Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Nu drogs pengarna från Amazon Frankrike! Progress

Samma!

5931kr för Mario kart Bundle

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tänkte ge bort min gamla switch till dottern.
Någon som vet hur man ska göra för att bibehålla alla spel på den samt ha dem på den nya?
Är det möjligt.

Jag antar att det får fortsätta vara mitt Nintendo konto på den gamla.
Är inte jätteviktigt om progress mm raderas från den gamla.

Permalänk
Expertgissare

Hur gör ni för att spåra era leveranser?
När jag öppnar länken från Nintendo så får man inte mycket information, och söker jag på spårningsnummret på tex dhl så finns det inte.
Är inställd på att få det nästa vecka och har inte tid att spela i helgen då jag ska bort, men av just den anledningen skulle jag vilja veta när den kommer, så man kan lösa att någon man känner kan plocka upp paketet ifall dhl dyker upp efter lunch när jag åkt bort.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Hur gör ni för att spåra era leveranser?
När jag öppnar länken från Nintendo så får man inte mycket information, och söker jag på spårningsnummret på tex dhl så finns det inte.
Är inställd på att få det nästa vecka och har inte tid att spela i helgen då jag ska bort, men av just den anledningen skulle jag vilja veta när den kommer, så man kan lösa att någon man känner kan plocka upp paketet ifall dhl dyker upp efter lunch när jag åkt bort.

Verkar vara många som har samma problem, blir så för mig med. Borde ju ha skickats igår tycker man.

Permalänk
Medlem

Fick medelande av DHL igen på WhatsApp att dom kommer leverera Switch 2 idag istället för Måndag som första meddelandet jag fick igår påstod.
Spårningen säger att "försändelsen är ute med kurir för leverans! Arlanda Sweden kl 09:39". Ändrade igår på DHL att dom skulle lämna försändelsen utanför dörren istället för att någon skulle vara hemma och signera leveransen. Kanske det hjälpte till.
Återstår att se om den dyker upp idag. Blir imponerad som sjutton om den gör det då jag beställde från Nintendo store Irland.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Nu drogs pengarna från Amazon Frankrike! Progress

inget hos mig ännu

MKW bundle säljes inte längre på amazon.fr ("inga erbjudanden") medan vanliga icke-bundeln är till salu, så misstänker att den tog slut

får väl hoppas att man inte missade tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumsilla:

Tänkte ge bort min gamla switch till dottern.
Någon som vet hur man ska göra för att bibehålla alla spel på den samt ha dem på den nya?
Är det möjligt.

Jag antar att det får fortsätta vara mitt Nintendo konto på den gamla.
Är inte jätteviktigt om progress mm raderas från den gamla.

Det funkar, men ni kan inte spela samma spel digitalt samtidigt om ni använder samma Nintendo-konto på bägge enheterna.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Förlåt mig om det redan finns svar på denna fråga, jag förstår att ämnet är uttjatat just nu, Men fick vi någonsin svar på varför priset skiljer sig så mycket i Sverige vs Europa? är det återförsäljarnas in-pris som är såpass så mycket högre? Kartellbildning? fick vi något svar?

Permalänk
Medlem

Jag inser nu att jag ingenstans på mitt Nintendo-konto har mitt telefonnummer. Så DHL kommer ju inte kunna skicka något SMS, fy vad ruttet..

Permalänk
Medlem

Ni som köpt Switch i Sverige. Står det på svenska på kartongen? Samt följer det med en svensk manual?

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Jag inser nu att jag ingenstans på mitt Nintendo-konto har mitt telefonnummer. Så DHL kommer ju inte kunna skicka något SMS, fy vad ruttet..

Samma här. Man tänker de borde få tag i ens nummer genom kortet man betalade med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Förlåt mig om det redan finns svar på denna fråga, jag förstår att ämnet är uttjatat just nu, Men fick vi någonsin svar på varför priset skiljer sig så mycket i Sverige vs Europa? är det återförsäljarnas in-pris som är såpass så mycket högre? Kartellbildning? fick vi något svar?

Spel&Sånt (en av butikerna som har högt sverige-pris) nämnde på facebook att de har enstaka hundralappar i marginal. Bergsala kommer ju knappast själva berätta hur stor deras marginal är, men allt pekar på att det är Bergsala som tycker sig ha rätt till 30% prispåslag bara för att switchen råkar mellanlanda hos dem.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Knapparna GL och GR på nya Pro Controllern… va fan. Kommer åt dom hela tiden av misstag vid ett snabbt test. Hoppas dom går att ignorera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Min är hanterad i Polen nu, ändrade från hemleverans till service point och leverans i morgon.

Bor långt ner i landet.

Installera Dhl Express mobile och lägg in tele samt mail så får ni se vart era paket är .

Kör DHL leverans på röda dagar?

Ser fortfarande inte i appen :/ Kan man se spårnumret, är det samma som Nintendo gav?

Permalänk
Medlem

Min är hanterad i Polen nu, ändrade från hemleverans till service point och leverans i morgon.
Beställde från Irland.

Bor långt ner i landet.

Installera Dhl Express mobile och lägg in tele samt mail så får ni se vart era paket är .

Permalänk

ChatGPT:

Nej, Nintendo får inte ditt mobilnummer från ditt Visa-kort. När du betalar överförs bara betalningsdata (t.ex. kortnummer, namn), men aldrig kontaktuppgifter som telefonnummer. Mobilnumret i Nintendo-kontot används bara för 2-stegsverifiering (2FA), inte för leverans eller SMS-aviseringar från DHL. Eftersom My Nintendo Store inte har något fält för telefonnummer i kassan, skickas det inte vidare till fraktbolaget. Om du inte själv angett numret någon annanstans får du alltså inget SMS från DHL.

Permalänk
Medlem

Min ligger för upphämtning på Inet, ska försöka svänga förbi i eftermiddag så det förhoppningsvis blir lite MKW beer-run i helgen. verkar som pro controller från första fungerar så man kan flytta med 3 från den och köpa en pro2 controller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Beställde från Irland.

Bor långt ner i landet.

Har du samma spårningsnummer i express appen som visas på averto sidan (den som knappen från nintendo skickar en till)?

Jag reggade mig men ser inget paket. Mitt spårningsnummer på avrerto är också längre än 10 tecken som efterfrågas i appen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Beställde från Irland.

Bor långt ner i landet.

Trode inte att DHL skulle leverera på röd dag, men i så fall lever ju hoppet fortfarande. Har också valt service point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Absolut! Jag har sovit dåligt i natt men vaknade ändå superpigg. 😊

Samma här haha, sov dåligt pga man var så hypad. Men ändå pigg idag för det är release

Visa signatur

🎮 → 5700X3D • ROG STRIX B550-E GAMING • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2550x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Beställde från Irland.

Bor långt ner i landet.

Mitt var i Västerås för ett par timmar sedan, kom från Danmark. Står att det är överlämnat till tredjepart, ingen aning vad det kommer med nu om det inte är DHL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Beställde från Irland.

Bor långt ner i landet.

Min hanterades också i Polen 10:45 idag. Ändrade också till Service Point (butik som har öppet alla dagar i veckan), men har fortfarande leverans måndag. Bor i västra Småland mellan Malmö/Göteborg. Ser att den komma anlända till terminalen i Göteborg.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

<Uppladdad bildlänk>
Fick bara lov

Mycket hype för en konsol med 1 nytt spel på release!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Mitt var i Västerås för ett par timmar sedan, kom från Danmark. Står att det är överlämnat till tredjepart, ingen aning vad det kommer med nu om det inte är DHL.

Kanske PostNord? Vet att vissa här skulle få av dem, beror på var i landet man bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Trode inte att DHL skulle leverera på röd dag, men i så fall lever ju hoppet fortfarande. Har också valt service point.

@Chess_Norris

Återstår att se, är röd dag som sagt.

Permalänk
Skrivet av esafesa:

Ni som köpt Switch i Sverige. Står det på svenska på kartongen? Samt följer det med en svensk manual?

Manual är generöst sagt men det fanns en extra kopia av infobladet översatt till de skandinaviska språken. Kartongen minns jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Min ligger för upphämtning på Inet, ska försöka svänga förbi i eftermiddag så det förhoppningsvis blir lite MKW beer-run i helgen. verkar som pro controller från första fungerar så man kan flytta med 3 från den och köpa en pro2 controller.

Tjatigt kanske, men tipsar om att det är 1600 kr billigare att köpa från my nintendo store eller franska amazon istället.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Har du samma spårningsnummer i express appen som visas på averto sidan (den som knappen från nintendo skickar en till)?

Jag reggade mig men ser inget paket. Mitt spårningsnummer på avrerto är också längre än 10 tecken som efterfrågas i appen..

Är i samma situation. Vet inte om det är värt att kontakta Nintendo eller om man bara ska vänta... Inte omöjligt att man fått den skickad men jag hade ju inget nummer inlagt på Nintendo, kanske hade fått SMS av DHL annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Är i samma situation. Vet inte om det är värt att kontakta Nintendo eller om man bara ska vänta... Inte omöjligt att man fått den skickad men jag hade ju inget nummer inlagt på Nintendo, kanske hade fått SMS av DHL annars.

Jag reggade mig i express mobile appen, för mig dök det dock inte upp något paket. Använde då samma email som för mitt nintendo-konto. Har du testat via appen?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får error när jag försöker registrera mig i DHL express appen?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro