Permalänk
Medlem

Bärbar med ryzen, radeon, nvme

Jag är på jakt efter bärbar (ny eller beg. spelar ingen större roll).

Min kravspec:
CPU: AMD Ryzen
GPU: AMD Radeon
Lagring: NVMe

Datorn MÅSTE uppfylla ovanstående tre krav, för att mjukvaran ska fungera.
Min google fu är svag idag, någon som vet någon modell som uppfyller kraven?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Väldigt många laptops passar in på dina 3 krav. Är det inga mer specifika krav som skärmstorlek, utrymme, mängd ram, pris som spelar in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Väldigt många laptops passar in på dina 3 krav. Är det inga mer specifika krav som skärmstorlek, utrymme, mängd ram, pris som spelar in?

Det skulle vara pris i sånt fall.
Eftersom det mest är för att testa en specifik mjukvara vill jag nog inte lägga mer än c:a 10000 kr. Hittar jag något begagnat för 5000 kr blir jag jätteglad.

När det gäller skärm, hårddisk, RAM är det mest att det ska vara moderna, d.v.s. klara av win11.
Det betyder väl en SSD/NVMe på minst 100 GB, minst 8 GB RAM och minst 14" skärm.
Jag ska alltså INTE köra win11, så jag behöver inte skit som Secure Boot, TPM2, eller ny processor.
(även om man inte kör win11, är det lite underförstått att datorn ska klara win11 - även om man måste göra lite registry hacks)

Edit: strök över SSD, då kravet för att köra mjukvaran är NVMe.