ROG STRIX B850-E GAMING WIFI, åsikter?

Permalänk
Medlem

ROG STRIX B850-E GAMING WIFI, åsikter?

Vad anser experterna om detta kort?
Kortet skall vara uppdaterat från tidigare versioner, bla 5G-lina och USB4, det trådlösa är av mindre intresse.
Har kört ASUS sedan första kriget och orkar inte mecka med andra tillverkare, sedan har jag normalt köpt bättre modeller med lång livslängd och hittills har inte ASUS gjort mig besviken.
Tänkte slänga in någon snabb CPU såsom 9800 och en Gen5 disk. 2 x 32 i minne. Köra o-överklockat.
Har en Noctura 15 sedan tidigare som får blåsa lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Vad anser experterna om detta kort?
Kortet skall vara uppdaterat från tidigare versioner, bla 5G-lina och USB4, det trådlösa är av mindre intresse.
Har kört ASUS sedan första kriget och orkar inte mecka med andra tillverkare, sedan har jag normalt köpt bättre modeller med lång livslängd och hittills har inte ASUS gjort mig besviken.
Tänkte slänga in någon snabb CPU såsom 9800 och en Gen5 disk. 2 x 32 i minne. Köra o-överklockat.
Har en Noctura 15 sedan tidigare som får blåsa lite.

Du kan inte köra 2 st gen 5 m2 och 16x grafik på -E modellen, du kan det på -F men den saknar USB4 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Du kan inte köra 2 st gen 5 m2 och 16x grafik på -E modellen, du kan det på -F men den saknar USB4 istället.

För min del kommer det funka, kommer inte köra mer än en GPU och 1st M2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

För min del kommer det funka, kommer inte köra mer än en GPU och 1st M2

Jag har -F versionen själv och den har inte varit något problem med det alls.