Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Unreal Engine 5.6 visar musklerna i The Witcher 4

Permalänk
Melding Plague

Unreal Engine 5.6 visar musklerna i The Witcher 4

Under Epic Games presentation av nya versionen av Unreal Engine fick vi en första titt på Witcher 4.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och som vanligt är videon 1080p, och inte ens med högre bitrate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du tog orden ur munnen på mig.

Fast det är väl i och för sig bara att vänta på en 4K-uppladdning eller hoppa igenom Unreals egna stream. Nära 60 minuter in är Witcher 4-segmentet, fast jag tycker inte bilden är mycket skarpare där.

Permalänk
Medlem

Varför bara 1080p video?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av dlq84:

Skrivet av Lonian:

Varför bara 1080p video?

Löser 4K-video så fort den är tillgänglig. Livestreamen är i 4k, så om ni vill kika är det bara att klicka igång:

Permalänk
Medlem

Det är ju på en PS5. Så RT med 60fps i 1080p är det vi får. Sen får man se vad PC gör med det när dom kör det från en sådan.

Permalänk
Medlem

Det lilla som visades kändes som en väldigt sluten 'öppen' värld. Ungefär lika öppen som en studentkorridor. UE5 har haft problem med större öppna världar. Upp till bevis nu.

Permalänk
Medlem

"Not actual gameplay"

Permalänk
Medlem

Sjukt om PS5 klarar detta i 60fps. Såg dock intressant ut, kanske blir att testa Witcher 3!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Sjukt om PS5 klarar detta i 60fps. Såg dock intressant ut, kanske blir att testa Witcher 3!

Har du inte spelat Witcher 3 borde du göra det! Fantastiskt spel, särskilt storyn och världen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Det lilla som visades kändes som en väldigt sluten 'öppen' värld. Ungefär lika öppen som en studentkorridor. UE5 har haft problem med större öppna världar. Upp till bevis nu.

Jag tror vi tittade på olika videos... Hursom vore det ett skott i foten om världen inte var både större och öppnare än Witcher 3.

Permalänk
Medlem

Imponerande men samtidigt väldigt oimponerande, på något vis.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Imponerande men samtidigt väldigt oimponerande, på något vis.

Vqd var det som inte imponerade på dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vqd var det som inte imponerade på dig?

Känns fullständigt själlöst. Tekniskt imponerande, men inte mycket annat.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem

Den största nyheten vore om dom fick bort microstuttret

Permalänk
Medlem

Såg väl bra ut men det är länge kvar till release. Förhoppningsvis blir spelet bra.

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

Många i denna tråd som kräver en hel del. Tråkigt. Själv tyckte jag att den tekniska demon var mycket sevärd. Man såg allt de ville man skulle se, inge mer. 1080p duger gött och väl än i dag

Ser fram emot att spela The Witcher 4, när det har lanserats. Det får ta den tid det tar. Förhoppningsvis lanserar de spelet även på GOG, eftersom GOG ingår i CD Projekt-gruppen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Unreal har en förmåga att lägga till system som redan är kända, addera en tvist, sen döpa det till något eget och så är det deras copyrightade tech.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Unreal har en förmåga att lägga till system som redan är kända, addera en tvist, sen döpa det till något eget och så är det deras copyrightade tech.

Har du något exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är väl inte vidare förvånande med tanke på att UE är en gigantisk motor som används av många tusentals spel. Det är lätt för en liten studio att producera ny teknik, betydligt svårare att inlemma denna i en spelmotor som används av tusentals spelstudios. Lite samma bekymmer som Microsoft sitter med.

Permalänk
Medlem

https://www.videogameschronicle.com/news/witcher-4-tech-demo-...

Citat:

CD Projekt Red has confirmed to VGC that what was shown wasn’t Witcher 4 gameplay, but a tech demo set in The Witcher 4 world.

“This is a tech demo, and a first look at the cutting-edge technology powering The Witcher 4 – but not The Witcher 4 itself,” a spokesperson told VGC.

En tech demo men inte Witcher 4, intressant kommentar.

Permalänk
Medlem

Redan första lanseringsdagen: Gnäll över microstuttrer och TAA. Som alltid med UE5.
Dag två: Mods som ska fixa det på nexusmods.com
Dag tre: Gnäll över microstuttrer och TAA. Som alltid med UE5.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut!

Är det jag eller är det suddigt som fan vid rörelse och hackar titt som tätt?

Edit: kolla livestream @ 35 minuter så är det inte suddigt. Bara hackandet kvar.

Edit 2: Nä, det är fan fortfarande suddigt. 1440p60 är det jag får på tvn.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag älskar den lugna vinden som är. Träden rör sig lagom, flaggorna vajar precis sådär lite. T.o.m fiskarna som hänger i ståndet är påverkade. Det ger ett liv som inte finns i många andra spel.

Och inte överdrivet som i Star Wars Outlaws där det alltid verkar blåsa storm...

Jag tycker det ser lysande ut.

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem

Jag tror inte en sekund på CDPRs marknadsföring. Inväntar demo/release där faktiska spelare får se om det är något att hänga i julgranen eller om man behöver vänta 2 år innan det blir "bra" (host Cyberpunk och Witcher 3 host).

Men visst, den här förinspelade videon var fin. Det säger ingenting om prestandan, men fint var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Känns fullständigt själlöst. Tekniskt imponerande, men inte mycket annat.

Ja ett teknisk demo.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Det ser imponerande ut. Men jag är övertygad om att Unreal Engine kommer att fullkomligt förstöra både bildkvalité och prestanda när man spelar lokalt (och inte tittar på en komprimerad video)... UE5 ser bra ut ifall man har prestanda nog att köra i 4K på en vanlig skärm. Har man lägre upplösning, eller gud förbjude, spelar spelet på en handhållen PC eller i VR så ser rendering helt bedrövlig ut. Epic gör imponerande saker med UE, men bildkvalité är inte en av dem.

Epic har valt bort bildkvalité i förmån för teknisk fool-proofing. Och även ifall man kör "snygga spel" showcases som Hellblade II tycker jag fortfarande att Source2 och CryEngine renderar spel mer attraktivt, med högre kvalité bild bilden i helhet, samt material-rendering.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Förhoppningsvis lanserar de spelet även på GOG, eftersom GOG ingår i CD Projekt-gruppen.

Det kan man kallat räkna med. Dom både startade och äger GOG, samt dom slipper betala 30% till steam för varje försäljning om någon stället köper via GOG.