Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk

Jag beställde 13 maj Nintendo Tyskland och min order är fortfarande inte hanterad. Status "förbeställning" och inga pengar har de försökt dra. Vad har de för system på turordningen egentligen? Verkar inte spela någon roll när man förbokat? Kommer bli grymt besviken om inte min order kommer nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Jag beställde 13 maj Nintendo Tyskland och min order är fortfarande inte hanterad. Status "förbeställning" och inga pengar har de försökt dra. Vad har de för system på turordningen egentligen? Verkar inte spela någon roll när man förbokat? Kommer bli grymt besviken om inte min order kommer nästa vecka!

Från My Nintendo Store

Citat:

Nintendo Switch 2 orders will be delivered as per the stated times here. There may be some delays in updating order tracking information. If payment has been taken for your order, it is being processed and you do not need to contact us. Orders placed after 02/06/2025 will be delivered after Nintendo Switch 2's release date.

Så du borde kunna ta det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Samma för mig, 8 maj. Någon annan tidigare i tråden hade mejlat nintendo och frågat om detta och de säger att allt är som det ska. Så man får väl ba sitta ner i båten och ta det lugnt. Även fast man blir mer och mer nervös när alla säger de fått sina pengar dragna fast de beställt flera veckor efter en själv. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

komplett har reserverat samtliga av mina varor, så antar att ikväll skiftas den till behandlas eller tidigt imorgon

De skickar dock tyvärr inte förens 5e eller kanske t.o.m senare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

De skickar dock tyvärr inte förens 5e eller kanske t.o.m senare..

skickar dem inte så man får det till torsdag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

skickar dem inte så man får det till torsdag?

nope, har frågat support flera gånger, alltid: "vi får inte skicka förens releasedatum"...

Permalänk
Medlem

är det billigare att beställa tillbehör utomlands oxå?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av filip24:

nope, har frågat support flera gånger, alltid: "vi får inte skicka förens releasedatum"...

patetiskt lmao, tänker svärord men vill inte skriva dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

är det billigare att beställa tillbehör utomlands oxå?

ja, men skillnaden är mindre där. iaf på vissa saker, beror lite på vad man vill köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

La min beställning den 12e maj på Nintendo Irland och där har de dragit pengar iaf

Permalänk
Medlem

Ni som fått tracking från nintendo, vilket datum är er order lagd?

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orr3:

Samma för mig, 8 maj. Någon annan tidigare i tråden hade mejlat nintendo och frågat om detta och de säger att allt är som det ska. Så man får väl ba sitta ner i båten och ta det lugnt. Även fast man blir mer och mer nervös när alla säger de fått sina pengar dragna fast de beställt flera veckor efter en själv. 😅

De drog pengarna nu! 🥳🕺💃🪩

Zelda BOTW Switch 2 står dock fortfarande som preorder, så kanske därför de väntade med denna order så länge de kunde, skickar spelet i efterhand. Konsolen och prokontroller är nu "waiting for shipment".

Permalänk
Medlem

Fattar ingenting.

Har haft 2 Pre-orders från Nintendo Irland,
1 stor med konsol, pro kontroll, joycons och väska. Orderdatum 8onde maj
1 liten, men fästet till joycons + rattar till mariokart.

Betalning för andra ordern gick igenom utan problem.
Betalningen för första vägrar gå igenom, har fått två mail idag där dom säger att det inte går att dra pengarna.
Använder Klarna-kortet

Får kanske lägga en order på amazon snart istället haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Fattar ingenting.

Har haft 2 Pre-orders från Nintendo Irland,
1 stor med konsol, pro kontroll, joycons och väska. Orderdatum 8onde maj
1 liten, men fästet till joycons + rattar till mariokart.

Betalning för andra ordern gick igenom utan problem.
Betalningen för första vägrar gå igenom, har fått två mail idag där dom säger att det inte går att dra pengarna.
Använder Klarna-kortet

Får kanske lägga en order på amazon snart istället haha

Du kanske har för lite "köpkraft" kvar på Klarna eller vad de kallar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Du kanske har för lite "köpkraft" kvar på Klarna eller vad de kallar det?

Hmm. Bra tanke. fick kika.

Men den va på 50.000+ haha

Försökte hitta typ "öppna för utlandsköp" men finns ju inget sånt.

Kanske är strul för att bokningen är en månad gammal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

ja, men skillnaden är mindre där. iaf på vissa saker, beror lite på vad man vill köpa.

känner samma, ****

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Ni som fått tracking från nintendo, vilket datum är er order lagd?

La mina 3 beställningar 27e Maj! Fått tracking för 2 av 3.

Order med switchen har inte än fått tracking

Nintendo Irland, någon som fått tracking på switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

Nintendo irland gamecube kontroll postad o förväntad leverans 5/6. Riktigt drygt att de kan posta kontrollen för leverans på release men inte konsolen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

La beställning 12e april från Irland för pro controller och switch med mk bundle.
Sen avbeställde jag switchen då de endast hade Uk plug och de inte kunde ändra på det på den tiden. La en ny beställning på switch i Tyskland 29e april.

Controllern har skickats och behandlats i Tyskland.
Switchen har inte skickats än.
Men har fått mail för bägge att ordrarna är redo för sändning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Nintendo irland gamecube kontroll postad o förväntad leverans 5/6. Riktigt drygt att de kan posta kontrollen för leverans på release men inte konsolen..

Samma här, fly förbannad. Gamecube kontrollen har som förväntat datum på Torsdag, Känns som att få den tills på Torsdag, Inte är så troligt längre. 😩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Backlan:

Samma här, fly förbannad. Gamecube kontrollen har som förväntat datum på Torsdag, Känns som att få den tills på Torsdag, Inte är så troligt längre. 😩

hela den här launchen är super meh, står samma på min gamecube kontroll torsdag, men komplett som haft lager på konsollen sen i måndags kan/får ej skicka den så den kommer fram i tid=(

Permalänk
Medlem

Releaseveckan! Haha alltid lika dant. Någon månad sen skrev alla att det är värt att vänta för att spara 1500 att beställa utomlands och nu spammar uppdatera alla mail mm. ”Jag har ingen brådska” osv🤣 Väldigt roande att läsa. Som jag skrev då. Jag har gjort samma sak många gånger. Nu köper jag där jag vet man får på releasen. Man är alltid sugen sista veckan, trots att det inte egentligen finns några superintressanta spel att spela day1. Själv ska jag spela Zelda botw och uppföljaren med bättre fps. Hade switch 1 i början med zelda men gav upp ganska snabbt pga framerate mm.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Releaseveckan! Haha alltid lika dant. Någon månad sen skrev alla att det är värt att vänta för att spara 1500 att beställa utomlands och nu spammar uppdatera alla mail mm. ”Jag har ingen brådska” osv🤣 Väldigt roande att läsa. Som jag skrev då. Jag har gjort samma sak många gånger. Nu köper jag där jag vet man får på releasen. Man är alltid sugen sista veckan, trots att det inte egentligen finns några superintressanta spel att spela day1. Själv ska jag spela Zelda botw och uppföljaren med bättre fps. Hade switch 1 i början med zelda men gav upp ganska snabbt pga framerate mm.

vart köpte du ifrån?, trodde komplett skulle skicka till release, men ajaj då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgi15:

vart köpte du ifrån?, trodde komplett skulle skicka till release, men ajaj då.

Ja, garanterad är jag såklart inte. Men Webhallen. Har aldrig svikit mig på release, även om jag sett en del blivit besvikna där genom åren.
Ordern ser ok ut än så länge.
Beställt lite grejer från franska Amazon också men dom ska komma den 11e. Inget draget där än men där dras väl pengarna när den skickas som vanligt så antar dessa kontrollerna mm skickas imorgon.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har inget emot leverans veckan efter men om de nu är kapabla att leverera tillbehör denna vecka är det bara löjligt hålla igen på leverans av konsolerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Har inget emot leverans veckan efter men om de nu är kapabla att leverera tillbehör denna vecka är det bara löjligt hålla igen på leverans av konsolerna

Är väl förmodligen nån grej att dom måste skicka tidigast dagen innan releasen på konsolerna.
Men ja, förstår frustrationen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Har du kontaktat din bank? Jag hade strul med Nordea och behövde ringa dom för att kunna ta bort blockeringen.
Övervägande att lägga in ett annat kort först men risken är ju det blir samma problem med det nya kortet.

Tack för tipset. Banken hade nekat köpet pga att 3D Secure inte var utfört. De bad mig att ta bort kortet och lägga in igen så att det triggade ett nytt 3DS-köp till Nintendo för att godkänna 0 kr med BankID. Lite senare drogs köpet, ca 5650 kr.

Permalänk
Medlem

Är det ingen som fått (konsol)spårning från Nintendo.de? En person på fz har tydligen fått både spårning och konsol med massa tillbehör skickat tidigare idag.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk

Kontrollen skickad idag från tyska nintendo. Beräknas vara framme på torsdag. Switch 2 är inte skickad än så får nog räkna med leverans nästa vecka