ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Super OC Edition

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Strix GeForce RTX 4070 Super OC Edition

Hej! Säljer detta jättefina kort då jag fick tag på en 4080 som passar bättre estetiskt i mitt bygge. ASUS biffigaste serie: ROG Strix, stor och tung med kraftig heatsink-design. Den har en HDMI-ingång mer än "vanliga" 4070 Super-kort samt dual bios-lägen för val mellan prestanda/tystnad.

Köptes på tradera av mig och från webhallen av orginalsäljare i november 2024 - 3 års garanti finns kvar till 2027. Kortet användes i ca 2 månader för att spela WoW innan tidigare ägare slutade spela. Kortet har inte överklockats och har inte använts av mig då jag fick tag mitt andra kort innan denna kom till bruk.

Kommer i orginalkartong, i antistatisk påse tillsammans med supportstand, 12VHPWR adapter och produktmanualerna ( +lite plast som måste peelas innan bruk, för den som gillar peeling av sina nya kort).
Kortet är i princip i nyskick. Orginalkvitto finns och fraktas spårbart tillsammans med kortet i samband med betalning. Vid frakt ska varan förskottsbetalas. Packar självklart ordentligt. Upphämtning i Linköping/Stockholm funkar också då jag pendlar en del.

Pris går rimligen att diskuteras. Skambud undanbes däremot. Nypris idag ligger på 12k via amazon för Strix-kort och denna köptes för 9899 kr, som blir utgångspriset att diskutera utifrån (är inte superkräsen någon tusenlapp hit och dit, men vill heller inte gå för minus på ett helt nytt kort). Reserverar mig rätten att inte sälja alls om inget bra bud dyker upp, alternativt om kortet säljs på annan plattform.

Hör av er vid frågor och prisförslag!

Mvh
Alif

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, tänker bara för dig, det är äldre generation så nypriserna är inte att titta på. Även om det är Rog Strix finns numera 5070 Ti Super för det priset.

Ett Rtx 5070 Rog Strix kostar 9145kr nytt från butik och är likvärdig (med lite bättre dlss/ai).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Hej, tänker bara för dig, det är äldre generation så nypriserna är inte att titta på. Även om det är Rog Strix finns numera 5070 Ti Super för det priset.

Ett Rtx 5070 Rog Strix kostar 9145kr nytt från butik och är likvärdig (med lite bättre dlss/ai).

Ser att 5070 strix finns i någorlunda samma prisklass. Hittar dock inte för det priset du anger. Ti varianten går några tusenlappar högre. Uppskattar din feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alif:

Ser att 5070 strix finns i någorlunda samma prisklass. Hittar dock inte för det priset du anger. Ti varianten går några tusenlappar högre. Uppskattar din feedback

Finns en sida som kallas Prisjakt ifall du vill ha hjälp med att hitta bättre priser

5070 Strix för 9145kr:
https://www.komplett.se/product/1322949/datorutrustning/dator...

5070ti för 9999kr:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/datorkomponenter/gra...

Rtx 5070 för 6490kr:
https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-5070-W...

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 4 för den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebbarn:

Lägger ett bud på 4 för den

6.5 exkl frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alif:

6.5 exkl frakt?

Kan lika gärna köpa ett 5070 då och få med doom på köpet för 6500

Permalänk
Medlem

4100+frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebbarn:

Kan lika gärna köpa ett 5070 då och få med doom på köpet för 6500

De hemsidorna ni kollar på måste vara cracked. När jag kikar på prisjakt får jag inte samma priser. Strix-versionen på 5070 ligger på typ 9k för samma prestanda/kylning. 😮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alif:

De hemsidorna ni kollar på måste vara cracked. När jag kikar på prisjakt får jag inte samma priser. Strix-versionen på 5070 ligger på typ 9k för samma prestanda/kylning. 😮

För mig är versionen av ett kort irrelevant! Jag vill ha kortet för prestandan som 4070 chippet ger och inte klädseln utanpå. Så fort kortet blir beggat så tycker jag att märkes taxeringen försvinner.

Du måste se det i en kontext där 5070 kostar 6500 som billigast ny och prestandan på det är detsamma som ditt kort med garanti och justera därifrån.

Jag kan ha fel i det hela vem vet? men för min del så tycker jag att det är konstigt att två kort med identisk prestanda ska ha en pris skillnad 4k speciellt i andra hands värdet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebbarn:

För mig är versionen av ett kort irrelevant! Jag vill ha kortet för prestandan som 4070 chippet ger och inte klädseln utanpå. Så fort kortet blir beggat så tycker jag att märkes taxeringen försvinner.

Du måste se det i en kontext där 5070 kostar 6500 som billigast ny och prestandan på det är detsamma som ditt kort med garanti och justera därifrån.

Jag kan ha fel i det hela vem vet? men för min del så tycker jag att det är konstigt att två kort med identisk prestanda ska ha en pris skillnad 4k speciellt i andra hands värdet.

Okej, intressant att du ser det så. Jag ser det absolut inte på det sättet. Det är som att säga att det plastigaste dual-kortet med chippet är detsamma som en välbyggd trippelfan variant med mycket större heatsink och solid design.
Man nekar ju liksom hur fysik fungerar, temperaturmässigt, flödesmässigt och ljudmässigt. Finns ju en anledning att välbyggda kort tenderar att klocka högre och hålla längre i både prestanda såväl som hur snabbt de slits ut. Each to their own, kul att få diskutera med andra - sällan man har så många insatta i vardagslivet

Permalänk
Medlem

Faktum kvarstår dock: Hade något varit intresserad av att köpa det för i närheten av dom 10 lax du har lagt ut det för så hade du nog fått ett sånt bud också
Även om jag håller med dig i sak, om att kvalitetskort är värda lite mer. Men det är svårt att tävla med samma priser som man får ett sprillans nytt 5070 för...

Permalänk
Medlem

Lägger bud på 4200:- och kan hämta

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | Ryzen-3800x | Phanteks PH-TC14PE | 32gb Crucial Ballistix | GTX 1080 | Corsair AX860 | Samsung 850 evo m.2 500gb

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad