Permalänk

Dubbelklick på vissa tangenter...

Hej!

Köpte ett Asus Rog Azoth, men tangenten S dubbelklickar ibland.. Känns ju sådär kul på ett inte ens 2 veckor gammalt tangentbord..
Är det något speciellt som gör att det brukar bete sig så? Switch? Mjukvara?

Så funderar på att göra ett återköp på tangentbordet och köpa ett annat.

Har kollat på Glorious GMMK 3 75% HE, Keychron K2 HE, alternativt Varmilo eller Wooting, Jag är inget jättefan att tangentbord som klickar nå grönj*vligt.. Detta Rog Azoth är väldigt tyst och bekvämt.

Förtydliga frågan så man kanske får svar
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Återköp/byta mot likadan. Tycker du har två olika ämnen i inlägget, ett om dubbelklick och ett annat om potentiellt annat tangentbord. Det andra kan jag ej svara på men det första problemet kan vara hårdvarufel, jag hade inte chansat. Jag har haft ett tangentbord som blivit så (flera knappar) men då var det pga. vattenskada, det var inte nytt.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Återköp/byta mot likadan. Tycker du har två olika ämnen i inlägget, ett om dubbelklick och ett annat om potentiellt annat tangentbord. Det andra kan jag ej svara på men det första problemet kan vara hårdvarufel, jag hade inte chansat. Jag har haft ett tangentbord som blivit så (flera knappar) men då var det pga. vattenskada, det var inte nytt.

Precis min tanke. Dock inte två olika ämnen, mer tanke på att testa något annat med tanke på mitt problem. dock, idag så har jag inte haft några problem alls med dubbeltryck. Så skall låta detta bord testas några dagar till så får vi se hur det fortgår. Ville mest ha en input om folks upplevelser om dubbeltryck och andra tangenbord man skulle kika på. Så gav exempel på vad jag kollat på om det nu skulle bli så att jag reklamerar detta och kollar på andra och vad dom tycker om dom.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, 32gb Corsair Vengeance PRO, Powercolor Radeon RX7800XT Red Devil Limited Edition.