Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akilles82:

Kan du vara så snäll och förklara lite mer detaljerat hur du har gjort? Funderar på att köpa en Pro men vill köpa från elgiganten och inte amazon. Menar du då att jag kan få det priset från amazon på elgiganten? I så fall hur gör man? Hade varit snällt av dig om du kan berätta.

Jag gick bara in på Elgiganten och frågade om de prismatchade mot Amazon.se, (jag hade iof redan prata med en på Elgiganten.se livechat och fått svar att de prismatchade). Jag visade upp sidan på amazon.se där Playstation 5 Pro fanns till priset 8464kr och pekade på att det var Amazon själva som både sålde och skeppade produkten. Killen i butiken var inte hundra % på om de prismatchade men gick till datorn och kollade sina interna dokument och det stor att prismatchning mot Amazon.se skulle verifieras att det är Amazon själva som både säljer och skeppar produkten, plus att den finns i lager att beställas.

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Sen min mamma dog har jag inte haft energi att spela playstation. Men jag hoppas att lusten återkommer.

Men det hindrade mig inte från att spontanköpa en duel sense edge svart. Hur är dessa kontroller? Kommer de att funka till PS6?

Beklagar.

Av det man sett hitintills, så har väl inga av deras handkontroller varit bakåtkompatibla sen PS2 eran? Vet att Dualshock 4 fungerade på PS3, men inte på Ps5:an. Här tycker jag Nintendo gör ett bättre jobb med bakåtkomatibiliteten på deras kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Beklagar.

Av det man sett hitintills, så har väl inga av deras handkontroller varit bakåtkompatibla sen PS2 eran? Vet att Dualshock 4 fungerade på PS3, men inte på Ps5:an. Här tycker jag Nintendo gör ett bättre jobb med bakåtkomatibiliteten på deras kontroller.

Tack!

//

Tycker det är tråkigt att tillbehör är bundna till en enda generation. Jag har en gammal Arcade stick till PS3. Det är skit rent ut sagt att den inte funkar till såväl PS4 som PS5.

Här tycker jag faktiskt att lagstiftare ska steppa in.

En sån här har jag: https://www.amazon.com/Street-Fighter-FightStick-Tournament-P...

Permalänk
Skrivet av Mithos:

Jag gick bara in på Elgiganten och frågade om de prismatchade mot Amazon.se, (jag hade iof redan prata med en på Elgiganten.se livechat och fått svar att de prismatchade). Jag visade upp sidan på amazon.se där Playstation 5 Pro fanns till priset 8464kr och pekade på att det var Amazon själva som både sålde och skeppade produkten. Killen i butiken var inte hundra % på om de prismatchade men gick till datorn och kollade sina interna dokument och det stor att prismatchning mot Amazon.se skulle verifieras att det är Amazon själva som både säljer och skeppar produkten, plus att den finns i lager att beställas.

Tack! Hann faktiskt ringa upp de innan du svarade. Fick en prismatchning jag med från kundtjänst. 1000kr billigare är ändå inte fy skam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Beklagar.

DualShock 4 funkar på PS5 om du spelar PS4-spelen på den, annars inte.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tack!

//

Tycker det är tråkigt att tillbehör är bundna till en enda generation. Jag har en gammal Arcade stick till PS3. Det är skit rent ut sagt att den inte funkar till såväl PS4 som PS5.

En sån här har jag: https://www.amazon.com/Street-Fighter-FightStick-Tournament-P...

Det löste jag med nedan

https://mayflash.com/product/magic_x.html

https://mayflash.com/product/magic_s_ultimate.html

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Tack!

//

Håller helt med. Det man kan göra är att köpa en adapter, tror de kallas wingman.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Om du ska köpa, så köp NU när priset är 8464,59 kr på Amazon.
Att svenska återförsäljare skulle sänka ordinarie pris ens i närheten lär nog inte hända...

Och vad tror du om black friday? ”Egentligen” känner att jag inte behöver ps5 PRO föräns GTA 6. Men kommer ju i slutändan vilja ha ps5 pro.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Och vad tror du om black friday? ”Egentligen” känner att jag inte behöver ps5 PRO föräns GTA 6. Men kommer ju i slutändan vilja ha ps5 pro.

Det är ingen som vet.
Är ganska säker på att Amazon har prissatt den felaktigt efter EU-pris då den ligger 1000kr under svenska marknaden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Tänkte lite som du med att man skulle vänta tills GTA 6 släpptes. Men nu när den fanns på Amazon för 8445kr, Så slog jag till. Var lite nojig, att den ska gå upp i pris. Så tog det säkra, före det osäkra.

För övrigt är jag nöjd med Pro:n å tanken var att jag skulle spela mest på Pc:n. Men kommer nog fördela det ganska jämnt, så jag får njuta av båda formaten 😊

Permalänk
Medlem

På PS5 Dualsense Edge, så är plastbiten mellan skaparna i blank plast. Kan man köpa den biten någonstans med matt yta i svart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

På PS5 Dualsense Edge, så är plastbiten mellan skaparna i blank plast. Kan man köpa den biten någonstans med matt yta i svart?

Finns massa olika färger på AliExpress, kanske går att hitta någon matt där.
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-dualsense-edge-facepla...

Är en som säljer mattsvarta på Ebay. Det var visst till vanliga DualSense.
https://www.ebay.com/itm/194472930892

Finns kit här men det är betydligt dyrare.
https://extremerate.com/collections/replacement-top-bottom-de...

Finns säkert dekaler med matt finish men det ser nog inte lika bra ut efter ett tag.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

To show this early look at the work we’ve been doing using Unreal Engine running at 60 FPS on PlayStation 5, is a significant milestone — and a testament of the great cooperation between our teams. But we’re far from finished. I look forward to seeing more advancements and inspiring technology from this partnership as development of The Witcher 4 on Unreal Engine 5 continues

Permalänk
Medlem

Är det värt 839 för ett par Pulse 3D lurar?

https://www.amazon.se/dp/B08H99878P/
Har testat och inte varit så imponerad men nu börjar det bli hög tid för en uppdatering och tycker de ligger ok i pris iom detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Är det värt 839 för ett par Pulse 3D lurar?

https://www.amazon.se/dp/B08H99878P/
Har testat och inte varit så imponerad men nu börjar det bli hög tid för en uppdatering och tycker de ligger ok i pris iom detta

Det tycker jag. Nöjd med mina o även gossen. Bra batteritid och bra ljud tycker vi

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Konsolgrävare

Bättre kvalitet!

Skrivet av Bozzeta:

https://www.youtube.com/watch?v=FJtF3wzPSrY

To show this early look at the work we’ve been doing using Unreal Engine running at 60 FPS on PlayStation 5, is a significant milestone — and a testament of the great cooperation between our teams. But we’re far from finished. I look forward to seeing more advancements and inspiring technology from this partnership as development of The Witcher 4 on Unreal Engine 5 continues

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Denna helt makalösa videon tillsammans med GTA6, som visserligen bara va trailer, ger ändå hopp om att spelen framöver inte är så tungdrivna grafiskt med RT. Att man börjar hitta nya lösningar på det ena och det andra som ger utrymme för mer grafisk krävande saker. Witcher 4 demot här på standard ps5 i 60fps med nån form av RT. Halleluja!

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Fast alla Unreal uppvisningar ser alltid fantastiska ut, och sedan när spelen kommer är det hackiga hafsverk.
Inte för att kanske Witcher blir så men då får de allt bra genomföra ett mirakel med UE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Fast alla Unreal uppvisningar ser alltid fantastiska ut, och sedan när spelen kommer är det hackiga hafsverk.
Inte för att kanske Witcher blir så men då får de allt bra genomföra ett mirakel med UE.

Ja UE motorn är fan ingen höjdare så här långt med stutters.
Jag hoppas verkligen dom gjort förbättringar även där. Ändå bra att man visar upp såhär mycket ”gameplay” i detta skedet. Tyder väl ändå på att dom känner sig väldigt trygga med va dom har. Och just Projekt R borde ha lärt sig lite från CB2077 releasen att det funkar inte att släppa ofärdigt skräp.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ja UE motorn är fan ingen höjdare så här långt med stutters.
Jag hoppas verkligen dom gjort förbättringar även där. Ändå bra att man visar upp såhär mycket ”gameplay” i detta skedet. Tyder väl ändå på att dom känner sig väldigt trygga med va dom har. Och just Projekt R borde ha lärt sig lite från CB2077 releasen att det funkar inte att släppa ofärdigt skräp.

Ofärdigt men inte skräp. Cyberpunk 2077 är ett av de bästa spelen någonsin.

Permalänk
Medlem

"CD Projekt, meanwhile, is working on a custom system that improves entity loading for The Witcher IV, parts of which may be upstreamed to Unreal Engine itself.[54][55]"

Från Wikipedia. Förhoppningsvis lösning på stutterproblemen iaf om inte UE5 är gediget trasig. Det är hoppfullt att CDPR valt den vägen framför sin egen motor tycker jag nog. De borde ha koll på läget efter lärdomar tidigare.

Permalänk
Medlem

Hej
Helt ny på konsol och har nu en PS5 pro som jag skall skaffa lite spel till, men blev aningen chockad när jag kollade priset på Warhammer 40 K Spacemarine 2 (tror jag det heter) som kostar typ 779 kr

Finns det andra sidor som är seriösa där man kan köpa med rabatt? alltså digitala spel inte fysiska?
Inget pirat/tveksamma sidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

digitala spel

Nej, köper du digitalt är du fast i Sonys monopol.
Spelen kommer alltid vara dyrare i ett antal år innan de går ned i pris.
Köp på rea eller skaffa dig en diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej
Helt ny på konsol och har nu en PS5 pro som jag skall skaffa lite spel till, men blev aningen chockad när jag kollade priset på Warhammer 40 K Spacemarine 2 (tror jag det heter) som kostar typ 779 kr

Finns det andra sidor som är seriösa där man kan köpa med rabatt? alltså digitala spel inte fysiska?

Kan köpa ibland från tex cdkeys osv, men det är oftast spel kopplat till konton som du måste logga in på.

Enkla svaret är nej.

I det digitala finns tyvärr ingen konkurrens.

Permalänk
Medlem

@Bozzeta @Öltorp
Kan man installera alla/dom flesta titlar som är fysiks och stoppa undan skivan så att man inte behöver plocka den fram och åter?

Är det någon cd-key på fýsiska spel som man måste vara observant på om man tex köper begagnat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

@Bozzeta @Öltorp
Kan man installera alla/dom flesta titlar som är fysiks och stoppa undan skivan så att man inte behöver plocka den fram och åter?

Är det någon cd-key på fýsiska spel som man måste vara observant på om man tex köper begagnat?

Nej. Skivan fungerar som en licens. Den måste vara i läsaren medan man spelar.

Bortsett från Collectors Edition (där vissa kommer med kod) så är alla spel på skiva.
Endast DLC och extras brukar komma som kod på papper i fodralet, så de kan vara förbrukade.
Cyberpunk 2077: Ultimate Edition tex kommer med basspelet på skiva och kod för expansionen.
Samma med Elden Ring - Shadow of the Erdtree Edition.

Warhammer SMII släpptes i två versioner
Warhammer 40,000: Space Marine 2 - Gold Edition (PS5) som hade DLC, men den lär vara slutsålda nu.
Då får man köpa grundspelet och sedan köpa DLC via playstation store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej

Med PS är det viktigt med fysiska spel för att inte sitta fast i Sonys monopol. Det där spelet går att köpa för 300 sek på Tradera.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |