Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Till vilka hörlurar?
Samt Asgard X är väl några h gammal bara 😄, men annan konstruktion än Jotunheim. Gissar att de skiljer sig ljudmässigt.

Det är ffa till ett par Audeze LCD-2C, men funderar på att köpa något lite lättare.

Visst kan de ha olika ljud, men normalt är väl Jotunheim steget över i kvalitet?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

Det är ffa till ett par Audeze LCD-2C, men funderar på att köpa något lite lättare.

Visst kan de ha olika ljud, men normalt är väl Jotunheim steget över i kvalitet?

Asgard X marknadsförs ju som en Mjolnir i mindre format. Med nya mesh kortet som har PEQ också.
Spekuleras på Head-fi om Jotunheim kanske kommer i ny version snart också.

Om jag inte misstar mig:
Asgard X är Class A och Single-End trots en 4.4mm balanced utgång
Jotunheim är Class A/B och Fully Balanced topologi och XLR in/utgångar

För att bygga en Fully Balanced Asgard så krävs typ dubbelt så många komponenter än nuvarande Single-End modell.

Tidigare har ju Asgard varit billigare än Jotunheim. Förmodligen pga tillverkningskostnaden, Asgard var väl äldre samt att den är Single-End.
Jag ser dom som alternativa produkter. Ingen behöver vara bättre, olika tech, olika ljud.

Tipset är väl att hitta eller fråga på US forumen om någon hört båda med LCD-2C.

För mig som kikar på Aune S17 Pro Evo blev Asgard X ett intressant alternativ.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

Editerade mitt svar lite:

Asgard X är Class A och Single-End trots en 4.4mm balanced utgång.
Jotunheim är Class A/B och Fully Balanced topologi och XLR in/utgångar.

För att bygga en Fully Balanced Asgard så krävs typ dubbelt så många komponenter än nuvarande Single-End modell. Eftersom man behöver ha dubbelt av allt i en äkta fully balanced design.

Skulle man jämföra 2 likvärdiga varianter dvs Asgard var Fully Balanced så skulle den kosta klart mer.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Editerade mitt svar lite:

Asgard X är Class A och Single-End trots en 4.4mm balanced utgång.
Jotunheim är Class A/B och Fully Balanced topologi och XLR in/utgångar.

För att bygga en Fully Balanced Asgard så krävs typ dubbelt så många komponenter än nuvarande Single-End modell. Eftersom man behöver ha dubbelt av allt i en äkta fully balanced design.

Skulle man jämföra 2 likvärdiga varianter dvs Asgard var Fully Balanced så skulle den kosta klart mer.

Intressant. Då kanske Asgard är det om inte bättre så i alla fall roligare valet. Som du skrev om Valhalla, dollarn är ju billigare än på länge så även med frakt blir priset överkomligt. En Asgard med mesh DAC på under 7000 kr.

Permalänk
Fyndjägare

SMSL H400 för 4154kr ($438.60) från Hifigo och Hifi-express inkl tull, moms, frakt (hävdar dom iallafall). Tror det är alltime low. Tyvärr har Amazon.se butikerna inte hängt med ännu, 5295kr som lägst just nu. Aliexpress 618 rean startade idag så vi får se om den sänks ordentligt på Amazon också.

SMSL H400
2024 high-end headphone amplifier (ingen inbyggd DAC)
Fully balanced discrete design
Massor med Watt som de flesta inte behöver 😄 förutom om du har planars
Class A/B
3 gain lägen
Switchad nätdel, vilket är tråkigt men en kostnadsfråga

Verkar ha fått bra omdömen.

https://hifigo.com/products/smsl-h400?variant=45610481844463
https://hifi-express.com/products/smsl-h400

Visa signatur

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

Intressant. Då kanske Asgard är det om inte bättre så i alla fall roligare valet. Som du skrev om Valhalla, dollarn är ju billigare än på länge så även med frakt blir priset överkomligt. En Asgard med mesh DAC på under 7000 kr.

Jag tycker det iallafall. Class A och zero feedback istället för high feedback och konstruerad för att mäta jättebäst. Och nytt roligt DAC-kort med PEQ. Men Joten kanske låter bättre med LCD-2C, omöjligt att veta utan att testa 😄

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

SMSL H400 för 4154kr ($438.60) från Hifigo och Hifi-express inkl tull, moms, frakt (hävdar dom iallafall). Tror det är alltime low. Tyvärr har Amazon.se butikerna inte hängt med ännu, 5295kr som lägst just nu. Aliexpress 618 rean startade idag så vi får se om den sänks ordentligt på Amazon också.

SMSL H400
2024 high-end headphone amplifier (ingen inbyggd DAC)
Fully balanced discrete design
Massor med Watt som de flesta inte behöver 😄 förutom om du har planars
Class A/B
3 gain lägen
Switchad nätdel, vilket är tråkigt men en kostnadsfråga

Verkar ha fått bra omdömen.

https://hifigo.com/products/smsl-h400?variant=45610481844463
https://hifi-express.com/products/smsl-h400

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Har haft i tankarna att skaffa just en sån men aldrig riktigt kommit så långt, saknar en desktop förstärkare, har redan en RME ADI-2 DAC fs men gillar ju inte dess inbyggda förstärkare, låter ganska "instängt", får bättre resultat med att köra line-out till några billigare portabla förstärkare men är sugen "what if" om man drar till på en ordentlig fullstor förstärkare i kompanjon till RME ADI-2 DAC fs som tycks va vanligt att många kör med just lineout istället för att använda dess egna förstärkare.

Vill ha något som visar volymnivån digitalt (nån enkel display eller Topping A90D lösning t.ex.) då det ska användas bl.a. till "hobby mastering" så bra med att kunna lyssna alltid med exakt samma nivå. Står egentligen mellan denna SMSL H400 och Topping A90D men Topping verkar ha så mycket kvalitétsproblem och verkar som H400 har en mera öppen/vidsträckt soundstage av de två vilket är just det jag försöker söka uppgradering till från RMEs egna förstärkare. Däremot lär Topping ha bra "punchy bas" vilket kunde vara najs när man lyssnar (lyssnar och mastrar främst elektronisk dansmusik, hardstyle framförallt).

Ska se om det blir aktuellt som ny leksak när man får sommarlov i mitten av Juli. Allt lutar åt H400 om det blir skaffat nån förstärkare, får ju gärna ge rekommendation annars om ni vet av andra bra alternativ. Det jag ogillar med H400 är främst storleken (skulle gärna få va lite närmare RME DACen i storleken, Topping är ju väldigt nära där och placeringen av utgångarna skulle helst ha fått vara på vänstra sidan för mig)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Någon här som testat Topping DX7 Pro+? Som alternativ till Schiit Asgard/Jotunheim.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av RPGWiZaRD:

Har haft i tankarna att skaffa just en sån men aldrig riktigt kommit så långt, saknar en desktop förstärkare, har redan en RME ADI-2 DAC fs men gillar ju inte dess inbyggda förstärkare, låter ganska "instängt", får bättre resultat med att köra line-out till några billigare portabla förstärkare men är sugen "what if" om man drar till på en ordentlig fullstor förstärkare i kompanjon till RME ADI-2 DAC fs som tycks va vanligt att många kör med just lineout istället för att använda dess egna förstärkare.

Vill ha något som visar volymnivån digitalt (nån enkel display eller Topping A90D lösning t.ex.) då det ska användas bl.a. till "hobby mastering" så bra med att kunna lyssna alltid med exakt samma nivå. Står egentligen mellan denna SMSL H400 och Topping A90D men Topping verkar ha så mycket kvalitétsproblem och verkar som H400 har en mera öppen/vidsträckt soundstage av de två vilket är just det jag försöker söka uppgradering till från RMEs egna förstärkare. Däremot lär Topping ha bra "punchy bas" vilket kunde vara najs när man lyssnar (lyssnar och mastrar främst elektronisk dansmusik, hardstyle framförallt).

Ska se om det blir aktuellt som ny leksak när man får sommarlov i mitten av Juli. Allt lutar åt H400 om det blir skaffat nån förstärkare, får ju gärna ge rekommendation annars om ni vet av andra bra alternativ. Det jag ogillar med H400 är främst storleken (skulle gärna få va lite närmare RME DACen i storleken, Topping är ju väldigt nära där och placeringen av utgångarna skulle helst ha fått vara på vänstra sidan för mig)

Min SMSL DAC har fungerat felfritt hittills iaf.
Vilka hörlurar har du? Tycker det är avgörande när man väljer förstärkare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Min SMSL DAC har fungerat felfritt hittills iaf.
Vilka hörlurar har du? Tycker det är avgörande när man väljer förstärkare.

Jag har kört med relativt billiga M-Audio Q40 studiolurar i över 10 år, testat en stor del dyrare lurar i upp till 7000 kr klassen men dessa låter som jag själv gillar så nu handlar det bara om att försöka få ut ännu en 5~10% mera njutning bara.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

En helt annan fråga. Letar efter ett par trådade in-ears, mest bang for the buck, men helst under 2,000 kr. Skal bara användas till lyssnande så inget behov av mikrofon osv. Vad rekommenderas?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

En helt annan fråga. Letar efter ett par trådade in-ears, mest bang for the buck, men helst under 2,000 kr. Skal bara användas till lyssnande så inget behov av mikrofon osv. Vad rekommenderas?

uuh IEMs är ju en hel vetenskap numera 😆 Och hur man vill att de ska låta och musikpreferenser är väl avgörande.

Jag kikar på dessa två just nu. Men väntar in mer recensioner, omdömen och grafer.

Kefine Quatio $130
https://hifigo.com/collections/new-arrival/products/kefine-qu...

Ziigaat Luna, tror dom kommer kosta $199
https://www.linsoul.com/products/ziigaat-luna?

Förutom recensioner, forum, youtube så använder jag Squiq en del för att försöka skapa mig en uppfattning.
https://squig.link/

Den här killen har en massa tips på nuvarande rea.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tittade annars lite på dessa, bra pris och har fått bra betyg.

https://hifigo.com/products/aful-explorer?variant=44967940161...

Fattar bara inte om priset är med moms osv? Verkar som det är med, och i så fall billigt.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

Tittade annars lite på dessa, bra pris och har fått bra betyg.

https://hifigo.com/products/aful-explorer?variant=44967940161...

Fattar bara inte om priset är med moms osv? Verkar som det är med, och i så fall billigt.

Aful Explorer verkar nice också.
Det är med moms och allt om du väljer det långsamma fraktalternativet på Hifigo, om jag fattat rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Aful Explorer verkar nice också.
Det är med moms och allt om du väljer det långsamma fraktalternativet på Hifigo, om jag fattat rätt.

Nu blev det en sådan. Var på rea och gratis frakt om man orkar vänta i ett par veckor. Intressant sida, kommer nog handla där fler gånger så tack för tipset.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Doomfarer:

Nu blev det en sådan. Var på rea och gratis frakt om man orkar vänta i ett par veckor. Intressant sida, kommer nog handla där fler gånger så tack för tipset.

Kul. Hoppas du gillar den.
Jag har även snöat in mig på Pula Anvil 114 just nu för 1500kr. Verkar annorlunda med Bone Conductor som gör att intstrument får mer textur och tydligen har den bra soundstage. Dock är den stor med tjockt och långt nozzle, och mina öron är typ medel eller lite mindre. Jaja får se om det blir köp eller väntar på nya modeller och reor 😄

160$
https://hifigo.com/products/pula-anvil114?variant=46014115807...

170$ med 2 koder
https://aliexpress.com/item/1005008047222092.html?

Visa signatur

Permalänk

Hej,

Skulle behöva hjälp med inköp av nya hörlurar samt en möjlig "förstärkare?"

Är en total noob då det kommer till ljudutrustning och brukar oftast bara köra det som bra reviews på nätet.
Det jag söker är helt enkelt bättre ljud till mitt spelande samt musiklyssnande vid datorn, har i dagsläget ett philips fidelio x2hr
som är direkt kopplat till moderkortet. Det ljud jag saknar i dagsläget är väl mest bas samt att maxvolymen känns "låg" eller så kan det bra hända att min hörsel blivit sämre...

Har ingen direkt budget men max typ en 600€ och gärna så att man kan beställa till Finland, 600€ får då inkludera ett nytt headset samt någon sorts förstärkare om det behövs ?

Tack på förhand ifall någon skulle ta sig tid att hjälpa mig !

Permalänk
Medlem

philips fidelio x2 är väl rätt så mellanbasiga eller har de ändrat signatur. Har bara hört på de första två alstrena

Kanske skulle börja med att skaffa en vettig källa. Direkt från moderkort brukar ofta leda till störningar som eliminerar rätt mycket bas också. Även om x2hr säkert är lättdrivna skulle det inte förvåna mig om de låter bättre ur en bättre dac med mindre emi störningar.

Vet inte vad d u har mina realtek kretsar jag köper på div moderkort ofta marknadsförda som semi hifi har då inte fungerat i mina lådor. billiga externa usb enheter som asus xonar u5 bara för att ta ett ex har gjort stor skillnad. Finns säkert bättre till ännu lägre pris.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Hej,

Är en total noob då det kommer till ljudutrustning och brukar oftast bara köra det som bra reviews på nätet.
Det jag söker är helt enkelt bättre ljud till mitt spelande samt musiklyssnande vid datorn, har i dagsläget ett philips fidelio x2hr
som är direkt kopplat till moderkortet. Det ljud jag saknar i dagsläget är väl mest bas samt att maxvolymen känns "låg" eller så kan det bra hända att min hörsel blivit sämre...

Har ingen direkt budget men max typ en 600€ och gärna så att man kan beställa till Finland, 600€ får då inkludera ett nytt headset samt någon sorts förstärkare om det behövs ?

Jag gillar Zendac om en vill kunna höja basen utan att det påverkar det övriga ljudet, jag använder den med ett par sundaras och har sällan speciellt höga volym, men bas så att jag är nöjd

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Jag gillar Zendac om en vill kunna höja basen utan att det påverkar det övriga ljudet, jag använder den med ett par sundaras och har sällan speciellt höga volym, men bas så att jag är nöjd

så tex en sån här ?
https://audiokauppa.fi/products/ifi-zen-air-dac?variant=40155...

vad är då skillnaden mellan denna för 99€ och dom som kostar mera exempelvis 200-300€ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

så tex en sån här ?
https://audiokauppa.fi/products/ifi-zen-air-dac?variant=40155...

vad är då skillnaden mellan denna för 99€ och dom som kostar mera exempelvis 200-300€ ?

Jag tänker något som denna: https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/dachorlursfor...

Jag har gen 1, och det är Xbass som kan höja basen hos hörlurar som kan sakna det lite i grunden

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha tips på trådade hörlurar för musik, film och single player spel.
Har kört med ett par Sony Bluetooth lurar ur 700 serien men använt sladd till dem då jag upplever ljudet som bättre och ingen delay vid spelande.
Innan dom körde jag med ett par akg 240 nånting open back och gillade dem bättre.
Men det är svårt att lägga vikt vid 9-10 år gammal ljud minnen.
Dom sjunger nu på sista versen så behöver något nytt.
Vad jag är ute efter är lurar där ljudet upplevs som stort och detaljerat. Är inte nån bas missbrukare.
Vill max betala ca 1500kr och jag kopplar dem till datorn via en Apple 3.5mm till usb dongle.

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Hej,

En Fiio k11 ger mycket förstärkare för pengarna.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13097033

Eller lite bättre. Topping DX3 Pro+
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5982942

Tycker du det är kul med ljud kan du alltid köpa en bättre pryl länge fram utan att gå så mycket back.

Vad gäller hörlurar av de mer kända märkena får man ofta vad man betalar för, så mer pengar = bättre hörlurar. Eftersom du har ett par X2HR antar jag det är ok med öppna lurar.

Exempel på bra lurar (utan inbördes ordning):
HiFiMAN Edition XS - 3400 kr
HiFiMan Sundara 2020 - 2900 kr
Sennheiser HD 660S2 - 4000 kr
Sennheiser HD 600 - 3500 kr
Sennheiser HD 560S - 1700 kr
Beyerdynamic DT 900 PRO X - 2400 kr

Bara att välja hur mycket pengar du vill spendera.

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt från Drop?

Ser att man kan få ett par Massdrop x Sennheiser HD 6XX (Ska vara typ HD 650) för $214 med frakt, så ca 2600 kr med tull och allt.
https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Edit: Nu köpte jag ett par, ska bli spännande att se hur lång tid det tar.

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

Är det någon som köpt från Drop?

Ser att man kan få ett par Massdrop x Sennheiser HD 6XX (Ska vara typ HD 650) för $214 med frakt, så ca 2600 kr med tull och allt.
https://drop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Edit: Nu köpte jag ett par, ska bli spännande att se hur lång tid det tar.

Har haft mina massa år nu, tappat dem för många gånger under tiden så ljudet är obalanserat, de åkte i skåpet idag. Nya Sundara Closed på huvudet som ersättare, de gör ett bra jobb oinspelade.. Mina HD 6XX har varit go to luren de sensate 5 åren, så lite tvemodigt lägga dem på hyllan. Kan bli ett nytt par iofs, fast först kommer stängda hörlurar numera.

Kan tipsa om byta öronkuddarna mot Dekoni/Brainwavs större mjukare skönade i skin, fann det mer tilltalande än orginal kuddarna.

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3/Fosi Audio Tube-P2.
Hörlurar: Sennheiser HD 6XX, BeyerdynamiDT 1770 Pro, Hifiman Sundara Closed

Permalänk
Skrivet av sikka:

Jag skulle vilja ha tips på trådade hörlurar för musik, film och single player spel.
Har kört med ett par Sony Bluetooth lurar ur 700 serien men använt sladd till dem då jag upplever ljudet som bättre och ingen delay vid spelande.
Innan dom körde jag med ett par akg 240 nånting open back och gillade dem bättre.
Men det är svårt att lägga vikt vid 9-10 år gammal ljud minnen.
Dom sjunger nu på sista versen så behöver något nytt.
Vad jag är ute efter är lurar där ljudet upplevs som stort och detaljerat. Är inte nån bas missbrukare.
Vill max betala ca 1500kr och jag kopplar dem till datorn via en Apple 3.5mm till usb dongle.

Några tips?

Jag skaffade precis Hifiman Sundara Closed, om du klarar stängda kåpor, de har planar magnestisk uppbyggnad, med nyare neo modellen av planar delen. De spelar på som bara den här märker jag. De kostar ca 1590kr om du kan sträcka dig ca 100kr till?

Visa signatur

Hörlursförstärkare: RebelAmp/Asgard v3/Fosi Audio Tube-P2.
Hörlurar: Sennheiser HD 6XX, BeyerdynamiDT 1770 Pro, Hifiman Sundara Closed

Permalänk
Medlem
Skrivet av crowlegend:

Jag skaffade precis Hifiman Sundara Closed, om du klarar stängda kåpor, de har planar magnestisk uppbyggnad, med nyare neo modellen av planar delen. De spelar på som bara den här märker jag. De kostar ca 1590kr om du kan sträcka dig ca 100kr till?

Kollat några reviews och läst på lite och dem verkar inte motsvara vad jag söker efter.
Lutar åt Sennheiser HD 560S så får hoppas det faller mig i smaken.

Permalänk
Medlem

Finns det någon riktigt billig dac/amp på amazon.se? Sidan är så kluddrig att det är svårt att hitta något. Gärna under 1000 kr. Ska vara enkel att plugga in i datorn via USB eller USB-C och sedan hörlurar in i den, inte mer än så, med en volymknob. Vill ha renare ljud än vad onboard ger. Behöver inte driva 500 ohm lurar men gärna kring 250 ohm eller lägre.

Är Fosi Audio K5 Pro Gaming nåt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Finns det någon riktigt billig dac/amp på amazon.se? Sidan är så kluddrig att det är svårt att hitta något. Gärna under 1000 kr. Ska vara enkel att plugga in i datorn via USB eller USB-C och sedan hörlurar in i den, inte mer än så, med en volymknob. Vill ha renare ljud än vad onboard ger. Behöver inte driva 500 ohm lurar men gärna kring 250 ohm eller lägre.

Är Fosi Audio K5 Pro Gaming nåt att ha?

Topping DX1 ska vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Topping DX1 ska vara bra.

Är det den här? https://www.amazon.se/Topping-h%C3%B6rlurar-kompakt-format-si...

Lade en beställning på den där och samtidigt en beställning på DT 990 Pro X som nyligen släppts.