Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Mini-itx gamingdator lämplig för 1440p

Permalänk
Medlem

Mini-itx gamingdator lämplig för 1440p

Senaste uppgraderingen av burken blev lite mer omfattande än planerat, så jag har en nästan komplett dator som nu åker ut på marknaden.
Ett tyst och cleant mini-itx bygge som lämpar sig för 1440p gaming.

Det som saknas för ett komplett system är minst 1 disk (NVME PCIEgen4, alt SATA 2,5"), samt operativsystem.
Jag kan vara behjälplig med införskaffning av önskad disk och OS samt grundinstallation, mot förskottsbetalning av köparen.

Specs:
Amd Ryzen 5 5600X 3,7GHz Socket AM4
Noctua NH-U9S cpu-kylare
Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX
ASUS Dual GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
ASUS ROG STRIX B550-I GAMING
Corsair SF-600 PSU (600W)
Coolermaster NR200P, Vit Mini-itx (1st gen, glassida saknas, mesh installerad)
2st Noctua NF-A12x15 PWM som intag i botten
2st Noctua NF-A14 PWM som utblås i toppen
Diverse tillbehör till Moderkort, Chassi, PSU etc i en låda.

Endast avhämtning, personligen, eller via ombud.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Om någon köpare vill ha glassida så har jag en helt oanvänd sådan, vit. Skänkes i Malmö

Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk

Hej,
Jag är intresserad, men har några funderingar.

Som jag förstått det så rekommenderas en 650W PSU för både 5600X och RTX 4070. Är det nån särskild anledning till att du valt en 600W PSU?
Har du haft några bekymmer med att PSUn "jobbar för hårt" - blir varmt, fläkten går på högvarv etc. - vid hög belastning?

Är det upphämtning av datorn endast i Trelleborg, eller är du ibland lite längre norrut (jag jobbar i Hyllie, bor i Helsingborg)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmalmgren:

Hej,
Jag är intresserad, men har några funderingar.

Som jag förstått det så rekommenderas en 650W PSU för både 5600X och RTX 4070. Är det nån särskild anledning till att du valt en 600W PSU?
Har du haft några bekymmer med att PSUn "jobbar för hårt" - blir varmt, fläkten går på högvarv etc. - vid hög belastning?

Är det upphämtning av datorn endast i Trelleborg, eller är du ibland lite längre norrut (jag jobbar i Hyllie, bor i Helsingborg)?

Hej,

det enkla svaret är att det är PSU:n jag hade från förra iterationen av bygge i den burken. Men baserat på att 5600X drar ca 80W normalt (max 143W) och det 2060 jag hade då max kunde dra 160W så fanns det tillräckligt med buffert.
Worst case för konfigen i annonsen är 143W CPU, 225W GPU (pcie-port + 1x8-pin pcie). Alltid kör grejorna med stock klocks, ambitionen var ett litet diskret bygge med tyst men effektiv kylning.
Har inte upplevt några problem med strömförsörjningen/värmeutveckling.

Hyllie skulle absolut kunna gå att lösa.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kan hämta i Trelleborg. Mitt prisförslag är 7000kr
Mvh,

Permalänk
Skrivet av Natac:

Hej,

det enkla svaret är att det är PSU:n jag hade från förra iterationen av bygge i den burken. Men baserat på att 5600X drar ca 80W normalt (max 143W) och det 2060 jag hade då max kunde dra 160W så fanns det tillräckligt med buffert.
Worst case för konfigen i annonsen är 143W CPU, 225W GPU (pcie-port + 1x8-pin pcie). Alltid kör grejorna med stock klocks, ambitionen var ett litet diskret bygge med tyst men effektiv kylning.
Har inte upplevt några problem med strömförsörjningen/värmeutveckling.

Hyllie skulle absolut kunna gå att lösa.

Tack för svar!

7,200:- om du orkar och kan ta dig till Hyllie.

Permalänk

"Diverse tillbehör till Moderkort" - inkluderar det wifi-antennerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lmalmgren:

"Diverse tillbehör till Moderkort" - inkluderar det wifi-antennerna?

Det bör det göra, ska dubbelkolla ikväll.

Permalänk
Medlem

Hade några frågor i PM till Natac tidigare, men då det börjat budas flyttar jag ut mig hit till tråden och fortsätter här för transparens:

Bjuder 8000:- om du kan ta dig till Hyllie med bygget.

Permalänk
Medlem

La inte upp som budgivning, och eftersom flexm budade begärt pris så kör vi på den affären

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad