Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd
Permalänk
Medlem

Var hittar jag "Säljes"?

Om jag tittar på rubriken "Marknad" hittar jag följande rubriker:
Skapa annons
Mina annonser
Mina budgivningar
Mina affärer
Mina bevakningar
Avslutade annonser
Regler

Men var hittar jag "Säljes"?

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Skapa annons
Mina annonser
Mina budgivningar
Mina affärer
Mina bevakningar
Avslutade annonser
Regler

/ B

Skapa annons - där kan du välja köpa/skänkes/sälja

Mvh

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

För att se annonserna klicka Marknad->Marknad. Det finns också en länk i högerspalten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Skapa annons - där kan du välja köpa/skänkes/sälja

Mvh

Jag var lite otydlig, sorry. Var hittar jag det som är till salu? Jag ska inte lägga in en annons utan se vad det finns för begagnat.

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Jag var lite otydlig, sorry. Var hittar jag det som är till salu? Jag ska inte lägga in en annons utan se vad det finns för begagnat.

/ B

Tryck på Marknad bara

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

/ B

Marknad -> marknad -> tryck filter

Sen ser du denna vy

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tryck på Marknad bara

Där finns bara "Skapa annons"

/ B

Permalänk
Hedersmedlem

Det ska funka om du bara klickar Marknad, alltså ignorerar menyn som kommer upp när man har musen över.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Marknad -> marknad -> tryck filter
Sen ser du denna vy<Uppladdad bildlänk>

Nix. Klickar jag på "Marknad" får jag bara upp den listan jag skrev ovan. I denna lista finns ingen "Marknad". I den bild du presenterade finns inget om att hitta säljannonser, bara att skapa nya (egna) sådana.

Men enklast är förstås att klicka på "Säljes i högra spalten "senaste privatannonserna. Det räcker för mig

Mvh / B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Skapa annons
Mina annonser
Mina budgivningar
Mina affärer
Mina bevakningar
Avslutade annonser
Regler

/ B

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte är på en dator? För där fungerar det bra att bara trycka på "Marknad", så kommer man till https://www.sweclockers.com/marknad

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara klicka på marknad, inte nån submeny eller liknande utan den ska ladda säljes-sidan.
Är du på mobil sida måste du klicka Marknad

Permalänk
Medlem

På dator: Räcker med att klicka på Marknad
På mobil: Klicka på Marknad och sedan på Marknad igen högst upp i menyn.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Lättare att vrida mobilen 90° vänster och scrolla ner så här:

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Har du något filter som blockerar det?

Vad har du för webbläsare?
Möjligen att webbläsaren kör någon konstig hybridlösning som gör så att webbsidan tror att du är på desktop, men ändå serverar mobilsidan. Vilket orsakar att första menyalternativet Marknad inte syns.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så enkelt att jag gått vilse i en otydligt designad sida. Det är lätt att tro att rutan "Skapa annons" är en rubrik och att fälten under är tänkta att navigera till rätt ställe att placera sin annons. Ska jag vara lite fördomsfull är det en datanörd som skapat sidan och inte en kommunikatör .

Ett förslag: Under rubriken "Marknad" överst på sidan - lägg till rubrikerna/länkarna Säljes, Köpes, Bytes, Skänkes. Det gör det mycket snabbare att hitta rätt. Rätta till sökfunktionen så den bara söker under respektive rubrik. Dvs söker jag "Grafikkort" under Skänkes ska det bara vara grafikkort som skänkes som dyker upp.

Men, tack vare er alla som engagerat er så har jag hittat rätt och jag vet hur jag gör!

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Det kan vara så enkelt att jag gått vilse i en otydligt designad sida. Det är lätt att tro att rutan "Skapa annons" är en rubrik och att fälten under är tänkta att navigera till rätt ställe att placera sin annons. Ska jag vara lite fördomsfull är det en datanörd som skapat sidan och inte en kommunikatör .

Ett förslag: Under rubriken "Marknad" överst på sidan - lägg till rubrikerna/länkarna Säljes, Köpes, Bytes, Skänkes. Det gör det mycket snabbare att hitta rätt. Rätta till sökfunktionen så den bara söker under respektive rubrik. Dvs söker jag "Grafikkort" under Skänkes ska det bara vara grafikkort som skänkes som dyker upp.

Men, tack vare er alla som engagerat er så har jag hittat rätt och jag vet hur jag gör!

/ B

Lugnt, det är fullt rimligt att en kommunikatör inte besitter samma kognitiva kapacitet som en datanörd

Men när fler än 200 000 användare lyckas hitta rätt utan att starta en tråd om det, är det nog inte systemet det är fel på.

Förslag: Att kunna erkänna att man missuppfattat något och visa lite självinsikt skapar betydligt mer förtroende än att skylla ifrån sig på ”tekniken”.

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Medlem

Haha, javisst!
Jag har arbetat som kommunikatör sedan slutet på 60-talet och i min värld har vi alltid omhuldat tanken att det är vårt ansvar att vårt budskap går fram. Dvs avsändaren ansvarar för att mottagaren förstår. Ordspråket "Att tala till bönder på bönders vis och tala med de lärde på latin" skapades för mer än 100 år sedan och är giltigt än idag. Så det beror helt enkelt vilken målgrupp man vänder sig till. Det hänger förstås också på vilken målgrupp man skulle vilja inkludera, det kan ju tex vara lönsamt att få fler deltagare på forumet.

Med det sagt, jag har idag full koll på var jag hittar begagnade grejor

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Man klickar på "marknad" som de andra skrev för att komma till marknaden, sen där finns ju "Annonstyp" (Säljes, Köpes, Bytes, Skänkes) att klicka i för att filtrera vilket fungerar som du beskriver, man kan dessutom välja flera stycken vilket ju är bra. Eg. både "Säljes" och "Bytes".

Permalänk
Medlem

Inte bara jag som tycker menyn är grymt ointuitiv på dator
Väldigt ovanligt att själva rubriken till en dropdownmeny är sitt "eget" val på det här viset.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.