baktill samt två gpu stands från asus som kom med kort(en)
<Uppladdad bildlänk>

Hotspot gick ner avsevärt med tredje fläkten på, kan tilläggas när jag körde första testet hade jag bara ett insug och ett utsug för att jag fick trixa med 4st 4pins på moderkortet (asus tuf gaming wifi+ 650b)
Nu har jag en fläkthub och har satt alla 3 gpufläktar i den. Samt Y-splittat arctic fläktarna i toppen och Y-splittat Noctua fläktarna i fronten.
<Uppladdad bildlänk>

Har beställt adapter så att jag kan köra fläktarna direkt från gpu men det tar tid att få saker från England tydligen.

Bonusbild på ormboet <Uppladdad bildlänk>

Kortet gick aldrig över 60c under något av testerna, varken med 2 eller 3 fläktar, då kör jag lite undervolt:
-70 mV
2700 vram
-10 ström

Noteringar tagna under resans gång:
1: 3d printer, fan va bra grejer.
2: Ha alltid 5* mer buntband än vad du tror du behöver, fick köra med vita i slutet som kanske syns.
3: se till så du har dubbelt så många fläktskruv än du brukar om du kör samma fästen som jag.
4: 120mm fläkt ritning
5: våga, de va kul

Snyggt. Välkommen i klubb 120mm 👍😉

Vill du än bättre temp på Hot spot så kolla här.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Tackar! Har sneglat på den posten ett par gånger under resans gång. Vågade inte gå hela vägen denna gången 😬

Visa signatur

Permalänk

Hur mäter man hotspot btw? alltså, mäter man efter en loop i steel nomad eller stresstest eller vad är utgångsläget generellt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

Hur mäter man hotspot btw? alltså, mäter man efter en loop i steel nomad eller stresstest eller vad är utgångsläget generellt?

Ha gpu-z igång när du kör tester och spel.
Sen klickar du på värdena och ser vad max är.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Hur gick din expriment med stock VRAM?
Jag har 2750 på minnet men fick sänka UV till -75. Kanske värt att testa utan OC på Vram.

Det verkar som hittade en stabil nivå i helgen, spelade kanske upp emot 10 timmar utan krasch.
För ray tracing titlar är detta den effektiva och stabila inställningen jag kommer köra med framöver.

Stock, Asus 9070 xt prime OC = 6999 i Steel Nomad benchmark.

Senaste stabila och effektiva inställning för ray tracing titlar:

6925-6975 Steel Nomad
-20mV Volt offset.
-10% Power limit
2680 Minne med stock timings

Fläktkurvan ligger mellan 1400-1600 RPM vid load, nästan ljudlöst. Var noga med, när undervoltar, att fläktarna kör på en bra nivå under load så att Vram får kylning även om gpu'n visar svala temperaturer. Vram temp ca 85c och hotspot ca 75c om minns rätt, vilket bör vara bra enligt legenden Buildzoid för 24/7 drift.
För de som är intresserade av Vram temperatur och hållbarhet rekommenderas denna youtube video.
https://www.youtube.com/watch?v=X9JxeIqVkuQ

Permalänk
Medlem

nä fan, verkar som att graffet påverkar stabiliteten ändå, får så kallad blackscreen å sen startar datorn om sig. Trodde allt skulle vara frid å fröjd med nytt agg men så e det inte.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av 27poke:

Det verkar som hittade en stabil nivå i helgen, spelade kanske upp emot 10 timmar utan krasch.
För ray tracing titlar är detta den effektiva och stabila inställningen jag kommer köra med framöver.

Stock, Asus 9070 xt prime OC = 6999 i Steel Nomad benchmark.

Senaste stabila och effektiva inställning för ray tracing titlar:

6925-6975 Steel Nomad
-20mV Volt offset.
-10% Power limit
2680 Minne med stock timings

Fläktkurvan ligger mellan 1400-1600 RPM vid load, nästan ljudlöst. Var noga med, när undervoltar, att fläktarna kör på en bra nivå under load så att Vram får kylning även om gpu'n visar svala temperaturer. Vram temp ca 85c och hotspot ca 75c om minns rätt, vilket bör vara bra enligt legenden Buildzoid för 24/7 drift.
För de som är intresserade av Vram temperatur och hållbarhet rekommenderas denna youtube video.
https://www.youtube.com/watch?v=X9JxeIqVkuQ

Gick det att få en högre voltage offset om du körde minnen i stock?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Gick det att få en högre voltage offset om du körde minnen i stock?

Har inte testat men förväntar mig inte det, vet inte hur det skulle kunna påverka, har funderat över det men valde att lämna en liten överklockning på minnet då det påverkar positivt på Steel Nomad poängen. Det har nämnts på reddit att man bör undvika fast timings då det inte ger någon betydande prestanda boost men kan skapa massa error-hantering som påverkar negativt. Lämnar nog minne på den överklockningen som de körs på, det är en väldigt mild överklockning.

Om någon väljer att testa vore intressant att höra resultaten.
Kanske gör tester framöver, återkommer i sådana fall, även om är nöjd med resultatet som fick.

Permalänk
Medlem

Jag har ett underligt problem, såg att jag i Steel Nomad verkar prestera hyfsat sämre än andra användare med samma processor.

Min burk: AMD Ryzen 5800x, 32GB 3600 CL18-minnen (med tweakade timings), Asrock Challenger 9070, Corsair SF750, Windows 11 LTSC.

Jag får ut ibland så lågt som 5300, med lite tur runt 5800 (om jag minns rätt på den senare, var sent igår jag testade). Enligt 3DMark ligger jag markant bakom kurvan vid varje körning. Nå, ville såklart då som alla andra kräma ur lite mer prestanda ur mitt kort genom att höja powerlimit och sänka Vcore offset... och det gör INGEN skillnad. Kortet boostar som max endast till ~2500MHz. Vilket visserligen är sin standard, absolut men aldrig högre.

Jag kan i GPU-Z etc. se att kortet drar mer (från ~220W till ~240W) när jag höjer powerlimit, men ingen skillnad i boost. Den går aldrig över 2550 ungefär. Kontrollerat med HWiNFO, GPU-Z och Adrenaline själv. Jag kan få den att gå ner däremot genom att sänka powerlimit så tja... nästan som att offset-inställningen inte gör något. Dock gör den det, kan få saker att krascha på -200, haha. Men -100, -125, Steel Nomad-stabilt iaf. DOCK utan någon som helst utan boost som sagt.

Alla temperaturer ser alldeles finfina ut, inkl. hotspot.

Skall dra en ominstallation av drivrutinerna när jag kommer hem, men tänkte höra mig för om någon känner igen beteendet. Jag kan inte finna något annat usercase som riktigt stämmer in när jag googlar, verkar mest som att alla andra mer har problem att deras kort boostar för högt istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Jag har ett underligt problem, såg att jag i Steel Nomad verkar prestera hyfsat sämre än andra användare med samma processor.

Min burk: AMD Ryzen 5800x, 32GB 3600 CL18-minnen (med tweakade timings), Asrock Challenger 9070, Windows 11 LTSC.

Jag får ut ibland så lågt som 5300, med lite tur runt 5800 (om jag minns rätt på den senare, var sent igår jag testade). Enligt 3DMark ligger jag markant bakom kurvan vid varje körning. Nå, ville såklart då som alla andra kräma ur lite mer prestanda ur mitt kort genom att höja powerlimit och sänka Vcore offset... och det gör INGEN skillnad. Kortet boostar som max endast till ~2500MHz. Vilket visserligen är sin standard, absolut men aldrig högre.

Jag kan i GPU-Z etc. se att kortet drar mer (från ~220W till ~240W) när jag höjer powerlimit, men ingen skillnad i boost. Den går aldrig över 2550 ungefär. Kontrollerat med HWiNFO, GPU-Z och Adrenaline själv. Jag kan få den att gå ner däremot genom att sänka powerlimit så tja... nästan som att offset-inställningen inte gör något. Kom precis på att jag ju kan kontrollera värdena på vcore och se om det faktiskt händer något! Får återkomma med det sen.

Alla temperaturer ser alldeles finfina ut, inkl. hotspot.

Skall dra en ominstallation av drivrutinerna när jag kommer hem, men tänkte höra mig för om någon känner igen beteendet. Jag kan inte finna något annat usercase som riktigt stämmer in när jag googlar, verkar mest som att alla andra mer har problem att deras kort boostar för högt istället

Det är snarare ditt kort som gör som de bör göra, de andra korten boostar sjukt högt även i stock. Jag gissar Acer har satt in en spärr ?

Klockar du via adrenaline?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det är snarare ditt kort som gör som de bör göra, de andra korten boostar sjukt högt även i stock. Jag gissar Acer har satt in en spärr ?

Klockar du via adrenaline?

Yep, Adrenaline. Jag misstänkte också någon sorts spärr, verkar dock inte finnas på något annat av Asrocks kort men tyvärr så verkar just Challenger-modellen vara gravt under-recenserad så finner faktiskt ingen professionell sida som testat det ännu.

Fann dock en kommentar av en verifierad japansk köpare på den modellen på Amazon som kommenterade detta: "The game clock runs stably up to 2900 Mhz with a maximum frequency offset of -50, voltage of -50, and power +10 with AMD adrenaline." så vem fasen vet.
https://www.amazon.com/ASRock-Challenger-Accelerators-Display...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Yep, Adrenaline. Jag misstänkte också någon sorts spärr, verkar dock inte finnas på något annat av Asrocks kort men tyvärr så verkar just Challenger-modellen vara gravt under-recenserad så finner faktiskt ingen professionell sida som testat det ännu.

Fann dock en kommentar av en verifierad japansk köpare på den modellen på Amazon som kommenterade detta: "The game clock runs stably up to 2900 Mhz with a maximum frequency offset of -50, voltage of -50, and power +10 with AMD adrenaline." så vem fasen vet.
https://www.amazon.com/ASRock-Challenger-Accelerators-Display...

Hmm testa att sätt samma som japanen och se om du boostar högre

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Hmm testa att sätt samma som japanen och se om du boostar högre

Redan gjort, ingen skillnad. Kanske till och med blir en ominstallation av Windows MEN kom på att jag bör kunna kontrollera hur det boostar i min Linux-installation först, det bör ju utesluta/bekräfta möjligheten till mjukvaruproblem iaf!

Får testa ikväll, återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Redan gjort, ingen skillnad. Kanske till och med blir en ominstallation av Windows MEN kom på att jag bör kunna kontrollera hur det boostar i min Linux-installation först, det bör ju utesluta/bekräfta möjligheten till mjukvaruproblem iaf!

Får testa ikväll, återkommer

Hur är kurvan i adrenaline annars 🤔 ibland kan du testa att återställa default settings eller ominstallera Vbios.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får ni sprickor i ljud utanför spel när ni tex kör Youtube? Jag kollade på nätet att om man kör GPU-Z i bakgrund så fungerar allt finfint. Även spel fungerar men så snabbt man kör utanför så råkar jag ut för sådant.

Verkar ju fler som fått det, frågan är om det är nån mening med att reklarmera GPUn.

Taichi 9070 XT har jag.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med prestandan men fick tyvärr reklamera till Inet idag. Fläktarna från Powercolor Reaper har ett mycket irriterande gnissel/visslande. Nästan som de är skeva och det låter illa vid vissa varvtal. Har läst att många haft detta problem med denna modell. Tydligt fel på kullagren och absolut inte coilwhine för övrigt. Någon mer som haft detta problem med Powercolors modeller? Jag utgår ifrån att jag får ett nytt kort från Inet och funderar på om jag ska läggar pengar emellan till annan modell om detta är ett Powercolor problem...

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600 | RX 9070XT | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Mycket nöjd med prestandan men fick tyvärr reklamera till Inet idag. Fläktarna från Powercolor Reaper har ett mycket irriterande gnissel/visslande. Nästan som de är skeva och det låter illa vid vissa varvtal. Har läst att många haft detta problem med denna modell. Tydligt fel på kullagren och absolut inte coilwhine för övrigt. Någon mer som haft detta problem med Powercolors modeller? Jag utgår ifrån att jag får ett nytt kort från Inet och funderar på om jag ska läggar pengar emellan till annan modell om detta är ett Powercolor problem...

Jag hade samma problem med mitt Reaper.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Tidigt i tråden fanns det några som påpekade missljud från fläktarna på Reaper. Jag tror inte det har kommit rapporter om att Hellhound och Red Devil ska ha haft samma problem. Testa Sapphire Pulse annars om du vill ha liknande kylning och kvalité, lite större kylare dock.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Jag hade det, returnerade också kortet för det ljudet var hemskt.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M4 Pro | 24GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Hur är kurvan i adrenaline annars 🤔 ibland kan du testa att återställa default settings eller ominstallera Vbios.

Har testat i Linux, där kan jag få kortet att boosta, uppemot en 2800MHz. Windows, absolut inte! Får se om jag orkar med en ominstallation för test, jaja. En drivrutinsominstallation medels DDU gjorde inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Jag har ett Reaper och mina fläktar har inte det problemet, men vet att många har.
Hur som så tog jag bort fläktarna för dom låter skit även när dom är bra. Det gör dom på nästan alla kort enligt mig.
Jag byter alltid till två 120mm. Det gör ljudbilden MYCKET bekvämare. Det gör kortet svalare och tystare med.
Bara fördelar.
Så oavsett vilket kort du köper så kan du ha detta i åtanke. Två bra 120mm gör verkligen underverk med ljudet från fläktarna om dom ens spinner upp så dom hörs. Jag hör väldigt sällan mitt kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibis:

Har testat i Linux, där kan jag få kortet att boosta, uppemot en 2800MHz. Windows, absolut inte! Får se om jag orkar med en ominstallation för test, jaja. En drivrutinsominstallation medels DDU gjorde inget.

Vad händer om du överklockar ditt kort?
Sätt power limit på max och dra upp MFO till plus 300MHz till att börja med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad händer om du överklockar ditt kort?
Sätt power limit på max och dra upp MFO till plus 300MHz till att börja med.

Nada, ligger generellt på 2450-2550 och däromkring. Sett 2600 någon extremt enstaka gång. Värt att nämna; med HWiNFO kan man se vilken maxboost-clock som är satt och default verkar vara runt 3200 om jag minns rätt. Att höja värdet i Adrenaline höjer endast detta, om kortet inte boostar till en början så verkar det värdet göra skit och inget, iaf. uppåt. Kan strypa nedåt. 90X0-serien tillåter inte att man sätter en specifik klockfrekvens man vill dem skall nå i Adrenaline, man kan bara höja boost-gränsen och den verkar redan rejält tilltagen.

Kanske jag har ett dåligt kort som drivrutinerna i Windows på något vis tolkar som extremt odugligt och därför inte låter det boosta mer, men i Linux kanske drivrutinerna inte är lika hårt styrda, ingen aning. Blir väl en omblås av Windows så småningom. Den klarar sig igenom Unigine Superposition utan problem med boosten i Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag hade samma problem med mitt Reaper.

Verkar vara vanligt på just Reaper. Synd då det är ett trevligt kort annars. Lagom stort och kylningen av minnena verkar vara riktigt bra på Reaper då de sällan når över 82C.

Visa signatur

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag har ett Reaper och mina fläktar har inte det problemet, men vet att många har.
Hur som så tog jag bort fläktarna för dom låter skit även när dom är bra. Det gör dom på nästan alla kort enligt mig.
Jag byter alltid till två 120mm. Det gör ljudbilden MYCKET bekvämare. Det gör kortet svalare och tystare med.
Bara fördelar.
Så oavsett vilket kort du köper så kan du ha detta i åtanke. Två bra 120mm gör verkligen underverk med ljudet från fläktarna om dom ens spinner upp så dom hörs. Jag hör väldigt sällan mitt kort.

Tack för tips. Har ingen problem med den vanliga ljudbilden från fläktarna egentligen. För är det l just visslandet som är irriterande och har aldrig varit med om det tidigare vare sig på 3060ti som jag hade innan eller på mitt gamla vega 64.

Visa signatur

I ett tidigare liv:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Verkar vara vanligt på just Reaper. Synd då det är ett trevligt kort annars. Lagom stort och kylningen av minnena verkar vara riktigt bra på Reaper då de sällan når över 82C.

Kan instämma i problemet med ljud från fläktarna, de låter horribelt. Jag håller på att byta till 2x120mm noctua fläktar istället. Hoppas det ska bli bättre då jag inte får plats med ett större kort än Reapern i mitt ghost S1.

Inte lika bra minnestemps som du tyvärr. 92c innan power limit -15% och UV -65 mv, nu ligger minnet ganska konstant på 88c.

Visa signatur

Workstation | A64 3500+ "venice" @2,6 (260x10) | 1024MiB Speed premium bh5 @260mhz 1,5225-1t | DFI Sli-DR | 7800GTX @525/1410 | pc6070b
Server | P4 2,0 @ 2,6 | 1024 mb ram | Gfx4 mx | 1,6TiB hdd | Debian Etch |
Laptop | Zepto 6224W | C2D 7300 2Ghz | 8600GT 512MB | 2gb 666mhz ram | 100gb 7200rpm hdd |

Permalänk
Medlem

Provade Prime, NITRO+ och Red Devil. Att det till sist blev Red Devil var att jag hittade det till 8990kr, fyndvara.
NITRO+ och Red Devil är riktigt tysta och trevliga. Prime var på tok för högljudd och hade ingen trevlig ljudprofil för fläktarna.

Nu är jag extremt ljudkänslig och betalar gärna för ett kort med en ljudprofil som inte är störande.

Visa signatur

ASRock X870E Phantom Gaming NOVA WiFi | 9800X3D | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB, Samsung 870 QVO 8TB | Powercolor RX 9070 XT Red Devil | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | Lian Li V3000 Plus GGF Edition | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | 27GS95QE-B