Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Jättebra info, tack! Vi får hoppas att min leverans från nintendo tyskland kommer på måndag då. Är ända upptagen denna helg så det är lugnt.

Har iaf en pro controll 2 samt fodral+skärmskydd redo 😎

Min pro kontroll kom fram idag men min konsol fastnade i Polen. Båda från Nintendo i två olika beställningar.

Permalänk
Skrivet av Vegeta1990:

Läste samma sak på FZ. Såg till och med bilden på skärmen som var skadad, så jävla dumt, varför inte bara tejpa kvittot asså. Hoppas att dom får en ny switch2 och kompensation.

Tänk dig ha varit uppe sent på natten, köat i flera timmar bara få att få en Switch 2 med trasig skärm 😅 snacka om att döda hypen.

Permalänk
Medlem

Uppdatering från Dhl 21:41. Ditt paket är nu markerad som hanterad i Poznan,Polen

Permalänk
Skrivet av TritonusRaven:

Tänk dig ha varit uppe sent på natten, köat i flera timmar bara få att få en Switch 2 med trasig skärm 😅 snacka om att döda hypen.

Jag hade flippat ännu mera 🤣 hade det hänt mig här i sverige hade jag krigat för ny konsol och kompensation!

Permalänk
Skrivet av Sw1ftly:

Min pro kontroll kom fram idag men min konsol fastnade i Polen. Båda från Nintendo i två olika beställningar.

Ok bra att veta! Tack vi får se om det blir någon update dessa dagar!

Permalänk

Yay och nay... Skickat idag, men av BRING från Amazon?!🤔

Spårningsnumret är endast siffror och hittas ej när det söks på Bring.se.

Den senaste uppdateringen är, "Paketet har lämnat kurirens anläggning."

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Skrivet av Isoleran:

Uppdatering från Dhl 21:41. Ditt paket är nu markerad som hanterad i Poznan,Polen

Har du beställt via nintendo Tyskland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isoleran:

Hur fick du veta detta? SMS från DHL, eller fungerande spårningslänk?

Permalänk
Medlem

Fick uppdatering av DHL via Whatsapp för en stund sedan. Paketet är i Polen och har nu planerad leverans på måndag. Valde att hämta via ombud istället då ingen är hemma på dagen. MK bundle beställt via Nintendo tyskland. Skickades igår vid 14 tiden, efter det inte en notis alls förrens någon timme sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krihal:

Nu är man bra besviken. La min order på amazon i frankrike i april. Deras webbsida sa hela tiden att den kommer anlända 11 juni.
Idag fick jag informationen från amazons support att den kommer anlända mitten på augusti och att 11 Juni-datumet gällde enbart inom Frankrike. Vettefan vad man gör nu.

woops. ja då lär det vara så för mig med då. finns inga affärer online som säljer den till vettigt pris från vad jag kan se som leverar till sverige. oh well kanske får vänta länge på detta då. hade hoppats på innan midsommar

Permalänk

Fnac.com i frankrike har den för 500euro och levererar till sverige. En här i tråden som skrev att dom får in en ny leverans på måndag.

Skrivet av phanto:

woops. ja då lär det vara så för mig med då. finns inga affärer online som säljer den till vettigt pris från vad jag kan se som leverar till sverige. oh well kanske får vänta länge på detta då. hade hoppats på innan midsommar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escaping Jupiter:

Fnac.com i frankrike har den för 500euro och levererar till sverige. En här i tråden som skrev att dom får in en ny leverans på måndag.

lade precis en beställning tack

står som 13 juni med express home delivery från fnac. avbokar amazon.fr imorgon om inget händer men då har jag detta som backup

Permalänk

Nu när jag kollade DHL Express appen så hade nintendo switch 2 paketet trillat in.. kommer levereras på tisdag nästa vecka. 22.00 i poznan - poland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Nu när jag kollade DHL Express appen så hade nintendo switch 2 paketet trillat in.. kommer levereras på tisdag nästa vecka. 22.00 i poznan - poland.

Schysst!
Blev det någon uppdatering för dig på Nintendos spårningslänk då också?

Permalänk
Skrivet av Raet:

Schysst!
Blev det någon uppdatering för dig på Nintendos spårningslänk då också?

Nej inte ännu, den är ouppdaterad som innan.

edit: men trackingnr nintendo gav har uppdateras med samma information som i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashenshugar777:

Nej inte ännu, den är ouppdaterad som innan.

Samma här. Mitt paket lämnade terminalen i Polen runt kl 18 idag enligt DHL, men Nintendos spårning säger fortfarande bara "ready for shipping". Så Nintendos spårning kan man nog ignorera.

Permalänk
Konsolgrävare

Någon annan som inte kommer vidare på GameChat? Får detta felmeddelande: Unable to complete process. Please try again later

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Samma här. Mitt paket lämnade terminalen i Polen runt kl 18 idag enligt DHL, men Nintendos spårning säger fortfarande bara "ready for shipping". Så Nintendos spårning kan man nog ignorera.

Önskade jag kunde få någon info från DHL, men där är det ingen info alls trots att jag har både vanliga appen och appen för DHL express.

Men antar att det beror på att mitt paket helt enkelt inte skickats...

Irriterande att Nintendo skickade ut så tidigt att paketet var redo för leverans, vilket uppenbarligen inte stämde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raet:

Önskade jag kunde få någon info från DHL, men där är det ingen info alls trots att jag har både vanliga appen och appen för DHL express.

Irriterande att Nintendo skickade ut så tidigt att paketet var redo för leverans, vilket uppenbarligen inte stämde.

Ja, förmodligen hade man otur och så hamnade konsolen på en pall längst bak i varuhuset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ajdå. Tänkte köra min då jag inte ville lägga en tusenlapp för en Pro Controller 2, ser att mängder har problem med 8bitdo kontroller samt 8bitdo adaptern så du är nog inte ensam. Hoppas inte det är Nintendo som försöker tvinga folk köpa deras kontroller. Förhoppningsvis kan det ordnas med en firmware patch.

Senaste betan som nämns i tråden fungerade klockrent!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9950X3D | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | ASUS ROG Strix X870-F GAMING WIFI | Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | NZXT Kraken Elite V2 240mm | NZXT H5 Flow 2024 | NZXT C1200 1200W | ASUS 32" ROG Swift PG32UCDP OLED 4K 240/480

Permalänk
Skrivet av Raet:

Skrivet av Entash:

Ja, förmodligen hade man otur och så hamnade konsolen på en pall längst bak i varuhuset

Jag är i samma sits och när jag pressade tyska My Nintendo Store om svar så sa de bara:

Your order has been dispatched. We kindly advise that you allow your tracking information to update.

Det har snart gått 36 timmar sen de sa att det har skickats men ingen uppdatering 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Gjorde min beställning den 29 April sitter fast på Ready for shipping fick mitt mail om att min order var skickad den 4 juni. har inte fått något SMS dock.

Skickade till svenska DHL med fråga om det långa JD0 numret som verkar vara kollinummer, och det korta när man fyllt i postnummer är försändelse id.

får inte upp något på DHL om man söker på id:n, jag försöker med DHL express app men får inte registrera något konto på den får bara ett error =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynax87:

Gjorde min beställning den 29 April sitter fast på Ready for shipping fick mitt mail om att min order var skickad den 4 juni. har inte fått något SMS dock.

Skickade till svenska DHL med fråga om det långa JD0 numret som verkar vara kollinummer, och det korta när man fyllt i postnummer är försändelse id.

får inte upp något på DHL om man söker på id:n, jag försöker med DHL express app men får inte registrera något konto på den får bara ett error =/

Har du provat appen Mina Paket? Där kunde jag lägga till min försändelse från tyska Nintendo mha det kortare numret.

Permalänk

Så dåligt att alla butiker inte bara kunde skickat dom i måndags så man haft det på releasedagen.

Jag är i samma sits och när jag pressade tyska My Nintendo Store om svar så sa de bara:

Your order has been dispatched. We kindly advise that you allow your tracking information to update.

Det har snart gått 36 timmar sen de sa att det har skickats men ingen uppdatering 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Har du provat appen Mina Paket? Där kunde jag lägga till min försändelse från tyska Nintendo mha det kortare numret.

Det finns tre nummer, det långa, ett kortare ”shipment number” och en kortare tredje ”waybill number” som faktiskt ska fungera. Men den tredje har vi inte fått.

Permalänk

Jag prövade med det korta numret men fick upp en främmande sändelse från Frankrike 28 maj till Italien 30 maj 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jo det har jag händer inget men får hoppas på någon uppdate imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Blev ett 3-pack i glas för en hundring, jag brukar ha problem att få på utan damm och sånt under så tänkte det var lika bra. Såg mycket positivt om amfilm på reddit så tänkte de bör vara okej. Skönt att ha en sån installationsguide man får med också.

https://www.amazon.se/gp/product/B0DS73N83B

Finns dock dyrare variant som kanske är enklare och lägre chans för problem:

https://www.amazon.se/amFilm-OneTouch-skyddsfilm-Switch-2025/...

Skrivet av phonexx:

Det fick bli en beställning på den dyrare varianten 😃

Jag har också beställt den dyrare! Hoppas den inte syns så mycket när man spelar.

Aj 😫<Uppladdad bildlänk>

Men vadfan!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Har du beställt via nintendo Tyskland?

Nej, beställt ifrån Nintendo Ireland

Permalänk
Medlem

Ny statusuppdatering från DHL "Due to a public holiday at the destination the shipment processing is on hold for this period."
Nu är det tveksamt om den kommer till måndag som det stod först. Blir väl tisdag eller onsdag istället